Hola!
Jaahas, minä olen ollut ilman nettiä autuaasti viikon päivät ja lokoillut senkin ajan rannalla/altaalla nauttien ihanasta auringosta ja sen lämmöstä + tietty perheeni seurasta 
Niinkuin Katju tuossa jutustelikin, niin kyllä nuo eurot ovat sokaisseet suomalaiset. Kuvitelkaapa esim. tavallista uutta rivitaloa, 5 huonetta jne Vantaalla. Hintaa tyrkätään 400 000 eur eli lähes 2,5 miljoonaa markkaa. Ja kun silloin joskus nuorena miehenä (lue: 5 vuotta sitten) olisin voittanut Lotossa jättipotin 4 miljoonaa markkaa, niin mähän olisin tehnyt vaikka mitä, ostanut kesämökin, Mersun, omakotilaon merenrannalta, kieränyt muailmaa ja reenannut koko ajan ja elä'nyt pelkillä korkotuloilla. Nyt sillä summalla ei saisi täältä kuin sellaisen perusomakotitalon vuosimallia 1999 esim. Paloheinästä!
No joo, itse asiassa järkytyin tänään (tultiin viime yönä takas) SkiExpossa ekan kerran paikallisesta hintatasosta: lippu 12 eur eli 72 markkaa sisään, jolla pääsit katsomaan kyllä kauniita ja sporttisia "suksia" (lue: huomasi muuten kenelle ne messut olivat suunnattu ja arvatenkin VVi on viettänyt niillä messuilla ständeillä varmasti 3 päivää
). Meinasin muuten ostaa sielä uuden karhean Polariksen mönkijän ja moottorikelkan, jotta olisi voinut latuja tuohon pellolle tehdä. Espanjassa samoilla euroilla söi ja joi illalla hyvät viinit+oluet+pihvit, tosin Suomessa huomena tuolla keskustassa kun menee syömään saman annoksen, niin siinä ei taida 30 euroa riittää...
Järkytys numero kaksi oli sitten hintatasoltaan varsin edullinen S-market. Yksi kuppanen ruokakassi sisältäen ihan peruskamaa (kanaa, maitoa, kinkkua, pinaattia, jauhelihaa, kurkkua, perunaa, tomaattia, salaattia) kustansi yli 30 euroa. Espanjansa meikä kantoi kuusi muovikassillista ruokaa paikallisesta vastaavasta kaupasta 60 euron hintaan ja siinä oli mukana jo myös nesteytykseen tarvittavat aineksetkin.
Mutta nyt eletään täällä ja hintataso on mitä on. 60 euroa suunnistuspaidasta nimellä on melkoisen kova hinta, siitä ei pääse mihinkään. Pitäiskö kuitenkin ostaa joltain halpavaateketjulta, esim. Seppälältä tavalliset T-paidat 5 eur/kpl ja pistää sinne Tampesteriin kunnon silkkipanot pystyyn ::lol:
Joskus ennen muinoin en meinannut millään raaskia ostaa TAPPARAN pelipaitaa hintaan 300 markkaa nimellä painettuna, joten siihen nähden tuo PÄIJÄT-RASTIN paidasta aiheutuva 60 euron kustannus on suorastaan SIKAHALPA, eihön se ole tuohon toiseen laatupaitaan verrattuna kuin marginaalikustannus, 20 % vai kuinkas se meneekään 
Se ei ole sitten muuta kuin adios amingos,
Nipa
P.S. Ai niin, kävin mä muutaman kerran lenkilläkin, ehkä 5 kertaa ja tänään taas....