Re: ILTARASTIT 2009

Mitä! Missä tulokset viipyy...Tiiiiimooooo...lännen hitain, sanon mä.

Huomasin, että meikäläiselle on 'arpa' järjestänyt rastit ihan siihen Juhannuksen korville...no onneksi nuo keskikesän juhlat on nykyään paljon lyhyempi tapahtuma, kuin silloin joskus... hmm

*

2

Iltarasti- ja yösuunnistustuloksiani voi katsoa ensi viikonvaihteessa osoitteesta pom2009 ja seuraavana joku muu portugalin kisasivu kertoo lisää. Että hisuilkaa ja hissutelkaa pakkasessa. Mä otan WRE kisoissa aurinkoa. Zeiel.

3

Iltarastikausi 2009 pamahti sitten käyntiin!  :running:

Ihan ensimmäiseksi havaitsin, että talven rankan tankkausharjoittelun muuttuminen juoksukunnoksi on aivan nurkan takana! Vielä on hiukan ylikunnon merkkejä runsaasta makoilusta, mutta jahka hiukan levätään, niin vauhtikin kasvaa. Juoksin vähän hitaammin kuin useimmat muut, mutta eipä puskenut hikeäkään otsalta. Kunto on siis loistava kerrassaan. Odottakaas kun kaikki kerma, mämmi, läskisoosi ja chipsit ovat muuntautuneet pieniksi mitokondrioiksi (!), niin kyllä sammalet pöllyävät...

Toiseksi havaitsen, että saunakin taitaa olla lämmin, joten päätänkin raporttini tähän.

4

Sauna on taas lämpiämässä...

...kun en kertakaikkiaan viitsi käydä suihkussa ilman kunnon löylyjä. cool

Suunnistuksessa testasin uutta salaista asetta. Hiukan meni sikäli pieleen, että kuminauha oli liian kireällä ja luupit eivät pysyneetkään nenän päässä, vaan kohosivat liian ylös, joten kun katsoin karttaa, niin tuttu ja turvallinen hiukan sumuinen ja epäselvä karttahan siellä oli. Ja kun katselin ylemmäs, niin ei-niin-tuttu sumuinen maisema oli vastassa... No, onneksi oli tuttu kartta ja tuttu maasto. Se sumu ei ollut tuttua. Täytyy vähän säädellä.

Rata oli mitä mainion näin alkukeväälle. Rohkaisevan helppo, jotta voi keskittyä metsässä liikkumiseen tarvitsematta pelätä, että eksyy. Saas nähdä onko ensi viikolla vuorossa hiukan katalampi ratamestari?

PS. Maastossa makasi monenlaista raatoa, paitsi se jälkimmäinen ei ollut raato ja osoitteli aseella jonnekin - melkein juoksin yli. Paremmin oli naamioitunut kuin se hirvenraato. Korjaakohan kukaan sitä pois vai meinaavatko, että annetaan mädäntyä tai houkutella paikalle sudet, karhut ja näädät?!

5

Tuloksia nettiin laittaessa tulee mieleen...

Tästä lienee joskus ollut puhetta... Juu kiva ylläri olis, jos mulle toimitettavissa rastituloksissa olisi mukana ratojen pituudet!

pitkä, keski, lyhyt?

riittääkö toi tarkkuus, vai oletko sä niitä suunnistajia, jotka tykkää kaikesta tarkasta? tongue

Erkkilä ja mä vaihdettiin iltarastivuoroja, jos joku haluaa sen suhteen jotain johonkin joskus päivittää. :hiipii:

8

Vaihdettu. Kylläpäs tänään on nopeaa tämä nettisivustojen päivitys.

tm wrote:

Vaihdettu. Kylläpäs tänään on nopeaa tämä nettisivustojen päivitys.

joo. ihan selkeesti oot nopeempi netissä, kun mettäs. roll

10

mr. * wrote:

joo. ihan selkeesti oot nopeempi netissä, kun mettäs.

Tein sen taas! Metsässä meni kauemmin kuin tuloksia julkaistaessa. Onko netissä mitään suunnistusohjelmaa - jotain, joka toimii selaimen kautta ja ilman M$-palikoita? Voisinm kokeilla, miten netissä suunnistus sujuisi!

11

En ny viitti kehua itteäni, vaikka hyvä olenkin, mutta tiedoksi tietämättömille:

*** MAINOS *** MAINOS ***

Juhannuksen jälkeen Hirtniemen iltarasteilla Avikaisen Heinolta on saatavissa pientä rahasummaa vastaan Jukolan viestien uusinta historiaa, jonka sisältönä mm. kuutisenkymmentä karttaa, valokuvia jne ja kaikki ahdettuna parille sadalle sivulle. Hinta on 30 euroa, mutta jos ko. kirjan haluaa ostaa allekirjoittaneen kautta, niin voin myydä seuran jäsenille erikoishintaan viidellä kympillä, huom! vain seuran jäsenille tähän uskomattomaan hintaan!

Sitä vanhempaa vuosien 1949-1988 historiikkiäkin on saatavissa. Siellä on ainakin yksi kappale tarjolla tätäkin hintaan 10 euroa, mutta olen jo ehtinyt varata sen itselleni. Myyn tietty eteenpäin pienelllä katteella noin seitsemällä kympillä (sillähän on jo keräilyarvoa, harvinainen painos jne...) Jos sen haluaa sillä kympillä, niin on sitten syytä soitella Heinolle, jotta voi ottaa niitä mukaan.

Ja sitten saunaan!

*** MAINOS PÄÄTTYI TÄHÄN ***

Ny vois alkaa kehua itteäänkin. Vedin kentällä kierroksen kuuteenkymmeneenkolmeen sekuntiin. Tavoite oli yhdeksän sekuntia hitaammin. Jos siihen olisin päässyt, niin kenties olisin juossu kaksi kierrosta, nyt täytyi tyytyä yhteen, kun oli niin väsähtänyt olo.

nim. iltarastien loppukirin harjoittelu hanskassa

tm wrote:

Vedin kentällä kierroksen kuuteenkymmeneenkolmeen sekuntiin.

Siis hetkinen?!? Missä vedit?? Onko Padasjoella nykyään 400 metrin rata?? 2))

Mainittakoon, että koe'juoksin' maanantaina Hirtniemen A-radan aikaan 1:01:00... 3))

Ja kun jälkikasvu ei suostunut rasteille tänään, menin kostoksi lenkille. Siis lenkille. Pakkohan tässä on jotain tehdä, kun Jukolasta ostetut housut ovat käymässä jo pieneksi... sad

14

mr. * wrote:

Mainittakoon, että koe'juoksin' maanantaina Hirtniemen A-radan aikaan 1:01:00... 3))

Niin kuulinkin jo, ja koska sulla meni noin paljon aikaa tuolla radalla, laitoin omaksi tavoitteeksi puolitoista tuntia. Se olis ihan kirkkaasti alittunut, jos, jos, jos en olisi alkanut kiertää kehää yhdessä vihreällä merkityssä pöheikössä, jonka kaikki muut kiersivät. Mutta kun mä luulin, että siellä on jo valmiit urat mun menneiden vuosien vaeltelusta... tein kai pari muutakin huonoa reitinvalintaa. Rastipummeja ei tullut tällä erää kuin vain kaksi, mikä on hämmästyttävän vähän.

Ja kun jälkikasvu ei suostunut rasteille tänään, menin kostoksi lenkille. Siis lenkille. Pakkohan tässä on jotain tehdä, kun Jukolasta ostetut housut ovat käymässä jo pieneksi... sad

Kabanossia, wilhelmiä vai halpaa makkaraa? Savustitko, grillasitko vai poltitko?

Itse en ole paljoa makkaraa syönyt ja olen käynyt juoksemassa. Kumma kumpu tuossa vatsan kohdalla. Mut nyt mun veto meni jo kahteenkymmeneen yhteen sekuntiin. matkan on pakko olla 110 metriä, koska kolmesatanen meni 59 sekuntiin. Ja kaksi kierrosta hiukan alle tavoitteen. Aikaa meni 2.23.99 ja tavoite oli 2.24... Jalat vaan ei liiku yhtä nopsaan kuin nuorempana, sitä tässä on kai harjoiteltava ennenkuin voi uneksia juoksevansa kympin neljäänkymmeneen minuuttiin. Nyt pysyn vauhdissa jo ekat 600 metriä.

15

mr. * wrote:

Älä nyt ittees väsytä, viikonlopun suunto-gamesissa on kuitenkin edessä hikinen urakka. siis kirjaimellisesti. cool

JV

Taulun iltarastien tulokset ovat nyt nähtävinä. :klap:

17

Iltarastit Taululla 25.8.

HUOM! HUOM! Tällä kertaa iltarasteilla on myös lippusiimalla merkitty rastireitti, joka  on pituudeltaan 1,9 km. Maastossa ei ole kovinkaan kummoisia polkuja ainakaan karttaan merkitty, joten rastireitti korvaa tällä kertaa C-radan. Olen yrittänyt merkitä noin osapuilleen lippusiiman kulun myös kartalle. Nyt on siis turvallista päästää lapsetkin metsään, kun vaan seuraavat siimaria...

Rata B on pituudeltaan 3,9 km ja rata A 5,8 km. Rastit ovat noin osapuilleen oikeissa kohdissaankin, sillä sunnuntai-iltapäivän vapaissa harjoituksissa kaikki rastit löytyivät.

tm wrote:

Iltarastit Taululla 25.8.

HUOM! HUOM! Tällä kertaa iltarasteilla on myös lippusiimalla merkitty rastireitti, joka  on pituudeltaan 1,9 km. Maastossa ei ole kovinkaan kummoisia polkuja ainakaan karttaan merkitty, joten rastireitti korvaa tällä kertaa C-radan. Olen yrittänyt merkitä noin osapuilleen lippusiiman kulun myös kartalle. Nyt on siis turvallista päästää lapsetkin metsään, kun vaan seuraavat siimaria...

Rata B on pituudeltaan 3,9 km ja rata A 5,8 km. Rastit ovat noin osapuilleen oikeissa kohdissaankin, sillä sunnuntai-iltapäivän vapaissa harjoituksissa kaikki rastit löytyivät.

äh, kirjottelin pitkät rimpsut formuloista ja vapaista harjoituksista...aina nestetankkaukseen...mutta modeemi söi ne.

mutta ensi tiistaina: kauden paras maasto. suosittelen. karttakin on hyvä.

19

Pirttijärven metsäsprintin 31.08.2010 mittakaava on 1:5000. Matka 2,0 km ja 9 rastia. Kartta A4. Kotoinen mustesuihkutuloste. Ota  karttamuovi mukaan. Kuka voittaa kun Ylle ei taida tulla Kärkkilästä.......

20

Näytti modeemi pätkineen sisääntulonimessä...

21

jukka luukkoa.luukko wrote:

Pirttijärven metsäsprintin 31.08.2010 mittakaava on 1:5000. Matka 2,0 km ja 9 rastia. Kartta A4. Kotoinen mustesuihkutuloste. Ota  karttamuovi mukaan. Kuka voittaa kun Ylle ei taida tulla Kärkkilästä.......

Jokos Timon softan ONLINE toimii, vois seurata täältä netistä käsin kuinka tää jännä skaba etenee..? big_smile

JV

22

Näsin Antsa naapurista oli nopein. Aika 17.40 on aika hyvä ikämiehelle. Sama suoritustaso ensi viikonvaihteen Sm kisassa riittää ainakin kahdenkymmenen joukkoon. Zeiel.