1 (edited by Eki 26-06-2007 12:10:55)

Re: Jukola 2008 Tampereella

Joukkueet Lapualla 16.-17.06.2007 olivat miesten osalta siis tällaiset:

PäijRa1 Sij 277
1 Pasi Nieminen
2 Pietari Sorri
3 Juha Villa
4 Vesa Tähtinen
5 Heikki Pelkonen
6 Kimmo Vänni
7 Juha Nieminen

PäijRa2 Sij 614
1 Niko Nättinen
2 Esko Jussila
3 Veikko Virkki
4 Heikki Tanhua
5 Jari Lahtinen
6 Hannu Lahti
7 Ilpo Märkjärvi

PäijRa3 Sij 988
1 Niklas Colliander
2 Mauri Piltt
3 Timo Maaranen
4 Pekka Valtonen
5 Seppo Törmä
6 ?
7 Ari Lahtinen

Nyt voisi aloittaa kehittävän spekuloinnin ensi kesän päätapahtumaa ajatellen.

Kesät talvet, satoi tai paistoi

Verkkaista on keskustelu ensi kauden päätavoitteesta, vai onko kaikki ajatukset jo tuotu julki? Minun mielestäni tämä vuosi meni alakanttiin, paremmalla keskittymisellä olisi ykkösellä hyvinkin mahdollisuus sijoittua alle 200, ja kakkosella alle 400.  Ensi kesää varten pitää harjoitella jo tänä kesänä, ja tässä olisi yksi mahdolinen konsepti toteutusmalliksi.

Kaanaa-projekti pääpiirtein:

-Nimetään miehiä sen verran, että siitä riittää ykkös- ja kakkosjoukkueeseen + varamiehet. Selkeä nimilista vapaaehtoisesti mukaan lupautuneista henkilöistä.

Tämä joukko voisi olla esim. tämänvuotiset ykkös- ja kakkosjoukkue + poissaolleet vakiomiehet (VVi, Lammikko, Pitkälampi) sekä mahdolliset vahvistukset ja haastajat (Niklas, Tim, …). Jos porukkaan saadaan nimettyä vähintään 16 miestä, niin eiköhän siitä aika selkeästi löydy sekä ykkös- että kakkosjoukkue ensi kesänä.

Tavoitteellisuus vaatii myös sitoutumista, joka voisi sisältää esim. seuraavat asiat:
-Kaanaan Jukola on alkukesän päätavoite, johon keskitytään ja jossa pyritään olemaan parhaassa iskussa.
-Seura, jonka joukkueessa juostaan, on Päijät-Rasti.
-Jos tämän projektin tiimoilta järjestetään yhteistilaisuuksia tai harjoitustapahtumia, pyritään niihin mahdollisuuksien mukaan myös osallistumaan.

Jokainen harjoittelee oman ohjelmansa ja mahdollisuuksiensa mukaan kuten ennenkin. Olisi kuitenkin hyvä saada porukkaa aika ajoin yhteen ja samalle viivalle, joten yhteisesti voitaisiin sopia muutama tilaisuus, jossa käydään (omia seuransisäisiä tilaisuuksia tai harjoituksia ei kannata järjestää, ne eivät näin hajallaan olevaa porukkaa liikkeelle saa). Tämän kauden aikana voisivat sopivia hölkkätapahtumia olla esim.
-eCross Leppävaara 09.09
-Lassen Hölkkä Myrskylä 16.09
-Pääkaupunkijuoksu Pirkkola 23.09
-Pirkan Hölkkä Valkeakoski 07.10
-Jaskan Jolkku Hämeenlinna 20.10

Harjoittelun painopiste pitää kevääseen asti olla juoksukunnon parantamisessa, joten suunnistuskisat (katsastukset) tulevat mukaan vasta ensi keväästä alkaen.

Eki wrote:

Verkkaista on keskustelu ensi kauden päätavoitteesta, vai onko kaikki ajatukset jo tuotu julki? Minun mielestäni tämä vuosi meni alakanttiin, paremmalla keskittymisellä olisi ykkösellä hyvinkin mahdollisuus sijoittua alle 200, ja kakkosella alle 400.  Ensi kesää varten pitää harjoitella jo tänä kesänä, ja tässä olisi yksi mahdolinen konsepti toteutusmalliksi.

Ehkä se sitä hämäläisyyttä. Mutta kyllä olen Ekin kanssa samaa mieltä, että nyt pikkuhiljaa olisi hyvä saada porukkaa heräilemään, sillä ehkä myöhäinen herääminen tämän vuoden tapahtumaan on yksi syy ei odotettuun tulokseen.

Eki wrote:

-Nimetään miehiä sen verran, että siitä riittää ykkös- ja kakkosjoukkueeseen + varamiehet. Selkeä nimilista vapaaehtoisesti mukaan lupautuneista henkilöistä.

Tämä joukko voisi olla esim. tämänvuotiset ykkös- ja kakkosjoukkue + poissaolleet vakiomiehet (VVi, Lammikko, Pitkälampi) sekä mahdolliset vahvistukset ja haastajat (Niklas, Tim, …). Jos porukkaan saadaan nimettyä vähintään 16 miestä, niin eiköhän siitä aika selkeästi löydy sekä ykkös- että kakkosjoukkue ensi kesänä.

Tavoitteellisuus vaatii myös sitoutumista, joka voisi sisältää esim. seuraavat asiat:
-Kaanaan Jukola on alkukesän päätavoite, johon keskitytään ja jossa pyritään olemaan parhaassa iskussa.
-Jos tämän projektin tiimoilta järjestetään yhteistilaisuuksia tai harjoitustapahtumia, pyritään niihin mahdollisuuksien mukaan myös osallistumaan.

Jokainen harjoittelee oman ohjelmansa ja mahdollisuuksiensa mukaan kuten ennenkin. Olisi kuitenkin hyvä saada porukkaa aika ajoin yhteen ja samalle viivalle, joten yhteisesti voitaisiin sopia muutama tilaisuus, jossa käydään (omia seuransisäisiä tilaisuuksia tai harjoituksia ei kannata järjestää, ne eivät näin hajallaan olevaa porukkaa liikkeelle saa). Tämän kauden aikana voisivat sopivia hölkkätapahtumia olla esim.
-eCross Leppävaara 09.09

Harjoittelun painopiste pitää kevääseen asti olla juoksukunnon parantamisessa, joten suunnistuskisat (katsastukset) tulevat mukaan vasta ensi keväästä alkaen.

Seurallamme on yö-kisat järjestettävänään pe 31.8.2007, joten tuona viikonloppuna voisi sopia jotain yhteistä lenkkiä tms. Padasjoelle esim. lauantaiksi!? Samalla voitaisiin keskustella Jukola 2008 projektista.

Noista juoksu-/ hölkkätapahtumista lisäisin vielä Padajokihölkän tuohon listalle, sekä hiihtäjien pitkän testin Romolla.

t. Vesa

4

vvirkki wrote:
Eki wrote:

Ehkä se sitä hämäläisyyttä. Mutta kyllä olen Ekin kanssa samaa mieltä, että nyt pikkuhiljaa olisi hyvä saada porukkaa heräilemään, sillä ehkä myöhäinen herääminen tämän vuoden tapahtumaan on yksi syy ei odotettuun tulokseen.

Öö, siis alakanttiin tänä vuonna? Mun tietääkseni kukaan ei odottanut juuri tänä vuonna mitään huipputulosta (ainakaan ääneen?) kun eihän nuo pari edellistäkään ole menneet ihan täysin putkeen. Toistaisin kuitenkin jo aiemmin mainitsemani tosiasian, että vaikka pummeja tuli jokaiselle niin viiden ekan osuuden jälkeen oltiin korkeammalla sijalla kuin koskaan 2000-luvulla. Sen valossa en menisi yleistämään tämän vuoden jukolaa täysin epäonnistuneeksi. Alle 200 sijoille on kyllä munkin mielestä edelleenkin tällä porukalla tulevina vuosina ihan hyvät mahdollisuudet kunhan vaan jaksetaan reenata sen mukaisesti, sekä juoksukuntoa että etenkin suunnistustaitoa.

vvirkki wrote:
Eki wrote:

-eCross Leppävaara 09.09

Seurallamme on yö-kisat järjestettävänään pe 31.8.2007, joten tuona viikonloppuna voisi sopia jotain yhteistä lenkkiä tms. Padasjoelle esim. lauantaiksi!? Samalla voitaisiin keskustella Jukola 2008 projektista.

Noista juoksu-/ hölkkätapahtumista lisäisin vielä Padajokihölkän tuohon listalle, sekä hiihtäjien pitkän testin Romolla.

t. Vesa

Ihan hyviä ajatuksia Ekillä, mutta eiköhän hoideta ensin yökisat ja Halikko alta pois ja aletaan vasta sen jälkeen spekuloimaan tätä 'Kaanaa-projektia'?

- JV -

En toki sanonut tämänvuotista Jukolaa täysin epäonnistuneeksi, vaan ainoastaan alakanttiin menneeksi. Eihän tuo sija 277 vielä mikään huono ole, paljon heikomminkin olisi voinut mennä, jos oikein huono ura olisi kohdalle osunut jo kirkonkellon kumahduksesta alkaen. Mutta otaksun, että sijoitus ei varmaan tyydytä ainakaan kaikkia joukkueen jäseniä. Joten, jos ensi kesänä halutaan tuosta parantaa, niin jotakin kannattaa valmistautumisessa tehdä toisin.

On luonnollisesti selvää, että jokainen teki kisassa sen mihin siinä tilanteessa pystyi, parhaansa mukaan. Vaativia ja raskaita osuuksia oli tarjolla, ja jokaiselle osuudelle löytyi viestinviejä. Ainakin omalta osaltani voin todeta, että paremminkin olisi voinut tapahtumaan valmistautua. Kovien lenkkien tuomaa rutiinia olisi tarvittu Simpsiöllä, ja aivan varmasti sille on käyttöä myös ensi kesänä Kaanaalla.

Mielestäni tärkein asia, mihin pitäisi nyt paneutua, on joukkuehengen luominen. Olemme jo useamman kerran saaneet Halikkoon 2 joukkuetta, joten potentiaalia kyllä on. Hajanaisuus pois, järjestelmällisyyttä ja sitoutumista vielä hieman lisää, ja niin on ensi keväänä helppoa valita joukkueet ja osuudet sellaisesta porukasta, jonka kuntopohja ja suunnistustaitotaso on hyvin tunnettu useiden yhteisharjoitusten myötä.

Kyllä kehityskeskustelu kannattaa aloittaa nyt heti, Halikon jälkeen on jo aika myöhäistä. Jukola on selkeästi aina koko kauden päätavoite, ja tämän tason harrastelijoilla kaikki liikunta lopulta kuitenkin palvelee kuntopohjan parantamista ja siten vauhdittaa suoritusta Kaanaan korvessa.  :running:

Moro!

Joo, kyllä minä ainakin myönnän, että tän vuoden Jukola sijoitus oli pettymys.

Minusta me ollaan nukuttu jo muutama vuosi tässä oikein kunnolla. Ja 2 viimeistä Jukolaa on mennyt melkein tähän ikämiehet vs. juniorit mittelön kädenvääntöön.

Ekin ajatukset ovat hyviä, ettenkö sanoisi loistavia. Meillä on tosiaan mahdollisuus kasata ainakin 16 varsin tasaista nimeä, joista ne valinnat sitten tehdään periaatteella, että sen ykkösjoukkueen sijoitus on paras mahdollinen.

Kaikki vaatii kuitenkin hyvää sitoutumista ja sen takia pitää olla ajoissa liikkeellä. Syksyllä tosiaan pari hölkkää tai testilenkkiä ja sit keväällä sama juttu. Itse olen valmis ja oikeastaan halukaskin järjestään täällä meillä kotona vaikka kevätleirin, sillä tähän Söderiin valmistuu nyt syksyllä ihan uusi sprinttikartta ja Söderin isoa karttaa laajennetaan/ajantasaisetetaan kattamaan koko taajama+hienot uudet kalliot, mitä ei vielä ole hyvällä kartalla.  Eli kaikki reenit pystytään vetään meidän pihasta alkaen. Eli pe iltana yö veto pururadan maastossa (ei muuten ole yhtä helppo kuin Padasjoella), la aamu 1 h 30 min karttareeni omatoimisesti, illalla sprinttirata+lenkki poluilla, su pitkä karttalenkki paritreeninä.

Ja ikämiesten SM normaalithan järjestetään vuonna 2008 tossa noin 8 km:n päässä melko samanlaisessa maastossa smile

Ja kun meistä valtaosa asuu missä asuu sekä tuo liikkumisen vapaus on töiden jne esteiden takia rajattua, niin ainakin itse toivon, että nämä tällaiset yhteiset päivät olisi päätetty todellakin ennen Halikkoa, jolloin myös saadaan perheen kanssa sovittua jo hyvissä ajoin menot. Noita kissanristiäisiä kun tuppaa tuleen melkoisen paljon wink

Eli nyt vain kaikilla tossua toisen eteen!

Nipa

7

Nonniin. Kun tässä otsikossa kovasti on diskuteerattu ensi vuoden Jukolaprojektin riittävän aikaisesta aloittamisesta, niin pitää kyllä ihmetellä että vähän näkyi näitä spekuloitsijoita viikonlopun ESI-JUKOLANA juostussa tampere-suunnistuksessa. Oli aivan loistava tilaisuus päästä katsomaan millaista on Jukolakartan viereisessä maastossa. Kuten tuolla kisakutsussakin lukee: Maastot ovat keskenään samankaltaisia: kulkukelpoisuudeltaan hyviä, mutta taitoa vaativia.

Jukolassa menestystä haluavat ottavat Tampere-suunnistuksen kalenteriinsa.

wink

No olihan meitä kyllä siellä tosiaan jopa 6 henkeä mikä on jo nykyään melko paljon Päralaisia yhdessä paikkaa.. Maastot oli mun mielestä todella komeita, korkeuseroja oli 'sopivasti' ja suunnistus riittävän vaativaa. Maastopohja oli monin paikoin raskasta juosta johtuen pehmeästä sammalesta ja varvuista. Eli kyllä eki oikeassa on, juoksuvoimaa tarvitaan roll Tosin tein mä kyllä etenkin lauantaina virheitä kolmen, neljän minuutin edestä joten tarvii siellä suunnistaakin. Kartta oli molempina päivinä erittäin tarkka ja hyvä, vaikka Vesku löysikin sieltä sunnuntaina yhden virheen. Sunnuntai meni itseltä paremmin kuin lauantai, virheitä ei juuri tullut kuin ehkä minuutin verran ja pääsi pitkästä aikaa pokkaamaan palkinnonkin (H21AL sarjassa tosin, mutta palkinto on aina palkinto)

Lisäksi käytiin jo urkkimassa millaiselta näyttää jukolan kisakeskus, joten voi kait sanoa että meidän 'Kaanaa-projekti' on jo alkanut, mites teillä muilla? tongue

- JV -

PS: Laitetaan Pate toi kevätleiri muistiin, mutta mites olis sitä ennen se syysleiri, esim yksi päivä (pari reeniä) vaikka muutama viikko ennen Halikkoa?

Moro!

Meitsi keskittyy nyt maratonille ja suunnistukseen palaan SM-viestissä smile

Eilen polkasin reilun 30 km:n lenkin, helppoa oli kuin heinän teko.

Syysleiri onnistuu, kunhan vain äkkiä esitätte pari viikonloppua. Millos se Halikko on, viikonloput menevät kovaa kyytiä.

Nipa

Ei sopinut Esi-Jukola ohjelmaan, koska mitään ohjelmaa ei ollut! Kuinkahan moni noiden kuuden paikalla olleen lisäksi harkitsi mukaan lähtemistä tai edes oli tietoinen koko tapahtumasta? Minä en ainakaan ole käynyt koko kesänä kertaakaan iltarasteja kummoisemmissa tapahtumissa, Vvi ei ole kolunnut edes iltarasteja, …, niin että tällaista se valmistautuminen on ilman minkäänlaista suunnitelmaa. Ja kyllähän sen tuloksistakin sitten näkee, kuka aktiivisesti harrastaa ja kuka tekee vain muistelee.

SM-viestit juostaan 23.09, Halikkoviesti 13.10. Niiden välissä on siis 2 viikonloppua. Jos löytyy intoa treenata Halikkoa varten, niin ehkä toinen näistä väliviikonlopuista voisi olla sovelias?

Oma yökisa on perjantaina 31.08. Minkähänlainen porukka paikkakunnalle on tulossa, saadaanko ehkä lauantaille jotakin yhteistä lenkkiä tai palaveriä aikaan? Jos jotakin ohjelmaa aiotaan rakentaa, niin viimeistään silloin pitää saada suuntaviivat selviksi.

10

Eki wrote:

Ei sopinut Esi-Jukola ohjelmaan, koska mitään ohjelmaa ei ollut! Kuinkahan moni noiden kuuden paikalla olleen lisäksi harkitsi mukaan lähtemistä tai edes oli tietoinen koko tapahtumasta? Minä en ainakaan ole käynyt koko kesänä kertaakaan iltarasteja kummoisemmissa tapahtumissa, Vvi ei ole kolunnut edes iltarasteja, …, niin että tällaista se valmistautuminen on ilman minkäänlaista suunnitelmaa. Ja kyllähän sen tuloksistakin sitten näkee, kuka aktiivisesti harrastaa ja kuka tekee vain muistelee.

http://sdb.ssl.fi/. Tuolta on hyvä jokaisen tehdä itselle sitä suunnitelmaa... Ja verkkovihosta voi sitten tarkistaa onko muitakin seuralaisia menossa minnekin kisoihin. Kyllähän tuo kisoissa käymättömyys (=rutiinin puute) ainakin mun mielestä näkyy aika suoraan Jukolan tms. tuloksissa. Toisin sanoen virheitä tulee ja ne merkkaa enemmän kuin juoksukunnon puute.

Eki wrote:

SM-viestit juostaan 23.09, Halikkoviesti 13.10. Niiden välissä on siis 2 viikonloppua. Jos löytyy intoa treenata Halikkoa varten, niin ehkä toinen näistä väliviikonlopuista voisi olla sovelias?

Mulle sopii kumpikin ja olen valmis osallistumaan harjoituksiin, mutta kantsii tietty ensin kartoittaa että onko muitakin  halukkaita riittävästi.

Eki wrote:

Oma yökisa on perjantaina 31.08. Minkähänlainen porukka paikkakunnalle on tulossa, saadaanko ehkä lauantaille jotakin yhteistä lenkkiä tai palaveriä aikaan? Jos jotakin ohjelmaa aiotaan rakentaa, niin viimeistään silloin pitää saada suuntaviivat selviksi.

Tulossa olen.

- JV -

11 (edited by Eki 07-08-2007 10:11:55)

Pidetään vaikka yökisan jälkeisenä lauantaina (01.09) jonkinlainen palaveri (yhteislenkki, kilpailukeskuksen purkutilaisuus tms), jossa ruoditaan tulevan kauden kuvioita. Sovitaan tarkempi ajankohta vaikka kisapaikalla. Toivottavasti tilaisuus sopii mahdollisimman monelle.

Jos Pate pystyt järkkäämään sen harjoituksen, niin ilmoita aikataululuonnos mahdollisimman pian.  Tilaisuudessa voisi varmaankin olla esim. kaksi harjoitusta ja niiden välissä parin tunnin ruokailu/taktiikka/spekulaatiopalaveri.

Aikaisemmin mainittua nimilistaa (siis kuka sitoutuu ensi kesänä juoksemaan Jukolaa PäijRa:n riveissä ja sitä silmälläpitäen hieman harjoittelemaankin) kannattaisi varmaan jo alkaa kasata. Minä itse ainakin uskallan lupautua mukaan.

Eki wrote:

Pidetään vaikka yökisan jälkeisenä lauantaina (01.09) jonkinlainen palaveri (yhteislenkki, kilpailukeskuksen purkutilaisuus tms), jossa ruoditaan tulevan kauden kuvioita. Sovitaan tarkempi ajankohta vaikka kisapaikalla. Toivottavasti tilaisuus sopii mahdollisimman monelle.

Joo tuo kuulostaa hyvältä, itse olen ainakin tulossa.

Eki wrote:

Jos Pate pystyt järkkäämään sen harjoituksen, niin ilmoita aikataululuonnos mahdollisimman pian.  Tilaisuudessa voisi varmaankin olla esim. kaksi harjoitusta ja niiden välissä parin tunnin ruokailu/taktiikka/spekulaatiopalaveri.

Olisiko lauantai 29.9 tai sunnuntain 30.9 sopiva (Pate)? Silloin ei ainakaan ole mitään suunnistuskisoja.

t. Vesa

13

vvirkki wrote:
Eki wrote:

Joo tuo kuulostaa hyvältä, itse olen ainakin tulossa.

Tuohon samaan viikonloppuun on hyvä yhdistää Hollola-rastit sunnuntaina. Tsadilaisillekin sattuu mukavasti melkein kotimatkan varrelle..

- JV -

JV wrote:

Tuohon samaan viikonloppuun on hyvä yhdistää Hollola-rastit sunnuntaina. Tsadilaisillekin sattuu mukavasti melkein kotimatkan varrelle..

- JV -

Joo ehkä, mutta itse ajattelin juosta sunnuntaina pitkän lenkin, joten jätän kyllä rastit väliin...

t. Vesa

Eki wrote:

Jepu, olen myös paikalla, jos tuo palaveri/lenkki ei kovin myöhäiseksi mene. Eihän sitten juosta kovin kovaa jookos roll

Eki wrote:

Aikaisemmin mainittua nimilistaa (siis kuka sitoutuu ensi kesänä juoksemaan Jukolaa PäijRa:n riveissä ja sitä silmälläpitäen hieman harjoittelemaankin) kannattaisi varmaan jo alkaa kasata.

Juu ei muutakuin lapa jäähän ja nimi lehteen! Edellisen talven harjoittelumääriä on ainakin helppo kasvattaa, jos vaan paikat pysyy kunnossa...

Mulle ei käy 29-30.9 eikä myöskään seraava viikonloppu, joten syysleri Söderkullassa voidaan pitää alkuperäisten suunnitelmien mukaan keväällä 2008. Toivon pikaisia esityksiä mahdollisista ajoista keväälle, nyt selvää että pääsiäinen ja viikot 14 ja 15 sekä 12.5, eikä 30.5 olevat viikonloput sovi. Kevät parempi, koska käytössä uudempi ja laajempi kartta vuodelta 2007 on silloin käytössä.

17 (edited by JV 19-02-2008 22:28:12)

Nipa wrote:

Mulle ei käy 29-30.9 eikä myöskään seraava viikonloppu, joten syysleri Söderkullassa voidaan pitää alkuperäisten suunnitelmien mukaan keväällä 2008. Toivon pikaisia esityksiä mahdollisista ajoista keväälle, nyt selvää että pääsiäinen ja viikot 14 ja 15 sekä 12.5, eikä 30.5 olevat viikonloput sovi. Kevät parempi, koska käytössä uudempi ja laajempi kartta vuodelta 2007 on silloin käytössä.

Morjens

Talvi taitaa jäädä väliin, joten eiköhän kohta pidä aloittaa spekuleeraamista kevätkaudesta. Siihen liittyen:

mikäs tämän kevätleirin status on tällä hetkellä? Pitääkö Pate ja jos pitää niin minä viikonloppuna? Vai onko hallitus suunnitellut asian tiimoilta mitään muuta kuin toimintasuunnitelmassa näkyvän lauseen kevätleiripaikasta 'pääkaupunkiseudulla' (niin, Sipookin vissiin lasketaan jo siihen... tongue )

- JV -

Kyllähän tässä kieli pitkällä odotellaan, josko Nipa päästäis meitä sinne Sipoon korpeen harhailemaan... cool

19

Moro!

Joo, kyl mä olen sen leirin ajatellut järkätä ja joskus taisin ilmoitellakin noita sopivia viikonloppuja. Eli viikkojen 14 ja 15 viikonloput ovat varattuja, samoin tulossa oleva perheenlisäys tuo sellaisia aikataulullisia asioita eteen, että mieluiten huhtikuussa kuitenkin juostaisiin metsässä. Nehän ovat täysin lumettomia parhaillaankin. Itse olen käynyt vain sauvojen ja saappaiden kanssa juoksemassa kallioita ja polkuja smile

Näin ollen 19.4. olisi eka mulle sopiva viikonloppu pitää "leirin" tynkää tai sitten nykyisellä lumitilanteella myös jo maaliskuun puolella, mutta silloin ei taida olla kovastikaan intoa moiseen touhuun.

Leiriohjelma voisi olla tällainen:

pe ilta, saapuminen ja yöreeni/lenkki ihan vieressä, kartta 1:10 000/2007kesto 45 min - 1 h
la ap, suunnistusharjoitus lähialueella, kesto noin 1 h, kartta 1:10 000/2003
la iltapäivä, vapaamuotoista toimintaa/shoppailua pääkaupungissa
la ilta VK puistosuunnistuksen merkeissä ihan vieressä kartta 1:5000/2008
su aamu pitkä suunnistus (syksyn Raatojuoksu pääpiirteissään kartta 1:10 0000/2007)

Sittten, keitäs on tulossa Jukolaan juokseen tänä vuonna? Ei muuta kuin listaa kehiin.

Nipa

20 (edited by JV 20-02-2008 21:05:02)

pate wrote:

Näin ollen 19.4. olisi eka mulle sopiva viikonloppu pitää "leirin" tynkää tai sitten nykyisellä lumitilanteella myös jo maaliskuun puolella, mutta silloin ei taida olla kovastikaan intoa moiseen touhuun.

Maaliskuu on munkin mielestä aika aikasta, mutta tuo huhtikuun loppu kuulostaa hyvältä. 19-20.4 on tosin myös ankkuri- ja siljarastit. Mites Paten ohjelmaan sopii se seuraava, elikkä 26.-27.4 ? Ja heittäkää tosiaan muutkin mielipiteitä asian tiimoilta.. :kysymys:

pate wrote:

Sittten, keitäs on tulossa Jukolaan juokseen tänä vuonna? Ei muuta kuin listaa kehiin.

Mä.

- JV -

21

Ja mä! wink

22

Moro!

Myös se 26.4 oelva viikonloppu käy, kunhan vain tiedetään ajoissa smile

Pasi

Ja mää yritän tulla kans, sano!

Moro!

Kyllähän kauden avaus on perinteisesti tehty ankkurirastien/siljarastien viikonloppuna, joten se jälkimmäinen viikonloppu sopis paremmin.

26.4 on tosin 10-mila. Mutta oon ainakin toistaiseksi pystynyt salaamaan huippukuntoni eikä kilpailevista seuroista ole tullut kyselyitä cool

Niin ja Jukolassa mukana tietty!
Valmistautuminen on vankalla pohjalla. Vai mitä sanotte meikäläisen melko kattavista leirityksistä:
Palasin juuri parin viikon Saksan matkalta, jossa ohjelmassa oli enimmäkseen palauttelua ja tankkausta(bratwurst und weisbier) alkutalven tiukista pk-reeneistä.
Viikon päästä lähden kolmeksi viikoksi Raumalle hakemaan lumetonta maastoa. Ainakin tänään oli varsinainen pääkallokeli, ihme että ei kaatunut kertaakaan lenkin aikana.
Raumalta heilahdan pääsiäiseksi Vuokattiin pariksi viikoksi viimeistelemään pk-kautta pitkillä hiihtolenkeillä.
Toukokuun puolessa välissä odottaa vielä neljän viikon viimeistelyleiri pyreneiden juurella. Eiköhän näillä eväillä taas jalka nouse Jukolassa.

Joten kenellekkään ei liene epäselvää että tämän kauden tavoite on ykkösjoukkueessa! Luotto on kova että "kotimaastoissa" kulkee...

Ippe

ps. Vuokatissa olis majoituksessa tilaa pitkäperjantaista eteenpäin pariksi viikoksi. Jos kiinnostuit ja tuntuu siltä että tulee toimeen nuorekkaassa seurassa niin ota yhteyttä!

25

Kyllä kait se ruljanssi pitää taas paikan päällä kokea, on se niin paljon elävämpää kuin telkkarin kautta.

Kunhan nyt saataisiin tämä hiihtosuunnistuskausikin ensin alettua ja lopetettua, niin sitten sitä voisikin jo nastareita haeskella.

Nättis Niko on luvannu olla Jukolassa mukana...lupas myös kysellä sitä toista hiihtäjää...ja ehkä jotain kolmatta urheilijaakin... wink

27

En tiedä olenko tulossa Jukolaan, se on fifty sixy...:lol:

Vanha kehäraakki wrote:

En tiedä olenko tulossa Jukolaan, se on fifty sixy...:lol:

hauska kuulla.

eli tämän hetken laskuissa ei tunneta käsitettä ehkä...vain kyllä/ei. tongue

katos vaan,

meillähän on jo joukkueellinen jamppoja kasassa..

J.V.
P.N.
N.N.
H.P.
I.M.
E.J.
H.T.

:running:

Myös Vahvistus on mukana Jukolassa...
eli nyt löytyy jo varamieskin tongue

Ippe