Re: Talviuni
Moi! Onkos päijätrastilaiset vaipuneet talviuneen,kuin karhut?Wäiski
Päijät-Rasti ry:n virallinen keskustelufoorumi ja ilmoituskanava
Et ole kijautunut foorumille. Kirjaudu tai luo käyttäjätunnus.
Ilmoitustaulu → Vapaa keskustelu → Talviuni
Sivuja 1
Moi! Onkos päijätrastilaiset vaipuneet talviuneen,kuin karhut?Wäiski
Ei kai sentään talviunessa, ainakaan hisustajat!
Taitavat vain treenata niin ahkerasti, että eivät ehdi netissä surffailemaan. Itsekin juuri tulin punttisalilta kuntopiiristä (päivän ensimmäinen harjoitus).
Jukkahan jo keskittyy kilpailukaiden korkkaamiseen, tiedä sitten saako muita mukaansa Vuokatin keikalle.
Moi! Onkos päijätrastilaiset vaipuneet talviuneen,kuin karhut
"Melkein jokaisen" vapaa-ajan hetken olen käyttänyt uuden suunnistusohjelman tekemiseen. Pian pääsen testausvaiheeseen - siinä tosin tarvittas MTR:rää, joka taitaa olla hisu-harrastajilla jossakin (?). Suunnistusohjelma = ohjelma, jolla voi pyöräyttää suunnistuskisojen atk-puolen (ilmoittautumiset, arvonta, erilaiset listat, leimatarkistus ja muu maalitoiminta, info, tulokset eri muodoissa eri tahoille). Yksipäiväisen kisan tällä pystyy helposti viemään läpi, useampipäiväisiinkin se taipuu varmaan hyvin pienellä modifioinnilla - täytyy varmaan tutustua useampipäiväisten kisojen järjestelyihin. Lopullinen testi suoritetaan istuttamalla testikuski Mr * koneen ääreen ja pistetään ohjelma nenän eteen ja katsotaan mitä tapahtuu.
Muita "talvisia" aktiviteetteja on uiminen 2-3 kertaa viikossa, tavoite olisi kolme kertaa viikossa ja kaksi kilsaa kerrallaan. Mukavan rento harjoitusmuoto uiminen. Ei tunnu väsymys missään ja löylyssä on kiva istua. Mutta en suosittele teille muille ainakaan Padasjoella, jottei tulis liikaa tungosta löylyhuoneeseen.
nim. "kuumaa kesää odotellessa"
Juu, joo, ämteeärrä on mulla. Lämpimässä tilassa talviunilla. Seuraavan kerran tarve on korttelirasteilla uimahallilla 27.1. ensi vuonna. Pari neitokaista toimitsijaksi kanssani (huom. uinti ja ja sauna mahdollisuus) ja muut pr miehet reenatkaa. Lisää infoa tullee alueen sivuille. Zeiel.
Lopullinen testi suoritetaan istuttamalla testikuski Mr * koneen ääreen ja pistetään ohjelma nenän eteen ja katsotaan mitä tapahtuu.
Myth = Ohjelma toimii...
BUSTED!
Moi jukka! Jos saan tuon koiven kuntoon,niin voisin tulla toimitsijaksi kanssasi,aikani kuluksi.Wäiski ( niihin korttelisuunnistuksiin)
Joo, hyvä Wäiski. Mä kerään tuttuja poikia saunaan ja vaikka jatkoille meille. Osaatko Timo viritellä reittihärvelin?
Joo, hyvä Wäiski. Mä kerään tuttuja poikia saunaan ja vaikka jatkoille meille.
Osaatko Timo viritellä reittihärvelin
?
Mitä Timo ei osaa, sitä ei tarvita.
Jukka Luukko wrote:Joo, hyvä Wäiski. Mä kerään tuttuja poikia saunaan ja vaikka jatkoille meille.
?
Mä oon ihan samaa mieltä. Kerran kokeilin reittihärvelin virittelyä ja siihen sai jäädä. Onkohan se nykyisin helpompi?
mr. * wrote:Jukka Luukko wrote:Joo, hyvä Wäiski. Mä kerään tuttuja poikia saunaan ja vaikka jatkoille meille.
?
Mä oon ihan samaa mieltä. Kerran kokeilin reittihärvelin virittelyä ja siihen sai jäädä. Onkohan se nykyisin helpompi?
Hmph. Jos ohjelma on muuttunut yksinkertaisemmaksi tai sinä monimutkaisemmaksi, saat sen toimimaan...
...jos taas ohjelma on monimutkaistunut ja sinä [s]yksinkertaistunut[/s]lalalala...se ei ehkä toimi.
3))
tm wrote:Lopullinen testi suoritetaan istuttamalla testikuski Mr * koneen ääreen ja pistetään ohjelma nenän eteen ja katsotaan mitä tapahtuu.
Myth = Ohjelma toimii...
BUSTED!
No ensi testit on sitten näin julkisuudessa vedelty. Saitko Timo sen ohjelman korjattua, vai aloitiko ns. nollasta?? 2))
ps. Kiitos kauden päättäjäisistä, ruoka oli hauskaa ja kilpailut herkullisia.
nimim. miksi-käydä-lenkillä-kun-voi-syödä-suklaatakin
Onnitteluni vielä näidenkin sivujen kautta Anulle! Kolme SM mitalia kesässä, sitä on vaikea kenenkään saavuttaa, muutama henkilö taisi yltää samaan tänä vuonna koko Suomessa. On siinä Anulla itsellekin tavoitetta ensi kesälle.
Kiitos Kaijalle, Merjalle, Anulle, Leenalle ja Kirsille päättäjäisjärjestelyistä, eritoten maukkaista pöydänantimista. Zeiel.
No ensi testit on sitten näin julkisuudessa vedelty. Saitko Timo sen ohjelman korjattua, vai aloitiko ns. nollasta?? 2))
On todella haasteellista tehdä ohjelmaa siten, että terror... testaaja ei saisi toimenpiteillään sijoitettua tietokantaan järjestelmän epävakaaksi tekevää dataa. Luulen, että olen jo melkein onnistunut, mutta varma siitä ei voi olla kuin vasta sen jälkeen, kun mr. * on toipunut edellisestä testisuorituksesta ja on valmis uuteen koitokseen!
Mutta joka tapauksessa ohjelmaan on lisätty joitain tarkistuksia ja joitain toimenpiteitä se tekee automaattisesti vähentäen siten mahdollisuuksia virheisiin.
nimim. miksi-käydä-lenkillä-kun-voi-syödä-suklaatakin
nimim. Miksi-syödä-suklaata-kun-voi-syödä-herkullista-lohileipää
Moi! Rauhallista joulua ja onnellista uuttavuotta,talviunille nukkuneille. Wäiski
Hisupojat ei nuku talviunta. Markku on valvoskellut Vierumäen tykkilumella hiihtäjiä pari tuntia joka päivä, kilsoja yli kakskyt päivässä. Esa on pertsannut Lahlen ja Hollolan väliä päivittäin. Maukka tehnyt rankasavottaa, kädet ja jalat voimissa. Samoissa hommissa Olli ja omissa taimitarhoissa joulukuusibusineksessä. Antti on varmaan reenannut salaa. Mä olin korkeanpaikan leirillä Rukalla kaksviikkoo ja sitä ennen ja jälkeen rankahommia mettässä. Taitaa pehmeät kesämiehet syödä suklaata ja odottaa todellisuutta... Jukolan kolmosjoukkuetta.... Hyvää siansyöntijoulua ! Zeiel.
Kyllä sikaa on syöty, ja lähes kaikkea muutakin, mitä kiinni vain on saatu. Hisupojat eivät talviunta nuku, mutta pieniä talvinokosia silloin tällöin kyllä vedetään. Juuri kun tänne saatiin hiihtokelit, niin testasin varpaan kestävyyttä pöydänjalkaan, ja sen kisan hävisin puhtaasti 6 - 0 . Varvas sai kauniin purppurasävytyksen, ja puoli viikkoa oli kävelykin huonoa. Nyt kyllä jo onnistuu, ja joulunpyhinä on hiihtotuntumaa saatu oikeinkin mukavasti.
Tänään muuttuivat viimeiset kinkun siipaleet energiaksi erinomaisessa kunnossa olevilla Oittaan laduilla. Ulkoilijoita oli samoissa merkeissä liikkeellä paljon. Viimeisellä kierroksella loppupuolen laskussa tuli ohituskaistalle pitkä mies vauhdikkaalla vassulla lykkien: Virkin Vesahan se siinä minut varvasi. Hyvin näytti kulkevan Vesan suksi, liekö mielessä mitään tämän talven lumille? Hisukisojahan on taas lähellä, tosin ehkä tavanomaista hieman niukemmin, mutta nyt vaikuttaa lumitilanne järjestämisen suhteen varsin lupaavalta.
Reilu kuukausi on aikaa, ennenkuin hisuruletti etelässä pyörähtää käyntiin. Toivottavasti lumitilanne säilyy hyvänä, niin että pitkästä aikaa saadaan valmistautua kunnolla tulevaan kauteen!
Moi,
Tuli tuossa kahtena päivänä käytyä hiukan hiihtelemässä Oittaalla ja ladut olivat tosi hyvässä kunnossa. Eilen keli oli kyllä huomattavasti nihkeämpi kuin Tapanina. Tänään mulla on sitten kaikki hartia seudun lihakset, sekä selkä todella kipeinä, että kova laji toi hiihto täytyy todeta. Tunnistin Ekin hiihtotyylistä jo melko kaukaa ja viimeistä kierrosta olin itsekin siinä vaiheessa hiihtämässä.:klap:
Huomenna lähdenkin sitten 9 päivän leirille Italiaan, ensin Milanoon muutamaksi päiväksi ja sitten mahdollisesti alpeille "hiihtämää":)
Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille!
t. Vesa
Uusia vuosia vaan kaikille!
Ilmoittaja aloitti taas vuoden samalla tutulla kaavalla ja nukkui talviunta, kun olis pitänyt kesälajien ilmoittautumisia jo laitella. Ilmot on nyt laitetu, maksuaikaa näillä hinnoilla on taas maaliskuun loppuun asti ennenkuin seuraavan kerran hinnat pompsahtaa. Anteeksi, ens vuonna ei sitten enään vastaava tapahdu tai siis tänä vuonna, jos tarkkoja ollaan jos vaikka olis uusi innokas ilmoittelija saatu ruotuun siihen mennessä...
Joulunkin osalta mentiin perinteisellä kaavalla ja lahjat jaettiin Ylläksen maisemissa kahden vuoden perinteen tuomalla kokemuksella. Pakkanen pani paleltamaan sen verran, että lykittyä tuli karvan vajaa 50km. Talven peruskuntokausi on siis saatu hoidettua alta pois ja seuraavaksi voikin keskittyä harjoittelukauden viimeistelevään Vuokatin leiriin pääsiäisenä Tuli muuten joulukuun alussa käytyä penkittämässä konetta ja täytyy sanoa, että vuosirenkaiden vaikutus alkaa näkymään testituloksissa. Harjoittelun laadussa ja määrässähän ei ole moitteen sijaa :innocent:
-Ippe
Mor Jens!
Mitens tapahtuu verkkovihkon tietojen päivittäminen? Minulla kun siellä on sen vanhan ja alkuperäisen emit-kortin numero. Kortti toki toimii yhä, mutta uusikin minulla jo on. Uuden kortin numero on 145922.
Viime talvena jo hisukisoissa pakkanen jäädytti varsin paljon vanhoja kortteja, joten olisi varmaan syytä käyttää tuoreempaa kalustoa, etenkin hisutellessa.
Hisuhemmot hoi, miltä kausi näyttää? Lumituntumaa on saatu oikein reilusti, joten eiköhän kausi kätellä täysillä käyntiin Hauholla?
Esan ja Markun kanssa aloitellaan viikonvaihteessa Joutsenossa. Tästä se lähtee.... Zeiel
Mor Jens!
Mitens tapahtuu verkkovihkon tietojen päivittäminen? Minulla kun siellä on sen vanhan ja alkuperäisen emit-kortin numero. Kortti toki toimii yhä, mutta uusikin minulla jo on. Uuden kortin numero on 145922.
Aloitussivulta kohdan "käyttäjän toiminnot" alta löytyy kohta "käyttäjän emit koodin vaihto" salasana on seurasalasana ellet ole omaa salasanaasi määritellyt.
-Ippe
Tiksis!
Muutos onnistui hyvin. Sitkeitä ovat nuo ensimmäiset emitit, aika monella näkyy niitä vielä olevan. Minullakaan ei ole mitään ongelmia sen kanssa ollut, mutta se ensimmäinen sitten varmaankin sattuisi johonkin muuhun paikkaan kuin iltarasteille ... joten ei se vara venettä kaada.
Onko Vihdin hisuun lähtijöitä? Markun ja Esan kanssa mennään....
Moi,
Korkeanpaikan leiriltä palattu ja päästy pikku hiljaa normaaliin arkirytmiin jopa hiihtämässä olen ehtinyt käydä.
Tuli vietettyä kulttuuripainotteista lomaa Milanossa 4 päivää, kävin mm. katsomassa Leonardo da Vincin viimeistä ehtoollista ym kulttuuri kohteita. Muodissa tuli kiinnitetyä huomiota hameiden helmojen pituuksiin ja ne eivät olleet yleisesti ottaen olleet kovinkaan pitkät. Uuden vuoden juhlinta oli hiukan enemmän karnevaali kuin koti suomessa, muistutti enemmän Vappua.
Uudestavuodesta toivuttua mentiin sitten Sveitsin puolelle Zermattin laskettelemaan. Ja sielä sai tosiaankin olla korkekalla, sillä kylä sijatsee n. 1600m ja hiihtohisseillä pääsee n. 3500m:iin. Kylään ei pääse autolla, vaan sinne on mentävä junalla. Sää oli suosiollinen sillä kahtena päivänä aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta.:cool:
Ehkä sitä alkaan pikkuhiljaa heräilemään talviunilta kun tuo aurinkokin näyttäytyy myös täällä ja saa itsensä motivoitua ulkoilemaan. . .
Jukka ei näillä kilometreillä kannata lähteä vielä mihinkään kisailemaan.
Onko Vihdin hisuun lähtijöitä? Markun ja Esan kanssa mennään....
Kävin tänään Nummelassa hiihtämässä, tiheetä hisuverkostoa olivat harjulle ajaneet. Tiedä vaikka tulisin katsomaan kisoja lauantaina ja vinkkaamaan teittiä oikeille urille. On meinaan meikälle aika tuttu maasto kesäsuunnistuksista ja talven hiihtolenkeiltä. Jotta pistä Zeiel vaan sukset timmiin kuntoon, vauhtikisa tiedossa!
JV
Korttelikuppi on ensi viikon keskiviikkona uimahallilla. Tarttettais taas muutama avustaja. Vesa on piirtänyt lisähehtaareja puistokarttaan. Mä laittelen rastit ja kirjailen nimiä ja tuloksia sisällä lämpimässä. Joku ulos kylmään lähettämään ja maalille. Ja ensi kevään uhoajat juoksemaan. Nähtään. Zeiel. Ps. asunnottomille avustajille löytyy kortteeri meiltä.
Taidan vaipua talviuneen. Pohje sanoi poks. Astuminen tuottaa vaikeuksia, kävelemisestä puhumattakaan.
Taidan vaipua talviuneen. Pohje sanoi poks. Astuminen tuottaa vaikeuksia, kävelemisestä puhumattakaan.
Mä taas alan pikkuhiljaa heräillä talviunesta.. Keväällä 10milassa kipeytynyt kantapää ja akillesjänne ei enää juurikaan haittaa suunnistuskengillä juoksua. Jos vaikka taas uskaltautuis iltarasteilta ihan kisoihin asti. Hyviä skaboja olis ainakin tarjolla, viikon päästä Am-pitkä ja siitä viikko sipoon husqvarna-pika ja edelleen viikko etiäpäin E-games.
JV
mr. * wrote:Taidan vaipua talviuneen. Pohje sanoi poks. Astuminen tuottaa vaikeuksia, kävelemisestä puhumattakaan.
Mä taas alan pikkuhiljaa heräillä talviunesta.. Keväällä 10milassa kipeytynyt kantapää ja akillesjänne ei enää juurikaan haittaa suunnistuskengillä juoksua. Jos vaikka taas uskaltautuis iltarasteilta ihan kisoihin asti. Hyviä skaboja olis ainakin tarjolla, viikon päästä Am-pitkä ja siitä viikko sipoon husqvarna-pika ja edelleen viikko etiäpäin E-games.
JV
E-games on kyllä ollut aina laatukisa. Pohje paranee kohinalla. Itseasiassa uskoisin, että kestäisi jo kevye hölkän...mutta en tiedä, kun en harrasta. Ehkä tää tästä.
Pohje paranee kohinalla. Itseasiassa uskoisin, että kestäisi jo kevye hölkän...mutta en tiedä, kun en harrasta. Ehkä tää tästä.
Ei ku kipin kapin ilmoittautumaan 14.8. AM pitkälle matkalle!
"Jäsenmaksu on edelleen 10 euroa, mutta jäsenetuna korvataan nyt korkeintaan
kansallista kilpailumaksua."
Mitäs, mitäs...
Kiitän nöyrimmin,kohteliaimmin ja kunnioittavammin vuosikokoukseen osallistuneita seuramme henkilöitä, jotka ystävällisyydessään soivat minulle kunniajäsenyyden seurassamme. Mitään erikoista kunniajäsenyyteni eteen en muista tehneeni, talkoomiehenä vain muitten mukana, kuloillakin yrittänyt valita tuulen yläpuolen. Tästä lähtien minulla on seurassamme siis vain etuja. Ei jäsenmaksua, vain ilmaisia kilpailuja ilman tulosvastuuta. Pyrkikää pojat ja tytöt tähän. Onnitteluni Eerolle, Timolle ja Mikaelalle! Niin ja intoa puuhiin Arille, uudelle puheenjohtajallemme! Siillee vaan niinkuin Pekkakin niin hyvin menee ja riittää.... Zeiel.
Jäsenmaksuista tai muista ilmaisista etuuksista en osaa sanoa mitään, mutta tulosvastuusta ei tuo ansaittu kunniajäsenyys vapauta, ei ainakaan Ala-Porasan Pirkkojen toiminnan osalta. Odotukset tällekin talvelle ovat korkealla, etenkin viestiköörin suhteen. Hiihdon harrastamisen osalta talvi on alkanut ihanteellisena, ja kisaruljanssi alkaa tuotapikaa. SM-kisoja on taas tarjolla viljalti, ja etenkin tuo viesti tuntuu erittäinkin mielenkiintoiselta. Lähes kotikisa, joten hotellikuolema (tai jokin päinvastainen) ei päässe yllättämään!
Tänään on ollut leppoisa ilma, mutta huomisen hisukisastarttiin kisakylmä laskee Vuokseniskan Saimaan rantamaissa taas menneitten päivien matalalle. H70 huhhuh, ei itse uskois mutta tota emännän sanaa ja peiliä kai sitten, että ikämieheksi on vartuttu. Väiski on antanut Markulle ja mulle puhelimitse hisuoppia, itse kun ei sitä tietoa tällä hetkellä tarvi. Väiskillä on saikkua... toivomuksemme täältäpäin pikaisen paranemisen puolesta äänin 1-0, emäntä kun ei juuri nyt ole kotona ja äänestämässä. Ilpon poika Mikko kun oli parivuotias neljäkymmentä vuotta sitten kutsui Väiskiä aina Pata-sedäksi. Viiskytä kilsaa hiihtoa mulla, Markulla kohta kolmesataa näillä lumilla.
Sivuja 1
Ilmoitustaulu → Vapaa keskustelu → Talviuni