Re: HALIKKOVIESTI 2008

Halikkoviesti

Hese toimii joukkueen kasaajana, joten ilmoittakaa mahdollisista toiveistanne hänelle.

Ippe voi ilmoitella jo sen yhden joukkueen sinne järjestelmään.

Sen verran on ennakkotietoa, että seuraavat henkilöt ovat jo anoneet lomaa ko. tapahtumaa varten...

-Jari Lahtinen
-Ari Lahtinen
-Heikki Tanhua

Sana on vapaa...ellei Maaranen tukahduta sitä...:cool:

2

Moi,

Minä jätän myös kyseisen tapahtuman väliin.

t. Vesa Virki

Vesa wrote:

Moi,

Minä jätän myös kyseisen tapahtuman väliin.

t. Vesa Virki

En tiedä mihin tuo sana 'myös' tuossa viestissäsi viittasi, mutta Jarski, Arski & Tango ovat järjestäneet lomaa muista riennoistaan, jotta pääsevät OSALLISTUMAAN Halikko-viestiin... cool

4 (edited by Eki 02-09-2008 11:38:10)

Terve?

Tänään poistettiin kipsi kädestä ja neljän viikon lihotuskuuri on sitten ohitse. Tosiaan, vaikka kipsi fyysisesti oli vain kädessä, niin henkisesti sitä oli kaikkialla muuallakin, ja liikunta väheni entisestäänkin. Muutaman kerran kyllä yritin lenkille lähteä, mutta ei siitä oikein mitään tullut, kun käsipakettia ei saanut kastella. Ja on se tuollainen käsipuolena kenkuttaminen sen verran epätasapainoista, että siitä saattaa lopulta olla vain haittaa.

Nyt kuitenkin tossut jalkaan ja baanalle! Iltarastejakin varmaan kohta kokeilen, kunhan metsään vain tohtii mennä (käsi on nyt tuhottoman arka ja kipeä, mutta kyllä sen rasitusta pitäisi jo kestää).

Halikkoon olisin varmaankin lähdössä, näillä näkymin ei muutakaan mutapainia kyseisenä viikonloppuna ole tarjolla. Joten Halikko mielessä mennään syyskuun harjoitukset!

Kesät talvet, satoi tai paistoi

Mä olen myös käytettävissä, se on sitten joukkueen kasaajan harkinnassa kannattaako kolmea Lahtista samaan joukkueeseen ottaa roll

Merja

6

Moro!

Pitkästä aikaa tälläkin palstalla. Piti oikein tarkistaa, että kuinkas pitkä putki siinä Halikossa nyt on takana. Jos en väärin muista, niin vuosi 1993 taisi olla eka PäijRan Halikko-vuosi siellä lumisateessa. Siitä eteenpäin nuo kartat näyttivät tutuilta ja melkein radatkin muistuivat mieleen. Aika aikaansa kutakin.

Tapahtuma on erittäin hieno, radat loistavat ja maasto myöskin. Viestissä on oikea tunnelma alusta loppuun ja se viimeinen yhteinen osuus on kaikista helmein pätkä, tosin on se ensimmäinen jaettu osuuskin, jossa pystyy tekeen yhteistyötä oman seuralaisten kanssa. Muistuu mieleen eräskin Turku-Muurla motarin työmaalta lähtenyt viesti, jossa Hese, Tango ja minä vedettiin se vika yhteinen, päästiin lähtemään suhteellisen lähekkäin ja mitkä powerit siellä metsässä sai kun edessä vilkkui PäijRan värit miesten painaessa nelivedolla kivikkoista mäkeä ylös...

Tämän vuoden osalta tilanne on kohdaltani se, että minusta ei noin tärkeä viesti ole tietenkään kiinni. Mutta tällä erää en tunne sellaista paloa, että haluaisin ehdottomasti mukaan ja siten olen valmis katkaisemaan pitkän putken. Uskoisin, että sieltä kotiseuduilta löytyy tarpeeksi viestinviejiä, että kasaan saadaan iskukykyinen yhteen hiileen puhaltava joukkue.

Jukolan ankkuripätkä oli jotenkin sen verran mielettömän hieno kokemus, että sen jälkeen ei motivaatiota ole suunnistukseen löytynyt (kuten ei monena aikaisempanakaan vuonna). No on tossa lapsia tullut kuskattua nyt syksylläkin eri puolilla RR-radoilla. Hienosti ovat oppineet lajin, reitinvalinnat ja kartan luku on hyppysissä ja into sekä vauhti on kova. Tosin nyt sunnuntaina kun oli Sipoon kyläviesti Husqvarna-kisan rasteilla ja radoilla, niin pitihän sitä siellä kokeilla suunnistusta. Hyvinhän tuo meni, tosin kodin vieressä pummattiin kun aivot oli juostu pois pelistä.

Seuraavan kerran karttaan ja kompassiin tartun viikon päästä la aamuna, kun pitää juosta rastitarkastuksia ennen ryhmä 2:n SM-kisoja. Onkos muuten moni tulossa kisaileen?

Terveisin,

Nipa

7

Moro

Mulla ei ole ihan noin pitkää Halikko-putkea vielä takana kuin Nipalla, joten lienee syytä jatkaa sitä tänäkin vuonna. Siis tietenkin jos valitsijat vaan joukkueeseen valitsevat. Niin, ja lyhyt osuus sitten mulle taas, kiitos. big_smile

JV

Mortonki!

Herwannan alaosasto on käytettävissä koko laajuudessaan!

Eli mä ja vahvistus nro.2(Asser), jolla on uusi tehokkaampi ja kevyempi otsalamppuversio työn alla.

The vahvistus vihjaili, että Shanghain gp osuu kuulemma pahasti päällekkäin eikä taida päästä paikalle.

Ippe

Yleisiä miehiä olen ajatellut:
Tango
Mr *
Pietu
Ylle
Iippis
Jarski
Niko
Yleisiä saa olla enintään kuusi, joten pääsevätkö kaikki halukkaat = teen sitten karsintaa. Tai jos estyneitä on enemmän kuin yksi, haalin porukkaan lisää juoksijoita (mm. Pate olisi varmaankin ylipuhuttavissa, vaikka mainitsikin tauosta).

Ikämiehiä on
Hande
Valtsu
Eki
Hege
Koistinen
Maukka
Ari
Ym.

Naiset:
Anu
Riikka
Merja
Marika

Näistä olen jo tehnyt joitakin suunnitelmia, mutta odottelen vielä julkaisua, josko tietoa tulisi joko lähdöstä tai esteellisyydestä.

10

Moi!

Du är så rätt Hege! Eli jos tulee tarve juoksijalle yleiseen sarjaan, niin olen käytettävissä eli siitä viesti ei jää kiinni.

Pate

Pietu ei pääse, joten tältä pohjalta tässä yksi versio:

1 A        5,1 km        Heikki T
2 ABC    5,1 km    Ippe, Heikki P., Niko
3 ABC    2,5 km    Anu, Merja, Riikka
4 ABC    3,4 km     Valtsu, Jarski, Hande
5 ABC    6,8 km    Esko, Koistinen,. Vesa
14 A    3,4 km    Marika
15 A    8,2 km    Juha V.

yksi D -16 tai D45- -    Anu
yksi H/D -14 tai H/D55    Hannu
kaksi H/D -16 tai H/D45    Heikki, Pekka
kaksi H/D -18 tai H/D40    Esko, Juha N.

Varalla on mm. Pate, Maukka, Ari

Hege wrote:

14 A    3,4 km    Marika

Hiljaast on...kaikki vissiin lepää/reenaa...? tongue

ps. kai me bussilla mennään??

Juu eipä mulla ainakaan ole valittamista juoksujärjestyksiin.

Sain joukkueenkin vihdoista viimein ilmoitettua, joten nyt voi hyvillä mielin lähteä viimeistelmään kuntoa Brasiliaan cool

Ticotico

14

mr. * wrote:

Katsotaan nyt ensin tuo tilinpäätös - jotta riittääkö raha! Yritän naputella syyskuun tapahtumat kirjanpitoon. Jukolan reissustahan on vielä bussimatka maksamatta. Se lienee luultavasti jonkin verran alle tuhannen euron... Niin ja kartoittajien majoituslaskukin on tulematta.

Jos bussissa matkustaa halikkoon noin 15 suunnistajaa ja muutama kannustaja ja saadaan 20 matkustajaa yhteensä, niin jos laitettaisiin lakki kiertämään ja jokainen sujauttaisi siihen noin 20 euroa, niin voi olla, että se riittäisi bussilaskun maksamiseen. Bussillahan on kiva matkustaa, jos vertaa siihen, että porukat menisivät henkilöautoilla - ei parkkihuolia eikä väsyneitä kuskeja.

Ippe wrote:

Juu eipä mulla ainakaan ole valittamista juoksujärjestyksiin.

Sain joukkueenkin vihdoista viimein ilmoitettua, joten nyt voi hyvillä mielin lähteä viimeistelmään kuntoa Brasiliaan cool

Ticotico

:ole:

16

Heips!

Kävinpä minäkin eilen testailemassa Halikko-kuntoani Taulun maastossa...Eksyilemisen puolelle meni: totesin, että suunnistuskausi olisi ehdottomasti päättää Rogainingiin (Päätös kypsyi siellä Kurun maastoissa n. 4 tunnin kohdalla. Silloinhan oli vasta kaksi tuntia satanut vettä eli enää 4 tuntia sateessa juoksua oli edessä!). sad Juoksukuntokin on kehno, koska olen sitkeän flunssan kourissa. Jos tästä kehittyy samanlainen poskiontelotulehduskierre kuin vuosi sitten, niin toivottavasti meillä on myös varanaisia Halikkoon?!

ilmoittelee/kyselee Marika

Marika1 wrote:

Heips!

Kävinpä minäkin eilen testailemassa Halikko-kuntoani Taulun maastossa...Eksyilemisen puolelle meni: totesin, että suunnistuskausi olisi ehdottomasti päättää Rogainingiin (Päätös kypsyi siellä Kurun maastoissa n. 4 tunnin kohdalla. Silloinhan oli vasta kaksi tuntia satanut vettä eli enää 4 tuntia sateessa juoksua oli edessä!). sad Juoksukuntokin on kehno, koska olen sitkeän flunssan kourissa. Jos tästä kehittyy samanlainen poskiontelotulehduskierre kuin vuosi sitten, niin toivottavasti meillä on myös varanaisia Halikkoon?!

ilmoittelee/kyselee Marika

Eikait meillä nyt sentään mitään varanaisia ole?!?

Sitäpaitsi jos jaksaa istua koneella, jaksaa myös suunnistaa...ja Halikkoon on rutkasti aikaa... tongue

tm wrote:
mr. * wrote:

Katsotaan nyt ensin tuo tilinpäätös - jotta riittääkö raha! Yritän naputella syyskuun tapahtumat kirjanpitoon. Jukolan reissustahan on vielä bussimatka maksamatta. Se lienee luultavasti jonkin verran alle tuhannen euron... Niin ja kartoittajien majoituslaskukin on tulematta.

Jos bussissa matkustaa halikkoon noin 15 suunnistajaa ja muutama kannustaja ja saadaan 20 matkustajaa yhteensä, niin jos laitettaisiin lakki kiertämään ja jokainen sujauttaisi siihen noin 20 euroa, niin voi olla, että se riittäisi bussilaskun maksamiseen. Bussillahan on kiva matkustaa, jos vertaa siihen, että porukat menisivät henkilöautoilla - ei parkkihuolia eikä väsyneitä kuskeja.

Tarviiko sillä bussilla aina mennä koko matka?? Mennään vaan niin pitkälle, kun rahat riittää...

19

mr. * wrote:
Hege wrote:

14 A    3,4 km    Marika

Hiljaast on...kaikki vissiin lepää/reenaa...? tongue

Jepjep, kaippa mä tuon ankkuriosuuden jaksan vetää, matkakin kun näkyy olevan noin lyhyt. Rogainingissa tarvottiin tuon mittasia rastivälejä.. :running:

Bussiasiaan en ota kantaa, täältä Karkkilasta kun ajaa tunnissa Halikkoon cool (eli en taida tulla bussissa ainakaan näillä näkymin)

JV

20

Moro!

Onhan kaikki lähdössä varmasti.

Nipa

21

Riikka ei ole lähdössä, mutta minä lupauduin tilalle. Kannattaa varmaan vielä miettiä tuota naiskolmikon suoritusjärjestystä.

Piia

22

Se on moro !

Jukolan jälkeen on ollut vähän hiljaiaeloa tämä meikäläisen suunnistuskausi. Osa syynä Sulkavan soudussa kipeytynyt polvi, joka nyt vasta alkaa näyttää tervehtymisen merkkejä. Kiitos oikeanlaisen reisivenytysliikkeen eli joku himpuli reisilihashan siellä on kirrannut koko ajan jumituksessa joka sitten on säteillyt polven alueelle. Itseasiassa lauantaina meni melkein parituntinen PK-lenkki helpoimmin ja mukavimmin a la sitten Stockholm-maratonin jälkeen.

Tässä kuitenkin siivilipuolella on tapahtunut sen verran viimeisien viikon aikana, että olen siirtymässä 1.11.2008 alkaen StoraEnson palvelukseen, ja jättämässä mhy kentän 10 v palvelusvuoden jälkeen. Siirtyminen Storan riveihin vaikuttaa kuitenkin sen verran tilanteeseen, että  työsuhde auto lähtee ns. alta pois ja oman auton hankinta on tiukassa etsinnässä, joten joudun Halikon sijasta suunnistamaan ensi lauantaina autokaupoille Tamperelle Nääs.

Summarum Halikko jää väliin tänä vuonna, niin kuin vähän koko suunnistuskausikin, mutta ensi vuonna taas mukana välivuoden innoittamana. Onneksi päteviä varamiehiä on näemmä tyrkyllä !

Menestystä ja tsemppiä suunnistuskauden-2008 päätöskisaan !!!!!

Terv. Koistinen (38)

Se Halikko on lauantaina 18 päivä, joten ......

Mo.
Näyttäs siltä että lähen juoksemaan, tosin nopeisiin muutoksiin/peruuntumiseen mun kohalla kannattaa varautua.. On tää elämä sellasta tällä hetkellä että minuuttiaikataulu on käytössä. Noh, kuulostellaan.

zeiel wrote:

Se Halikko on lauantaina 18 päivä, joten ......

Joopatijoo,

Oltiin tänään Koistan kanssa marjassa ja tuo Halikkoviestin päivä tuli hänellekin jo selväksi. tongue

Mutta nyt arvon herra Hegemonius, otapas joukkuetta niskasta kiinni ja pistä se viimeisen päälle valmiuteen.

Varsinaisesta kilpailureissusta taitaa tulla tänävuonna hieman erilainen. Rahastonhoitajamme (voimakas persoona) ei välittänyt pj:n aneluista vaan määräsi meidät matkaan omilla autoillamme. Eli sovitaan ne kyydit nyt selkeästi kuntoon ja ilmoitetaan ne autolastit sitten Hegelle tai minulle...

terveisin
köyhän-seuran-selkärangaton-pj. :innocent:

ps. voishan sitä Koistan uudella autolla mennä juu.

Nippe69 wrote:

Mo.
Näyttäs siltä että lähen juoksemaan, tosin nopeisiin muutoksiin/peruuntumiseen mun kohalla kannattaa varautua.. On tää elämä sellasta tällä hetkellä että minuuttiaikataulu on käytössä. Noh, kuulostellaan.

Katson asian sovituksi. tongue Sanot niille naisille, että suunnistus on parasta mitä voi tehdä kompassi kädessä.

Uutta versiota:

1 A        5,1 km        Heikki T
    2 ABC    5,1 km    Jarski, Heikki P., Niko
    3 ABC    2,5 km    Anu, Piia, Merja
    4 ABC    3,4 km    Ari, Valtsu, Hande
    5 ABC    6,8 km   Ippe, Esko, Vesa
    14 A    3,4 km    Marika

Varalla on mm. Pate, Maukka,

Hege wrote:

Uutta versiota:

1 A        5,1 km        Heikki T
    2 ABC    5,1 km    Jarski, Heikki P., Niko
    3 ABC    2,5 km    Anu, Piia, Merja
    4 ABC    3,4 km    Ari, Valtsu, Hande
    5 ABC    6,8 km   Ippe, Esko, Vesa
    14 A    3,4 km    Marika

Varalla on mm. Pate, Maukka,

Alkaa taas osuudet kasvaa kun H-hetki lähestyy, onneks Halikossa ei sentään ihan yhtä dramaattisia muutoksia voi tulla kuin Jukolan osuusarvonnoissa roll

Tankkaus on ainakin aloitettu hyvissä ajoin ja jatkuu Halikkoon asti. Näillä näkymin kotiudun täältä lihansyöjän taivaasta päivää ennen Halikkoa, toivottavasti jetlaagi ei vaivaa pahasti cool

Tänään kävin sentään 50 minsaa rullailemassa hodlan juoksumatolla, aikamoinen tuomiopäivän vempele maastojuoksuun tottuneelle.

Ippe

29

Moro!

Todellakin kaipaisin sitä varanaista itselleni Halikkoon... Pari viikkoa kestänyt flunssa ei ota laantuakseen (vuosi sittenhän sairastin flunssaa 3 kuukautta ja pari lääkekuuria!) enkä terveyttä kuitenkaan halua riskeerata! Lisäksi meillä olisi silloin viikonloppuna tiedossa maalausta raksalla, jotta lopultakin päästäisiin muuttamaan uuteen kotiin. Kohtahan joku varmaan kommentoi, että "jos pystyy maalaamaan, niin pystyy myös suunnistamaan"... big_smile Mutta yhtä kaikki ja oikeesti - en pystyisi Halikkoon lähtemään ja toivon, että joku löydetään tilalle!

t:Marika

Marika1 wrote:

Moro!

Todellakin kaipaisin sitä varanaista itselleni Halikkoon... Pari viikkoa kestänyt flunssa ei ota laantuakseen (vuosi sittenhän sairastin flunssaa 3 kuukautta ja pari lääkekuuria!) enkä terveyttä kuitenkaan halua riskeerata! Lisäksi meillä olisi silloin viikonloppuna tiedossa maalausta raksalla, jotta lopultakin päästäisiin muuttamaan uuteen kotiin. Kohtahan joku varmaan kommentoi, että "jos pystyy maalaamaan, niin pystyy myös suunnistamaan"... big_smile Mutta yhtä kaikki ja oikeesti - en pystyisi Halikkoon lähtemään ja toivon, että joku löydetään tilalle!

t:Marika

Suosittelen soittoa suoraan Heselle. Puhu vaikka tyynyliinan läpi, niin äänesi kuulostaa käheämmältä...(humour).

Parane pian!

31

Naisista on aika kovaa vajautta näemmä. No, meidän äitee ei ole vaihtoehto Halikkoon lähtijäksi, mutta Virpi lupaili, että jos ei ketään muuta innokasta löydy, hän voisi lähteä, jotta joukkue ei jää yhtä naista vajaaksi.

Eli ottakaahan Virpiin yhteyttä, jollei muita ehdokkaita löydy. Ja osuushan on sitten helppo 2,5km ja ensimmäinen metsään lähtijä.

Piia

32

Mor!

Minä ja Juha tullaan Riihimäen/Karkkilan suunnasta ykköstien kautta samalla kyydillä kisapaikalle.

Kesät talvet, satoi tai paistoi

Eki wrote:

Mor!

Minä ja Juha tullaan Riihimäen/Karkkilan suunnasta ykköstien kautta samalla kyydillä kisapaikalle.

Hjuva!

Sitten Lahden suunnasta lähtee Hege, Niko & Tango. Eli Padasjoen suunnalta meitä lähtee vielä 3 x Lahtinen ja ne menee omia menojaan (myös maastossa).

Jäljelle jää siis Valtsu, Anu, Piia, Virpi, Hande ja mä. Tämä porukka mahtuu mukavasti kahteen autoon ja voitas kokoontua ABC:llä esim. kello 0700.

Mutta mitä tekee Ippe? Tuletko Padasjoelta vai kuinka? :kysymys:

*

ps. ja mites esim. Maukka, haluasikohan lähteä kisapaikalle...Valtsu vois kysellä, noihin kahteen autoonhan sopii kyllä.

34

Tere!

Olen suurella todennäköisyydellä tulossa suoraa Orivedeltä Halikkoon. Jos toisin käy, niin tulen mukaan Evolta ja tässä tapauksessa ilmoittelen kyydintarpeestani jollekin Padasjoen suunnasta tulijalle.

Kartanlukuharjoituksia on tehty koko viikko, karttana tosin on ollut lähinnä ilmakuva ja kompassin sijasta apuna GPS. big_smile

Piia

mr. * wrote:

Nojuu Tampesterin suunnalta piti tuleman, mutta nyt näytää siltä että meikäläinen ei ole nousemassa Sao Paolon koneeseen torstaina niinkuin olin suunnitellut argh2:

Tilanne tehtaalla on ollut sen verta epävakaa, että paikalliset dirikat päättivät pidentää läsnäoloani täällä mitään minulta kysymättä. Joten joudun jo toistamiseen siirtämään paluu ajankohtaa.  "Nou can doo" -tilanne, Halikko jää väliin tänä vuonna. Onneksi on vielä varamiehiä jäljellä...

Ippe

Ippe wrote:
mr. * wrote:

Nojuu Tampesterin suunnalta piti tuleman, mutta nyt näytää siltä että meikäläinen ei ole nousemassa Sao Paolon koneeseen torstaina niinkuin olin suunnitellut argh2:

Tilanne tehtaalla on ollut sen verta epävakaa, että paikalliset dirikat päättivät pidentää läsnäoloani täällä mitään minulta kysymättä. Joten joudun jo toistamiseen siirtämään paluu ajankohtaa.  "Nou can doo" -tilanne, Halikko jää väliin tänä vuonna. Onneksi on vielä varamiehiä jäljellä...

Ippe

No miten on? Onkos meillä niitä varamiehiä?? Hege???

Huutaa siis Patea. Taitaa olla jo vähän myöhä soittaa, joten yritän huomenna (= siis tänään päivällä).

Hege wrote:

Huutaa siis Patea. Taitaa olla jo vähän myöhä soittaa, joten yritän huomenna (= siis tänään päivällä).

No eikös Maukka ole vielä käytettävissä???

Ippe

39

Minkäslainen tämä meidän joukkueen lopullinen juoksujärjestys nyt sitten on tällä hetkellä? Vai selviääkö se vasta huomena kisapaikalla? :kysymys:

Halikkoviestin sivulla kun ei näy olevan jätetty vielä minkäänlaista järjestystä.. näkyy loppuvan jättöaika tänään klo 20.00.

JV

niin, tuonne järjestelmään ei varmaan voi juoksujärjestyksiä laittaa kuin sellainen henkilö joka tietää ne salaiset salasanat...

...eli tässä tapauksessa juoksujärjestykset selvinnevät sitten kun joukkueemme kärki saapuu kisapaikalle. se, että onko sitten ilmoitettu juoksujärjestys lopullinen, onkin jo ikäänkuin toinen tarina.

41

Tänä vuonna meinattiin päätyä rintanumeron (77) mukaiselle sijalle, mutta on-line tulosten mukaan ankkuri nosti sitä hienosti:

osuus   sija      aika         nimi
1          100      44.27      Niko Nättinen
2           95    1.46.11      Heikki Tanhua/Heikki Pelkonen/Timo Maaranen
3           95    2.14.30      Virpi Kallioinen/Anu Tähtinen/Piia Perälä
4           75    2.47.25      Ari Lahtinen/Pekka Valtonen/Hannu Lahti
5           76    3.57.02      Esko Jussila/Jari Lahtinen/Vesa Tähtinen
14         77    4.38.38      Merja Lahtinen
15         64    5.38.14      Juha Villa

Hannu H

42

Uudemman listan mukaan loppusijoitus on 68.