1 (edited by Eki 23-03-2007 16:53:44)

Re: Kevään 2007 taitoleiri

Kevät se tulla jolkuttelee, ja lumet saavat kyytiä. Nyt lienee ajankohtaista pähkäillä perinteisen kevätleirin aikaa ja paikkaa.

Eräs vaihtoehto olisi pitää treenisessioita pääkaupunkiseudun metsissä ja vainioilla aikalailla toissakevään formaatilla. Täältä löytyy karttoja ja majoitusvaihtoehtoja (ainakin vielä tuntuisi tilaa olevan, mutta ei varmaan kannata pitkittää asioita tarkoituksellisesti). Simpsiönvuoren tapaista rinnettä (vrt Himos) ei täältä taida löytyä, mutta erinomaista maastoa muutoin kyllä on tarpeeksi.

Ajankohtana on alustavasti ollut esillä lähinnä kaksi mahdollista viikonloppua:

28.-29.04 huhtikuun viimeinen vkl, todennäköisesti maasto on jo täysin lumeton, muutama viikko on ollut kisoja ja iltarasteja

19.-20.05 Helatorstain jälkeinen vkl, kisakausi on jo täysillä käynnissä, maasto täysin kuiva ja kesäinen

Nopeita kannanottoja asian tiimoilta palstalle, niin treenivastaava voi ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin!

Kesät talvet, satoi tai paistoi

Moi,
molemmat ajankohdat sopii!

Ippe

3

Ippe wrote:

Moi,

Ippe

Hyvä homma! Järjestävien tahojen lisäksi siis ainakin yksi varma osallistuja.

- JV -

JV wrote:
Ippe wrote:

Moi,

Ippe

- JV -

Käsittääkseni ilmoitin vain ajankohdan sopivuudesta en osallistumisesta tongue

Ippe

5

Ippe wrote:
JV wrote:
Ippe wrote:

Moi,

Ippe

- JV -

Käsittääkseni ilmoitin vain ajankohdan sopivuudesta en osallistumisesta tongue

Ippe

Niin enhän mäkään tuossa viestissä mainitse että juuri sä oot se varma osallistuja big_smile

- JV -

NIIN, koska minä ja tessa ollaan se yksi 'varma'. wink

7

Moi

Tässä kun on asiaa tarkemmin ajatellut, niin tuo ensimmäinen vaihtoehto leiriviikonlopuksi alkaa tuntua koko ajan houkuttelevammalta. Vuonna 2005 oltiin heti lumien sulettua leirillä Nuuksion maisemissa ja se viikonloppu oli ainakin silloin ihan onnistunut ja porukkaakin oli enemmän kuin viime vuonna kuukautta myöhemmin. Iltarastikausikin avattaneen Padasjoella samalla viikolla, joten siinähän sitä sitten tulee heti kunnon taitoharjotusta kauden alkuun. Ja toukokuussa on sitten monia hyviä kisoja missä hioa leiriltä löytynyttä suunnistustaitoa kohti Jukolaa... Olis tosiaan hyvä saada mielipiteitä enemmänkin tästä asiasta, ennen kuin lyödään viikonloppu lukkoon tai aletaan varailla majoituksia jottei tartte jälkikäteen sitten jossitella.

- JV -

Moi,

Mä olen JV:n kanssa  samaa mieltä, eli tuo ennen Vappua oleva viikonloppu tuntuu paremmalta.

t. Vesa

9

Juu - ennen vappua vaan! Tämä on ainoa mahdollisuus saada hiukan suunnistuskokemusta ennen AM-EXTRA-pitkää ja muita AM:iä.

10

Kevään 2005 leiri järjestettiin 23.-24. huhtikuuta, joten ajankohta on aika lailla sama tämänkertaisen  ensimmäisen vaihtoehdon kanssa. Valo- ja muistikuvien mukaan maasto oli silloin aivan suunnistettavassa kunnossa. Nythän näyttäisi tuo talvi jo otteensa hellittäneen, joten tuskinpa kevät ainakaan toissavuotisesta myöhäisemmässä on.

Tietysti, onhan meillä se sääprofessorisammakkomies Vara-Antti siellä Kullasvuoren kupeessa, eiköhän sieltä saada täsmäennustetta kevään leirikeleistä!

Itse olen tuon ensimmäisen viikonlopun kannalla.

Moi,

Lahtisia ilmottautuu alustavasti leirille mukaan kaksi kappaletta eli Jari ja minä. Iskälle näyttää osuvan työvuoro molempina viikonloppuina, joten se joutuu leirin jättämään tänä keväänä väliin. Meille Jarin kanssa sopii kumpi viikonloppu vaan, mutta kyllä toi huhtikuun viimenen kuulostaa paremmalta.

Merja

12 (edited by JV 26-03-2007 11:11:05)

Noniin,

koska vastaväitteitä leiriajankohdasta ei ole tämän puolentoista viikon aikana kuulunut, on aika ja paikka nyt lyöty lukkoon. Leiri järjestetään siis 28.-29.4. (la klo.10  - su klo.15) ja paikkana toimii OK77:n maja Nuuksiossa. Maja sijaitsee Solvallan kartan alueella elikkä reenimaastot alkaa heti ovelta. Jonkin verran on jo porukkaa ilmoittautunutkin tässä otsikossa mutta lisää mahtuu vielä mukaan. Olisi suotavaa ilmoittaa osallistumisestaan tässä otsikossa taikka mulle suoraan meilillä pikapuoliin (vaikkapa ennen Pääsiäistä) jotta tiedetään tilata karttoja oikea määrä.

Majasta löytyy lisätietoja ja kuvia netistä: OK77:n maja

Leiriohjelma julkaistaan tässä otsikossa myöhemmin, mutta alustavasti on suunniteltu lauantaiksi kaksi taitopainotteista reenia + yöharjoitus ja sunnuntaiksi pitempi suunnistus.

- JV -

wow, sieltä ok77 sivuilta voi ladata sen majan käyttöohjeet! :kumarran:

14

Moi!

Jaahas, pojat pitääkin leirin Nuuksiossa sad Meitsi oli kyllä valmistautunut pitämään ton leirin meillä Söderkullassa lunastaakseni syksyn lupaukst, mutta väliäkö tolla - helpompaa mulle smile

Tosiaan on eka kerta tänä vuonna kun täällä käyn, joten syytä katsoa vissiin peiliin.

Viikonloppuna juoksin peräti 2 metsälenkkiä täysin lumesta vapailla avokallioilla ja Sipoon korven laajoilla metsäalueilla. Raskasta oli, mutta kyllä niin hienoo, että ei meinannut todeksi uskoa. Tuli ihan mieleen viime vuoden Jukola ja vuoden 1994 Kerava-Sipoon Jukola.

Tulkaa sitten joku toinen kerta meille reenaamaan. Huippuhyvät kartat/maastot lähtevät ihan takapihalta ja mittakaavankin saa melkein valita (1:10 000 ja 1:15 000). Hisukarttakin on ko. alueesta, mutta enää sitä ei tarvi. Oli muuten huikeat hisubaanat talvella. Eli maastoo ja karttaa riittää vaikka kuinka paljon.

Taidanpa olla pitkästä aikaa melko hyvässä kunnossa tänä vuonna. Jukola välkkyy jo silmissä...

Nipa

15 (edited by JV 27-03-2007 17:28:18)

pate wrote:

Moi!

Jaahas, pojat pitääkin leirin Nuuksiossa sad Meitsi oli kyllä valmistautunut pitämään ton leirin meillä Söderkullassa lunastaakseni syksyn lupaukst, mutta väliäkö tolla - helpompaa mulle smile

Tosiaan on eka kerta tänä vuonna kun täällä käyn, joten syytä katsoa vissiin peiliin.

Tulkaa sitten joku toinen kerta meille reenaamaan. Huippuhyvät kartat/maastot lähtevät ihan takapihalta ja mittakaavankin saa melkein valita (1:10 000 ja 1:15 000). Hisukarttakin on ko. alueesta, mutta enää sitä ei tarvi. Oli muuten huikeat hisubaanat talvella. Eli maastoo ja karttaa riittää vaikka kuinka paljon.

AI HARMI, että sun tämän vuoden eka kerta näillä sivuilla ajoittui just vuorokausi sen jälkeen kun kevätleirin majapaikka oli lyöty lopullisesti lukkoon... sad No ei voi mittään, mutta tuleehan näitä leirejä ja koska sulla on ilmeisestikin kovat halut järkätä jotain, niin ehdotankin tässä että pidät syysleirin sielä Sipoossa ennen Halikkoa. Sopiiko? Tarkemman ajankohdan saat ihan itse päättää, ja tiedotus sitten näille sivuille siitä.

- JV -

PS: Tuosta leirin järjestämislupauksesta vielä... löytyihän se tosiaan tuolta viestien syövereistä (klik..), varsinkin jos lause "Kyl mä voin jotain pientä kivaa koittaa värkätä noille uusille kotikulmille" tulkitaan ko. lupaukseksi. No okei, ehkä mulla tosiaan on luetun ymmärtämisessä parannettavaa hmm

PPS: Jotta ei tulis uudestaan näitä tulkintavaikeuksia, niin pitäiskös nyt tulkita että olet vai et ole osallistumassa tälle Nuuksion leirille?

16

Moro!

En pääse osallistumaan - valitettavasti smile Olen silloin viikonlopun mittaisella nesteytyksellä tuossa 1 h 40 min laivamatkan päässä. Ja oikeasti siis nesteytyksellä, sillä kova reeni kohti City Runia varten on silloin päättynyt smile

Joo, toki aina keväällä on mieli korkealla, korkeammalla kuin syksyllä. Mutta kyl meil silloinkin maastoi löytyy, mutta valitettavasti mikään ei vie vertoja kevät auringon lämmittämille avokallioille ja huippukulkuiselle talousmetsälle (jota erämaaksikin kutsutaan). Joten joudun taas tänään meneen kujuileen sinne sitten syksyn leirin rastipaikkoja. Nyt oli jo pari rataakin (pe yö ja la reenit) luonnosteltu. Ja voi pojat, olis ollu sellasta herkkua että oksat pois. Aivan mahtavaa.

MOilanen

17

Meitin perheestä leirille on tulossa yksi osallistuja. Mä!

No kai meidänkin "perhe" ilmoittautuu leirille alustavasti koko vahvuudellaan... taitaa olla tiomila samaan aikaan, ties vaikka sinne tulis lähdettyä tai no Wappukin siinä jo painaa päälle roll

Tuossa alkuviikolla tuli tehtyä tämän vuoden toinen rehellinen juoksulenkki :ole: Kunto on kyllä ihan hyvä siihen nähden että marraskuusta asti vaivannut reiden rasitusvamma/venähdys/tulehdus tai joku muu vaivaa edelleen. Onneksi salibandy kausi loppuu tulevana viikonloppuna niin pääsee lepuuttaan jalkaa. Tai no ainakin harjoitus muodot vaihtuu, kun lähden pääsiäiseksi vuokattiin, jossa ainakin vielä pystyy hiihtään. Seuraavat juoksuaskeleet tuleekin sitten varmaan otettua Rauman kevätkansallisissa... 

Ippe

19 (edited by JV 21-04-2007 18:41:52)

Leiriohjelma:

LA 28.4.
Kokoontuminen Oittaan ulkoilukartanon parkkiksella klo.10.00 (ks. kartta), josta siirtyminen ensimmäiseen harjoitukseen.
10.30 Karttakävely
12.00 -> majoittuminen ja ruokailu
17.00 Taitoharjoitus
18.30 -> makkaranpaistoa, saunomista ym. iltaohjelmaa
22.30 Yöharjoitus

SU 29.4.
9.30 Pitkähkö suunnistusharjoitus

Mun laskujen mukaan osanottajia on nyt n.8kpl, joten mukaan mahtuu vielä ja kartat ei lopu kesken. Majassa on tilaa 8-10 hengelle, ja jos osallistujamäärä tässä vielä kasvaa paljon, niin ei muuta kun patjat mukaan. majan varustelutasoon kannattaa tutustua ok77:n sivuilta, makuupussi tai vastaava siis ainakin tarvitaan. Muutoin leirivarustus on normaali suunnistusleirin varustus, ja muistakaa: OTSALAMPUT LATINKIIN!

JV

20 (edited by JV 26-04-2007 21:53:09)

Leirin tilannepäivitystä

Kaikki radat on nyt suunniteltu ja rastit viety metsään. Itse voin omalta vastuualueeltani - elikkä yöreenistä - todeta että rata on vaativa mutta lyhyt, eli todellista taitoharjoitusta on luvassa.

Leirisää näyttää aika hyvältä, kummallekin päivälle forecan ennuste lupailee vajaata 10 astetta ja auringonpaistetta. Ottakaa kuitenkin karttamuovit mukaan, jos vaikka keväinen sadekuuro yllättää. Muonituksesta sen verran, että lauantain ekan reenin ja majoittumisen jälkeen voitaisiin käydä jossain ulkona syömässä, mutta illaksi ja sunnuntai aamuksi kannattaa varata evästä. Tätä voinee varmaan ostella sitten syöntireissulta, kaippa espoosta joku ruokakauppa löytyy wink

Mun tietoon ei ole tullut mitään osallistujamäärän äkillistä lisääntymistä, joten Timon ei siis tartte tänä vuonna ottaa telttaa mukaan, kaikki mahtuu sisälle. Jopa sängyt (tai sohvat) pitäs riittää kaikille, mutta jos joku kuitenkin omaa hyvän makuupatjan niin en kiellä ottamasta varuulta mukaan.

- JV -

21

Olikos leirille muuten määritelty minkäänlaista muodollista osallistumismaksua? Viime vuonna se taisi olla 10 euroa/nuppi. Mites tänä vuonna?

22

tm wrote:

Olikos leirille muuten määritelty minkäänlaista muodollista osallistumismaksua? Viime vuonna se taisi olla 10 euroa/nuppi. Mites tänä vuonna?

Moi

Ei kait sitä ole _vielä_ määritelty, tänä vuonna kun taitaa majoitus ja kartat olla vähän edullisemmat kuin viime vuonna. Toki me voidaan mun puolesta joku pieni muodollinen maksu kerätä täysi-ikäisiltä osallistujilta, niin tulee rahastonhoitaja tyytyväiseksi.. smile Ja jäähän siitä sitten valmennusbudjettiin vähän varaa Nipan pitämää syysleiriäkin varten.

- JV -

23 (edited by JV 29-04-2007 17:27:15)

Kevätleiri ohi

Tämän kevään taitoleiri on nyt takanapäin. Maastot oli mahtavat, samoin kuin majoituskin eikä säässakaan ollut mitään valittamista. Osallistujamäärä väheni totuttuun tapaan taas tässä leirin kynnyksellä, mukaan uskaltautui tällä kertaa 6 henkeä.

Leiriohjelma saatiin vedettyä läpi suunnitelmien mukaisesti. Reenit oli monipuolisia, eli mukaan mahtui niin tarkkaa taitoreenia pienpiirteisissä avokallio-rinnemaastoissa, kuin myös nopeata kartanlukua vaativaa luukutusmaastoa sekä yöreeniä. Harjoitusten järjestelyihin osallistumisesta allekirjoittanut antaa erityiskiitokset Jussilan Ekille ja Virkin Vesalle. Sekä tietysti kiitokset kaikille leirille osallistujille. Kuvia tullee nettiin lähipäivinä.

- JV -

jep. maastot oli kyllä sitä luokkaa, että tästä lajistakin vois melkeen pitää...:running:

KIITOS JÄRJESTÄJILLE. :klap: :kumarran:

cool

25

Moro

Leirikuvia saa nyt pällistellä kuvagalleriasta, sekä myös Ekin kuvaamaa videonpätkää lauantain iltapäiväreenin lähdöstä. Laittaisin myös karttakuvia harjoitusradoista, mutta mun skanneri on näköjään sökönä sad

- JV -

Joo, mukava leiri oli, upeat maastot ja hyvät harjotukset. Suuri kiitos järjestäjille!!

Merja ja Jari

27

Maastot olivat upeat, ja kartat samaa luokkaa. Ilma oli hieman viileähkö, mutta metsässähän tarkeni aivan hyvin. Oli mukava kerrankin pysyä ainakin suunnilleen kartalla Solvallassakin, yleensä olen siellä tehnyt ainakin yhden megapummin joka startissa. Olen skannannut harjoituskartat, laitan niitä tulemaan sinne punaiseen Karkkilaan vaikka sitten, kun tästä työväen juhlasta on selvitty ...

28 (edited by JV 02-05-2007 17:43:14)

Eki wrote:

Olen skannannut harjoituskartat, laitan niitä tulemaan sinne punaiseen Karkkilaan vaikka sitten, kun tästä työväen juhlasta on selvitty ...

Tänk juu, nyt  nämä kartat löytyy kuvagalleriasta.

- JV -

PS: Tuli vähän hailakat värit kun pienensin kokoa, sorry..