Re: Uusi suunnistuspaita

Moi,

mielestäni toi Ipen kaavailema paita on suhteettoman kallis. Onko tätä asiaa kyselty muilta valmistajilta/ jälleenmyyjiltä? Suunnistuskengät maksavat noin 100 euroa, siihen verrattuna 50 euroa T-paidasta on liikaa, vaikka olisi kuinka hyvä tahansa.

t. Veikko:rolleyes:

...elämä on roll

Lähtökohta uuden paidan hankkimiselle oli tarjota kisoissa kävijöille ajanmukainen paita. Vanha paita säilyy edelleen valikoimissa ja niitä voi ostaa seuralta.

Myönnetään, että 50 euroa T-paidasta on kova hinta. Meidän kokoisella seuralla tilausmäärät ovat kuitenkin mitä ovat... Verrattaessa paitaa kenkiin on hyvä muistaa, että yhdellä paidalla juoksee hiukan useamman vuoden kuin kengillä.

Itselleni ainakin perustelen asian seuraavasti: Olen vanhalla paidalla suunnistanut kymmenisen vuotta ja olen valmis maksamaan siitä, että seuraavat 10 vuotta käyttämäni paita on varmasti hyvä ja toimiva. Sekään ei liene haitaksi, jos paidan kehtaa laittaa päälle lenkillä käydessään big_smile

Paidan valmistajaa valittaessa esillä oli seuraavia vaihtoehtoja:

Suunnistajan kauppa: Nettikaupassa vakiopaitojen hinta 40e. Seuraväreillä, painatuksilla ja toimituskuluilla hinta ei ainakaan yhtään halpene. Laatu? Ei takuita värien pysymisestä samana eri tilauksissa.

Idän ihme(Rastivarsojen paitatoimittaja) -Selvästi edullisin vaihtoehto. Ravalla värit jotain sinnepäin, mitenkähän olis lilan kanssa käynyt... Yhteydenpito ja kaupankäynti itärajan taakse aiheuttaa omat ongelmansa.

Noname -ei ole halvin vaihtoehto, mutta sen käyttämät materiaalit ja valmistustekniikat ovat alan parhaimmistoa. Yksilöllisen paidan suunnittelu mahdollista.

Trimtex -kuten noname, mutta vielä kalliimpi.

PR-Sport(vanha toimittaja) -Firman kotisivuilla eletään vielä markka aikaa(hinnat tuskin enään samat), mutta vanhoista hinnoista nopeasti laskettuna sieltä voisi saada paidan 40-45 euron hintaa(kaikki kulut mukana).

Toivottavasti näistä on apua ostopäätöstä tehdessä!

Ippe

3 (edited by JV 02-11-2005 22:19:57)

Juu,

tyyriiltähän tuo vaikuttaa. Ilmeisesti kyseessä kuitenkin on vähä laadukkaampi rätti kuin vaikka meitin nykyiset paidat. Tosta muilta valmistajilta kyselemisestä mä en tiedä mitään, Ippe voinee valoittaa asiaa. Mun käsittääkseni kuitenkin suomessa suunnistuspaitojen valmistajat on vissiin aika vähissä...

- JV -

EDIT: Oho, Ippe olikin nopeempi..

EDIT2:

Ippe wrote:

Sekään ei liene haitaksi, jos paidan kehtaa laittaa päälle lenkillä käydessään big_smile

Mitä! Kyllä tällä nykyiselläkin versiolla (hihat saksittuna tietenkin wink ) kehtaa käydä lenkillä - ainakin Karkkilassa.

- JV -

Hintava on kyllä T-paidaksi, täytyy myöntää! Mutta, kuten Ippe totesi, paita lienee sen verran laadukas, että se kestää kovaakin käyttöä useita vuosia. Ainakin nuo paidat, mitä kesälläkin on näkynyt muiden seurojen edustajien päällä, ovat olleet mielestäni todella hyvän ja laadukkaan oloisia. Malli lienee leikkaukseltaan varsin tyköistuva, joten risut ja oksatkaan eivät taida siihen juuri tarttua ja repiä.

Paita on paidaksi varsin kallis investointi, mutta onhan se sitten pitkäaikainen, laadukas ja yksilöllinen seuran oma paita. Suurelta osalta sen tenho kyllä perustuu siihen, että mahdollisimman monella seuran suunnistajalla se olisi, ja sitä ahkerasti käytettäisiin.

Itse sellaisen varmaankin hankkisin, mutta yksi kappale kyllä sitten riittää. Sitäpaitsi, en ole lyhythihaisella suunnistuspaidalla metsään lähtenytkään moneen vuoteen, joten siinäkin on oma totuttelunsa.

Kesät talvet, satoi tai paistoi

Munkin täytyy nyt tähän osallistua, vaikka... niin tiedän...

Vaikka paidan hinta kuulostaa korkealta, niin hyvä se mun mielestä käytössä on, siitä ei pääse mihinkään. Ja sitten vielä oman seuran väreihin tehty. Koittakaapa samalla hinnalla saada paljon pienempi rätti Intersportista, missä lukee Röhnisch. Jää varmaan paita rekkiin, eikä niissä ole mitään omalaatuista, kunhan on keksitty laittaa värit riviin ja tehty samanlaisia ties vaikka kuinka paljon. sad
Markka-aikana ei varmaan kukaan ois tommosta hintaa maksanu suunnistuspaidasta, mutta eipä sillon tainnu monet muutkaan asiat olla vaikka urheiluliikkeissä niin törkeissä hinnoissa kun nyt...
Mut eipä mulla tän ihmeempiä, pakottava tarve tökätä sormi tähän soppaan vaan piti taltuttaa... roll

6

Hola!

Jaahas, minä olen ollut ilman nettiä autuaasti viikon päivät ja lokoillut senkin ajan rannalla/altaalla nauttien ihanasta auringosta ja sen lämmöstä + tietty perheeni seurasta smile

Niinkuin Katju tuossa jutustelikin, niin kyllä nuo eurot ovat sokaisseet suomalaiset. Kuvitelkaapa esim. tavallista uutta rivitaloa, 5 huonetta jne Vantaalla. Hintaa tyrkätään 400 000 eur eli lähes 2,5 miljoonaa markkaa. Ja kun silloin joskus nuorena miehenä (lue: 5 vuotta sitten) olisin voittanut Lotossa jättipotin 4 miljoonaa markkaa, niin mähän olisin tehnyt vaikka mitä, ostanut kesämökin, Mersun, omakotilaon merenrannalta, kieränyt muailmaa ja reenannut koko ajan ja elä'nyt pelkillä korkotuloilla. Nyt sillä summalla ei saisi täältä kuin sellaisen perusomakotitalon vuosimallia 1999 esim. Paloheinästä!

No joo, itse asiassa järkytyin tänään (tultiin viime yönä takas) SkiExpossa ekan kerran paikallisesta hintatasosta: lippu 12 eur eli 72 markkaa sisään, jolla pääsit katsomaan kyllä kauniita ja sporttisia "suksia" (lue: huomasi muuten kenelle ne messut olivat suunnattu ja arvatenkin VVi on viettänyt niillä messuilla ständeillä varmasti 3 päivää smile). Meinasin muuten ostaa sielä uuden karhean Polariksen mönkijän ja moottorikelkan, jotta olisi voinut latuja tuohon pellolle tehdä. Espanjassa samoilla euroilla söi ja joi illalla hyvät viinit+oluet+pihvit, tosin Suomessa huomena tuolla keskustassa kun menee syömään saman annoksen, niin siinä ei taida 30 euroa riittää...

Järkytys numero kaksi oli sitten hintatasoltaan varsin edullinen S-market. Yksi kuppanen ruokakassi sisältäen ihan peruskamaa (kanaa, maitoa, kinkkua, pinaattia, jauhelihaa, kurkkua, perunaa, tomaattia, salaattia) kustansi yli 30 euroa. Espanjansa meikä kantoi kuusi muovikassillista ruokaa paikallisesta vastaavasta kaupasta 60 euron hintaan ja siinä oli mukana jo myös nesteytykseen tarvittavat aineksetkin.

Mutta nyt eletään täällä ja hintataso on mitä on. 60 euroa suunnistuspaidasta nimellä on melkoisen kova hinta, siitä ei pääse mihinkään. Pitäiskö kuitenkin ostaa joltain halpavaateketjulta, esim. Seppälältä tavalliset T-paidat 5 eur/kpl ja pistää sinne Tampesteriin kunnon silkkipanot pystyyn ::lol:

Joskus ennen muinoin en meinannut millään raaskia ostaa TAPPARAN pelipaitaa hintaan 300 markkaa nimellä painettuna, joten siihen nähden tuo PÄIJÄT-RASTIN paidasta aiheutuva 60 euron kustannus on suorastaan SIKAHALPA, eihön se ole tuohon toiseen laatupaitaan verrattuna kuin marginaalikustannus, 20 % vai kuinkas se meneekään smile

Se ei ole sitten muuta kuin adios amingos,

Nipa 

P.S. Ai niin, kävin mä muutaman kerran lenkilläkin, ehkä 5 kertaa ja tänään taas....