Re: KLL - suunnistus 2013

Moi,

Koululiikuntaliiton suunnistusmestaruuskisoissa tuli taas käytyä... ei... en juossut vaan olin autokuskina. http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-transport027.gif

Mutta Padasjoki (siellä edustetaan siis virallisesti koulukuntaa) oli edustettuna hyvin.

H10RR Akseli Karjalainen
H11TR Jaakko Maaranen
H11TR Miska Tähtinen
D12 Mikaela Karjalainen
D14 Tessä Tähtinen

Kaikki suunnistivat hyvin. http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-happy014.gif

Mutta Mikaela pisti vielä hyvästäkin paremmaksi ja voitti sarjansa! Voittojahan tämä likka on jo saavuttanut useita, mutta täytyy muistaa että KLL-kisat ovat näillä nuorilla 'epäviralliset' sm-kisat, kun heillä ei sellaisia vielä muuten ole.

Onnea Mikaelalla vielä kerran! Ja onnea tietty myös muille hyvistä juoksuista.
Toivottavasti nuoret itse kertoo muutaman sanan tänne, että miten kisamatka sujui.

*

2

Moikka,

Nyt on kll-kisat takana ja aijon nyt tässä kertoa maidän mukavasta päivästä siellä Heinolassa:D

No joo......kisapaikka oli aurinkoisella Heinolan raviradalla ja tunnelma mitä mahtavin!:)Tässähän sitä mun jännitystä vaan lisättiin kun kaikki pahimmat "kilpasiskot" lyövät koko ajan vaan parempaa aikaa kehiin.Aika tuntu matelevan ennen omaa lähtöä:hiipii:Lopulta se mun lähtö hetki koitti enkä kisakeskuksen ja lähdön välillä välttynyt kommelluksilta kun nilkka meinas pyörähtää ensimmäisen spurtin kohdalla2))Kun kartta oli kädessä niin olo tuntui varmalta ja päättäväiseltä ja hoin mielessäni,että tänään on mun päivä.Ja eikun tossua toisen eteen ja sitten menoks:running2:Omalta kohdalta suoritus meni lähes täydellisesti lukuun ottamatta sitä,että juoksu ei kulkenut ihan parhaalla mahdollisella iskulla flunssan jälkeen.Mutta en voi TODELLAKAAN valittaa:)Ainhan on sitä paitsi parantamisen varaa:DMaalissa pääsi pari ilon kyyneltäkin kun kuulin aikani ja,että menin kärkeen!Kisan jälkeen kun kaikki oli käyneet pesulla lähti Padasjoen poppoo kohti Hevossaaren mc donaldsia:lol:Niin........ja ei me ainakaan oltu lähes tuntia tähtiniemen leikkarissa:DJa sitten auton nokka kohti palkintojen jakoa...siellä oli upea tunnelma ja vihdoin koitti meidän sarja!Se oli fantastista kun sain kultaisen mitalini moninkertaiselta malimanmestarilta Minna Kaupilta:)Sain vielä erilliset onnen toivotukset Minnalta itseltään.Sitten alkoi se kaikkien odottama disko joka kuitenkin tällä kertaa jäi vähä pliisuksi mutta ensi vuotta odotellessa.

Onnittelut ja isot halit kaikille muillekin Padasjokelaisille jotka suoriutuivat vähintäänkin upeasti omasta radastaan:klap::ole:

No siinäpä päälimmäiset mietteet omalta osaltani kirjoitelkaapa muutkin vähän mietteitänne:)

Ensi vuoden kisoja odotellen:

Mikaela

3

kun olimme kisa keskuksessa pystytimme leirin. kohta minä Tessa ja Miska lähdimme lähtöön. :running:Miska oli tullut jo maaliin kun minä tulin loppusuoralle. menimme puistoon jossa oli kilpikonnan muotoinen laite. Kun siinä oli niin sai kokoajan sydäreitä. sitten plaa plaa plaa ja olikin jo disko. Ja hauskaa oli. :lol:2))

4

Tämä oli nyt kolmas kerta, kun (nykyisen sukupolven aikana) Padasjoelta lähti osallistujia näihin Koululiikuntaliiton mestaruuskisoihin. KLL:n kisat ovat ainakin näiden kolmen vuoden kokemuksen perusteella aina huolella järjetettyjä, kartat ja radat ovat laadukkaita ja tunnelma kohdillaan! Ensimmäisenä vuonna olin Tessan ja Mikaelan autokuskina Lapualla, viime vuonna olimme puolestaan Hyvinkäällä ja mukana oli tyttöjen lisäksi jo Miska ja Jaakkokin, ja Vesa heidän kaitsijanaan/kuskinaan. Nyt sitten kisat olivat lähes kotikonnuilla, kun kisapaikkana toimi Heinola (tarkemmin ravirata). Hitaasti, mutta varmasti seuran/kunnan osallistujajoukko kasvaa, kun tänä vuonna saimme Akselinkin matkaan! smile

Minulle jäi sellainen tunne, että kaikki juniorimme onnistuivat tekemään oman tasoisensa, HYVÄN suorituksen eikä kenellekään tainnut suurempia pummeja tulla. Kenties ihan kesän parasta suoritusta pukkasi ja juuri oikeaan paikkaan! Osallistujiahan näissä kisoissa on todella runsaasti; yhteensä yli 1600 suunnistajaa ja se tarkoitti 80-100 osallistujaa/sarja.

Palkintojenjako oli varsin arvokas tilaisuus, joka pidettiin koulutuskeskus Salpauksen juhlasalissa. Järjestäjien edustajat olivat oikein puku pykälässä ja mitalit jakoi tosiaan Kaupin Minna. Tämä tuntui olevan kova juttu näille juniorisuunnistajille!

Minä koin reissun ainoan ja pahimman takaiskun, kun pyrin palkintojenjaon jälkeiseen kisadiscoon ja innokas järkkäripoika torppasi sisäänpääsyni ulko-ovelle: Vaadittava ranneke puuttui! argh2: Niinpä jälkikasvu oli discossa ilman äidin valvovaa silmää...

Tästä viisastuneena ensi vuonna Tampereelle, jossa kisadisco ei jää taatusti ranneesta kiinni!! big_smile Jospa saisimme sinne mukaan taas entistä hieman isomman porukan. Seurassa on nyt selkeästi hyvää nostetta pienessä, mutta pippurisessa junioriporukassa: Kaikkien tuki ja kannustus on tarpeen ja tervetullutta, jotta saamme nämä juniorimme pysymään tämän hyvän harrastuksen parissa! Ja jos joku vaan tuntee lapsen/nuoren, jonka saisi innostettua mukaan lajin pariin, niin HIENOA - tällä kokoonpanolla kun emme esimerkiksi oikein viestiporukoita saa kokoon. KIITOS ja ONNEA Mikaela, Tessa, Akseli, Miska ja Jaakko!!!

t:Marika - Autokuski nro 2

5

Mikaelan tykkijuoksu oli varmaan parasta mitä pitkään aikaan on menestyksenä saavutettu. Mikaela tietysti oli suorituksen päätekijä, mutta mielihyvää saa tuntea myös koko rastiperhe kotona ja Päijät-Rastissa. Kun iltarastien viejä on harmitellut pienelle porukalle näkemäänsä vaivaa, niin nyt voi jokainen tuntea saaneensa palkinnon. Jos autokuskit eivät ottaneet kuvaa palkintojenjaosta, niin Essun sivuilla on sellainen, tosin kehnonpuoleinen kaaukaa otettuna.
Syksyn kisat lähenevät loppuaan. On aika siirtyä sauvakävelyharjoitteluun talven hisukunnon saamiseksi.