1

Re: Hippo-cup

Moi!

On näemmä ke 2.5. klo 17.30 alkaen Asikkalassa Hippo-cupin (alle 14-vuotiaiden) ensimmäinen osakilpailu. Sinne varmaan pitäisi kuskata meidänkin seuran nuorisoa. Itse olen töissä Lahdessa tuohon aikaan.

Onko kukaan menossa ja pääsisikö Jaakko kyydissä? (jos ehtii tervehtyä)

--------

Toinen osakilpailu on ti 15.5. meillä Taulun kartalla klo 17 alkaen. Nyt täytyis varmaan jo alkaa miettiä, millä kulmalla iltarastit silloin pidetään, niin päästäis tekeen rataa myös nuorisolle (= RR, TR ja helppo rata ilman tukea).

Kolmas osakilpailu on Lammilla Hankalan kartalla ke 23.5 n. klo 18, opastus Evon Metsäopistolta.

Cuppi on samalla harjoitustapahtuma, johon ei suhtauduta ryppyotsaisesti - lukee esitteessä.

2

Jahas - tulokset Aurinkovuorelta: http://suunnistus.asikkalanraikas.net/I … 012-05-02/

Vauhdikkaasti menee noilla junioreilla, kuten Vesalla, Jaakolla, Miskalla, Tessalla ja Mikaelalla!

3

Ja sitten asiaan.

Hippo-Cupin Padasjoen osakilpailu järjestetäänkin Kullasvuoren kartalla, sillä tuore toisen asteen mestari ei ajanpuutteen, laiskuutensa ja vähäisen kokemuksensa takia osaa laatia Taulun kartalle lapsia ajatellen sopivia ratoja. Iltarastit ovat Taulun kartalla - Hippo-Cup on Kullasvuoren kartalla, lähtö Kullasvuoren koulun takana.

Siis: Hippo-Cup ti 15.5.2012 lähdöt klo 17-18 Kullasvuoressa.

4

Moi!

Varmaan Timo käytät rastireitin/tukireitin merkitsemiseen kuitunauhoja tms...? On meinaan tuoreessa muistissa meidän viime vuotinen Hippo-cup, jossa ainakin yksi nuori suunnistaja eksyi tukireitillä pahemman kerran: Osasyy taisi olla siimarissa, jonka nauhat ovat haalistuneet ja osa putoillut poiskin ja näkyy luvattoman kehnosti maastossa. Kuulin vaan silloin sivusta, miten jotkut vanhemmat taisivat olla aika näreissään asiasta - kun lapset olivat kuulemma tottuneet joko yhtenäiseen nauhaan (kuten kisoissa on tapana) tai selkeästi näkyviin kuitunauhoihin. Ja niinhän se tietysti onkin. sad

Tulen tarvittaessa auttamaan reitin vetämisessä, koska mulla on tiistaina vapaapäivä!

t:Marika

5

ML wrote:

Moi!
Varmaan Timo käytät rastireitin/tukireitin merkitsemiseen kuitunauhoja tms...?

Tulen tarvittaessa auttamaan reitin vetämisessä, koska mulla on tiistaina vapaapäivä!

Mistäs saadaan kuitunauhoja...? Ajattelin vetää siimarin. Eivät ne lipukkeet siinä haalistuneita ole. Ja apua kyllä tarvitaan. Olen puolikahteen saakka ohjaajana mix-tapahtumassa (ala-astelaisille).

Minun mielestäni sillä mennään, mitä on. Siis tässä tapauksessa siimarilla. Nyt maasto on paljon selkeämpi kaiken lisäksi. Ja kun keräilin siimaria pois, niin kyllä se näkyi erittäin hyvin. Tietysti, jos on lähtenyt pois siimarilta, niin sitten sen havaitseminen voi olla vaikeampaa. Viime vuonna siimari meni enimmäkseen polkujen vierustoja ja oli ilmassa.

Nyt pururata itsessään tarjoaa jo ikäänkuin yhden siimarin, joten pururadan ja siimarin verkostossa on mahdollista tehdä monenlaista reitinvalintaa, jos vaan luottaa riittävästi taitoihinsa.

Minä en vaan muista kenenkään eksyneen viime vuonna. Paitsi Mr *, joka ei löytänyt siimarin varrella ollutta rastia paitsi pienen eksyilyn jälkeen.

Ajatus alustavasti olisi se, että lähtö ja maali ovat hiukan eri paikoissa ja lähdössä pitäisi olla jonkun valvomassa, että lapsukaiset eivät lähde radalle kimpassa, vaan väliä olisi riittävästi.

6

tm wrote:
ML wrote:

Moi!
Varmaan Timo käytät rastireitin/tukireitin merkitsemiseen kuitunauhoja tms...?

Mistäs saadaan kuitunauhoja...? Ajattelin vetää siimarin. Eivät ne lipukkeet siinä haalistuneita ole. Ja apua kyllä tarvitaan. Olen puolikahteen saakka ohjaajana mix-tapahtumassa (ala-astelaisille).

Minun mielestäni sillä mennään, mitä on. Siis tässä tapauksessa siimarilla. Nyt maasto on paljon selkeämpi kaiken lisäksi. Ja kun keräilin siimaria pois, niin kyllä se näkyi erittäin hyvin. Tietysti, jos on lähtenyt pois siimarilta, niin sitten sen havaitseminen voi olla vaikeampaa. Viime vuonna siimari meni enimmäkseen polkujen vierustoja ja oli ilmassa.

Nyt pururata itsessään tarjoaa jo ikäänkuin yhden siimarin, joten pururadan ja siimarin verkostossa on mahdollista tehdä monenlaista reitinvalintaa, jos vaan luottaa riittävästi taitoihinsa.

Minä en vaan muista kenenkään eksyneen viime vuonna. Paitsi Mr *, joka ei löytänyt siimarin varrella ollutta rastia paitsi pienen eksyilyn jälkeen.

Ajatus alustavasti olisi se, että lähtö ja maali ovat hiukan eri paikoissa ja lähdössä pitäisi olla jonkun valvomassa, että lapsukaiset eivät lähde radalle kimpassa, vaan väliä olisi riittävästi.

Juu, en nyt varsinaisesti tainnu tuolloinkaan eksyä, mutta kärsin huomattavan ajallisen menetyksen. mad