Re: Iltarastit 2006
Morjens
Siirsin vuoden vaihtumisen kunniaksi vanhan iltarastiotsikon arkistoon, joten tästedes kaikki tulevan vuoden iltarastijutut tämän uuden otsikon alle.
Terveisin ylläpito
Päijät-Rasti ry:n virallinen keskustelufoorumi ja ilmoituskanava
Et ole kijautunut foorumille. Kirjaudu tai luo käyttäjätunnus.
Ilmoitustaulu → Vapaa keskustelu → Iltarastit 2006
Sivuja 1
Morjens
Siirsin vuoden vaihtumisen kunniaksi vanhan iltarastiotsikon arkistoon, joten tästedes kaikki tulevan vuoden iltarastijutut tämän uuden otsikon alle.
Terveisin ylläpito
Lauantain iltapäiväkorttelirastiharjoitukset juostaan käyttäen uimahallin p-paikkaa ns. lähtöalustana. alkaen kl0 15:00.
*
Ja vuoden ensimmäiset tuloksetkin ovat jo netissä!
Kyllä on nopeaa toimintaa. Ei voi kuin ihmetellä, miten tulospalvelu voi toimia näin nopeasti, vaikka on tietokoneitakin.
Jaa - tässä muistaessa. Varokaa tosiaan imasemasta väärään kurkkuun kaffejanne ja pullanmurusia. Sivustohan on "under construction" ja saattaa jonain päivänä hieman taas muuttua. Tuo etusivu meinaan.
Katsomme sitten huhtikuussa uudestaan...
*
Tere
Ensi kesän iltarastikalenterin ensimmäinen versio on nyt julkistettu. Pidätämme oikeuden mahdollisiin tapahtuma-aikojen ja -paikkojen muutoksiin, joskin niistä pyritään informoimaan tapauskohtaisesti parhaaksi katsotulla tavalla kohtuullisessa ajassa ennen kutakin tapahtumaa.
- JV -
Hello!
Mä en kyllä ehkä kykene tohon aikaan mitään rasteja pitämään, pukkaa sen verran pahasti koulu päälle.
Hello!
Mä en kyllä ehkä kykene tohon aikaan mitään rasteja pitämään, pukkaa sen verran pahasti koulu päälle.
asia on helppo järjestää. hanki sijainen ja sillä selvä. eli tämä lista on vain 'tehty' ja siinä on vain ns. vastuuhenkilö. ei sen tarvitse tehdä muuta (:P) kuin VASTATA, että rastit järjestetään-
*
Tulevalla kaudella iltarasteista muodostuukin sitten iltarasticup. Kaavailussa on kaksi sarjaa A ja B. C-rata on cup-vapaa. Sama suunnistaja voi kilpailla sekä A- että B-radalla.
Ei tuosta tosin tarvitse ottaa mitään paineita. En minä ainakaan.
Tästä on sekin hyvä puoli, että perinteiseen syksyn viimeiseen tasoituskisaan saadaan mahdollisimman realistiset tasoitukset. Todennäköisesti kaikki suunnistajat ryntäävät yht'aikaisesti kohti maalinauhaa. Paitsi minä, koska pummaan toiseksiviimeistä rastia enemmän kuin muut
JAHHAS!
Kauden 2006 ensimmäiset iltarastit on sitten juostu ja tulostuspalvelukin on ehtinyt tehdä työnsä, joten tulokset ovat luettavissa iltarastikalenterisivulle ilmestyneistä linkeistä. Ilma oli lämmin ja kaunis, radat olivat mainiot ja uusi entistä laajempi korttelikartta mitä parhain!
Valitettavasti en vielä ole saanut aikaan hienoa tietokantaamme, joten tulokset ovat vielä "vanhassa muodossa". Nuo pisteet tuolla ovat vasta suuntaa antavia. Esimerkiksi pisimmän radan 3. ja 4. saivat samat pisteet, vaikka loppuaikoja verrattaessa on aivan selvää, että 3:ksi itsensä loppumetreillä taistellut osallistuja ansaitsisi 10 pistettä enemmän...
Iltarastikuppi siis ei ole vielä valmis, mutta tämänkin osakilpailun pisteet sinne tulevat ynnä muu statistiikka. Pistelasku pitänee olla tyyliin: (hämärä, mutta lineaarinen laskukaava) - (sijanumero - 1). Tai vastaavaa. Ehdotuksia!?!!
Sitten selityksiä
Omalta osaltani voin sanoa, että viikonlopun pitkä lenkki vielä hiukan painoi jaloissa ja tuli tehtyä yksi harvinaisen hassu reitinvalintakin... Ja pummi. Heti ekoilla rasteilla. Äkkiä katsoin tuota ruskeilla viivoilla ympäröityä ojaa tieksi rastilla 10, joten vetelin täysillä kunnes tulin tielle... Taisi tehdä niin Koistakin, jota satuin tuossa vaiheessa peesaamaan (tosin kaukana takana).
Kunto oli kyllä hirmuinen ja piti ihan pidätellä juoksua, että en muita olisi lannistanut kivikovalla kevätkunnolla (naapurisopuakin ajatellen). Erityisesti kartanlukua haittasi hikinauhan unohtuminen reppuun.
Kun kotia pääsin, niin huomasin, että Jaakkokin on jo omaksunut lajin tärkeimpiä taitoja. Kartan nähtyään alkoi osoitella sitä ja puhua kumpareista yms ja "Asen Alista", joka tuli vastaan tuossa ja sitten menin tota polkua ja kiersin tuolta". Ja sitä rataa.
hieno rata raunolta (no ei ollut kyllä yllätys.)
aika kivasti kulkee toi juoksu.
*
Ja radat sen kun hienonee, kun korttelikartta tarkentuu ja laaaaaaajenee.
Vai kui Mr * ja Ylle?
Sain muuten Kullasvuoren karttaan jo uuden tienkin paikoilleen ja mm. Koistisen talon.
Kullasvuori 2.5.2006
Tulokset ovat raakaa luettavaa... varsinkin rastia nro 12 hieman pummailtiin - no, kyllä noita muitakin, mutta ne olivat ennemminkin kuntoon/reitinvalintaan liittyviä tekijöitä.
Selityksiä
Ekalle rastille jaksoin juosta melkein perille, mutta sitten alkoi tuntua vauhti liian kovalta, joten jatkossa köpöteltiin. Varsinkin ylämäet tuppasivat hengästyttämään. Pahimmat reitinvalinta-valinnat sattuivatkin yhteen ryppääseen rasteilla 12 ja 13. Yhtä virhettä seuraa toinen. Ehkä ajattelin liiaksi illan elokuvaa TV-vitosella - ai niin, eihän meillä ole edes tv:tä... Kumma kyllä, muillakin oli aikaa mennyt varsinkin rastille 12. Itse kerkisin koukata risukkoista rinnettä yhden kallion päälle (ja jyrkännettä ylös!) ja sen takaa sitten yläkautta notkon pohjalle... ja kuin varmuuden vakuudeksi kiipesin taas ylös notkoa ja sitä rataa - toinen vaihtoehto olisi edellyttänyt nöyrtymistä ja puunrungon alta ryömimistä. Ylitse en olisi jaksanutkaan kavuta.
Täytyy taas jatkaa kunnon kohentamista! (Ja suunnistuksen harjoittelua!)
Metsäkankaalla tulikin jo retkeiltyä vappuaattona useita tunteja, kunnes löysin takaisin autolle. Seuraavalla kerralla otan repun mukaan!
Metsäkangas su 7.5.
Retkeilin Metsäkankaan kartan alueella tänään jo ennen kuutta aamulla! Ai, ai kuinka kivasti linnut laulelevat aamusella. Vein rasteja metsään ja ennakkoon näistä rasteista voi sanoa, että eivät ne ainakaan vaikeat ole. Koko päivän talsittuani metsää ristiin rastiin päätin tehdä koesuunnistuksen ja valitsin radaksi tuon hieman yli neljäkilometrisen (n. 4,5 km) vaihtoehdon tarkistaakseni rastien näkyvyyden yms. Tasaisella hölkällä ja yhdellä pienellä pummilla (mun vauhdilla n. minuutti) sain ajaksi hieman yli 41 minuuttia - tämä siis sen jälkeen, kun olin kävellyt metsässä 7 tuntia... (kävin kyllä syömässä välillä!).:)
Täytyys kokeilla (jos jaksan) vielä tuo pitkäkin rata (5,9km). Veikkaan, että pitkän radan nopein käyttää radan kiertämiseen aikaa peräti 45 minuuttia.
Hmmm... aika vaikeaa on loppujen lopuksi keksiä rastivälejä, joissa olisi ensisilmäyksellä kaksi tasavertaiselta vaikuttavaa reitinvalintavaihtoehtoa. Ja kunto ei riitä näiden vaihtoehtojen testaamiseen... Toisaalta, jos kaksi vaihtoehtoa ovat yhtä nopeita, niin samahan se on kumman valitsee. Arpomisessa menee sitten aika - ja pummatessa.
No niin, no niin...
Ei tule tuloksia nettiin tänä iltana. Että pitikin hyväntahtoisuuttaan mennä tekemään vaimolle suunnistusohjeet b-radan 4,87 km:n matkalle. 10:n rastin ohjeen aluksi pyysin ottamaan suunnan kohden nelosrastia ja säntäämään kompassisuunnan mukaisesti... 11:n rastin ohjeessa vastaavasti kohden viidettä rastia... Onneksi ei ollut järvi siinä välissä. Kone, jossa on mtr:n tietokonekaapeli, on tuolla sisällä lukkojen takana kytkettynä koneeseen, joten en saa mtr:ltä tietoja millekään muullekaan koneelle. Onneksi on jo toukokuu ja yöt lämpimiä.
Kävin tuossa ajankuluksi kiertämässä pitkän radan ja aikaa meni 49.18. Pari pientä epäröintiä, mutta muuten hyvin Niin kuin tiedätte, että harvoin pääsen revittelemään täysillä metsässä, niin nyt piti kokeilla. Kuntohan siinä kasvaa. Ensi viikolla tuohon eteen saa sitten laittaa "1:". Tässä se kunnnon tila sitten näkyy. Hege painelee 4 minuuttia kovempaa saman radan, vaikka rata on minulle melko tuttu neljää rastiväliä lukuunottamatta. Ja Mr * juoksee saman ajan, vaikka pysähtyy viimeisellä rastilla yli kolmeksi minuutiksi ihmettelemään rastikoodia. 132 tai 136 onhan niissä ainakin kaksi ekaa numeroa samat ja sen pitäisi kyllä riittää...
Hei, valot syttyi eteiseen - pääsisköhän eteiseen lämmittelemään...!
Moro !
Niinpä niin. Kahden puistosuunnistuksen jälkeen päästiin tänään "oikeaan" maaston, ja heti meni voittoputki poikki. Suunnistuksellisesti homma ei toiminut oikein millään tavalla. Pientä virhettä lähes joka rastilla. Postiiviista oli juoksun helpppous. Fyysinen puoli tuntuisi olevan talven jälkeen kunnossa, joten elokuun martoonikoikeilua odottelen mielenkiinnolla.
Purnasin maalissa vähän uusia tanga (ei tango) rastilippuja. Ovat mielestäni vähän turhan pieniä hämäläiseen maaston, semmoisia pujottelukeppejä niin kun meidän Ella sanoi kotona kun oli Vaarin ja Jaakon kanssa käyneet lyhyttä rataa kiertämässä. Ainakin lyhyimillä radoilla käytettävä isompia lippuja ettei mene arteen etsimeksi ja suunnistuskärpäsen puraisun vaikutus jää lyhytaikaiseksi iloksi. Huomioitava myöskin tulossa oleva näkyyvyden heikkeneminen lehden- ja heinänkasvun myötä.
Tosa luin lauantaina etlarista brittiläisestä kirkonmiehestä, joka pelasti morsiamen pulasta. Morsian oli näet unohtanut vihkisormukset kotiinsa. Siinäpä paikallinen kirkoherra ei kauan mietiskellyt vaan kirmaisi juosten hakemaan sormukset morsiammen kotoa. Matkaa oli 1,2 km suntaansa eli yhteensä 2,4 km ja aikaa meni melko tarkaam 8 minuuttia. Aika hyvin virkapuvussa. 35-vuotias kirkkoherra on innokas juoksija ja voittanut yhden maratooninkin.
Taitaisi onnistua vastaava temppu Padasjoellakin !
HCM KOISTA
ps. MULLE JUKOLAAN JOKU PITKÄ PITKÄ OSUUS...............................................
Moro!
Jukolajoukkueet muotoutuvat kovaa vauhtia ja vastoin ennakko-odotuksia, niistä taitavatkin tulla seuran historian kovimmat veljes-sarjat!
Mitä tulee iltarastikertomuksiin, niin luin kauhukseni, että pojat ovat alkaneet käyttään mini-lippuja! Huh, huh! Koodivirheet ovat pahoja, tarkkuutta, tarkkuutta! Niin suunnistaessa kuin rasteja viedessä!
Kun olette puistoista maastoon siirtyneet, niin ohessa muutama asia mielenvirkistykseksi:
1. Ratojen vaativuus ja matkat, pitkä rata vaativa, keskirata keskivaikea, lyhyt rata todella HELPPO. (jos halutaan uusia harrastajia ja varsinkin nuoria mukaan).
2. Suunnittele radat huolella, rasteja viedessä ole avoin pienille muutoksille (yleensä rastiympyrä kannattaa valita ja piirtää isompana kotona siten, että siitä ympyrästä löytyy 2-3 rastipaikkaa, joista sitten pystyy valitsemaan paikan päällä sen parhaimman).
3. Ratojen vaikeusastetta EI SAA TEHDÄ RASTILIPPUJA PIILOTTAMALLA. Rastit näkyville paikoille, ei mielellään puiden osiin tai puunrunkoon ripustettuja. Ne, jotka haluavat haastetta lisää, voivat mennä kilpailuihin hakemaan sitä.
4. Ratojen suunnittelussa kannattaa katsoa myös rastiväleillä olevaa maastoa ja kuvitella itsensä juoksemassa ko. rataa. Ei kukaan varmaan halua suunnistaa hämäläisessä VIHREÄSSÄ
Terveisin,
Nipa
Ihan on pakko heittää tänne, kun kuulostaa ihan siltä kuin...
Rastilippuja ei saa piilottaa
"Nostakaa leukaa pystyyn" älkääkä tuijottako jalkoihinne! Tämä virhe vaanii kuulemma ihan huippujakin. Kun tietää olevansa rastin lähellä, niin pää pystyyn ja silmät auki!! Pahimmillaan lippu saattoi viimeisillä iltarasteilla näkyä yli 100 metrin päästä. Rastilippuja ei oltu laitettu kuoppien pohjille, vaan reunoille. Kumparerasteilla lippu ei ollut sen juurella, vaan päällä, yleensä korkeimmalla kohdalla.
Rastilippujen koko
Kyllä nämä "miniliput" olivat niin räikeitä, että näkyvyydessään voittavat haalistuneen ison lipun. Se, että ne olivat kiinni rautatangossa ei tee niistä pujottelukeppejä (vaikka siltä näyttävätkin). Olihan muuten leimauskin helpompi kuin etsiä rastilautaa viereiseltä mäeltä kuusenoksalta roikkumasta?
Ratojen vaikeus
Tuolle alueelle ei saa vaikeita ratoja... Olen pahoillani, että pitkästäkin radasta tuli luokattoman helppo. Luulen, että Hirtniemessä keskimatkan helpohko ratakin on vaikeampi kuin Metsäkankaan "vaikea" rata.
Huomio! Kun vauhti kasvaa, niin helppokin rata muuttuu vaikeaksi! Kannattaa siis edetä taitojensa puitteissa vaikka kävellen. Niin minäkin aion tehdä. Ensi viikolla se nähdään. Saas nähdä kuinka monta juoksevaa jäppistä jää jälkeen minun kävelyvauhdistani!
Koodivirheet :argh1:
Näitähän sattuu isommissakin kisoissa ja se on valitettavaa. Opiksi ja varoitukseksi tällaisistä kömmähdyksistä ehdotan raakaa kansainvälistä rangaitusta: pistetään mokaaja parin vuoden kaiken kattavaan toimitsijakieltoon
Ja mitä suunnitteluun tulee, niin...
Radat syntyvät intuitiolla rastiympyröitä sinne tänne huiskaisten - turhahan niitä on sen kummemmin pohtia...
Moro!
Ei mun kommentit liittyneet nyt tiistain ratoihin todellakaan, vaan ovat yleisiä ohjeita kesää varten!!!! Ajoitus johtui siitä, että siirryitte nyt puistosta metsään!
Rastilippujen sijoitus. Terve järki mukana - tee rastin löytämisestä nautinto suunnistajalle! Tämä on asiakaspalvelua!
Itse olen sitä mieltä, että helppoa suunnistusrataa ei ole olemassakaan - sehän tämä juju onkin!!! Jos rata tuntuu helpolta, niin sitten pitää nostaa vauhtia, juuri kuten TM kommentoikin! Vauhdin pitää olla oikeassa suhteessa radan vaativuuteen... Ja täydellistä suunnistuksen kokonaissuoritusta ei vissiin koskaan voi tehdä - aina on parannettavaa.
Suunnittelu: Ratamestarina olo on yksi parhaista keinoista oppia suunnistamaan. Siinä joutuu ajattelemaan ja tekemään monia reitinvalintoja oman työpöydän ääressä.... Olettekos koskaan miettineet tätä puolta asiasta.... Vai vaan huiskineet ympyröitä kartalle - näin mulle on ainakin opetettu joskus ammoisina aikoina kun suunnistelin vähän enemmän...
Totuus on kyllä, että kuulin kyllä Koistalta ke aamuna, että olette siirtyneet minilippuihin (en kannata) ja tämän koodivirheen.
Siitäkin voidaan hakea opetusta jokaiselle. Jokainen suunnistaja, joka leimasi vikalla rastilla - sai periaatteessa hylsyn... Ja taas ne, jotka eivät leimanneet heti, eivät luottaneet omaan suunnistustaitoonsa tarpeeksi, jotta olisivat voineet olla varmoja olevansa oikealla rastilla......Eli tätä asiaa ei tarvitse kerrata Jukolassa. Tietty ratametsurikin sai opetuksen- tarkistan aina koodit niitä viedessä Eli kaikki oppivat
Pasi
ai koista on kannellut?
nomutmut, eihän me voida koistaa muuten voittaa, kun lippua pienentämällä...
*
3. Ratojen vaikeusastetta EI SAA TEHDÄ RASTILIPPUJA PIILOTTAMALLA. Rastit näkyville paikoille, ei mielellään puiden osiin tai puunrunkoon ripustettuja. Ne, jotka haluavat haastetta lisää, voivat mennä kilpailuihin hakemaan sitä.
Tottahan se Pate haastelee, mäkin tänään pummasin KaRan rasteilla ainakin puol minsaa jotain mitälie 'maamiilua', kun en nähnyt lippua. Eli jonkinsortin kumpere se oli jossa kasvoi tiheitä puita ympärillä ja pari kaatunuttakin runkoa tais siinä olla. No, Karkkilassa on tottunut että aina välillä jostain löytyy joku ratamestarin ylläri
- JV -
PS: Hmm, tuo Timon vika kommentti rastiympyröiden 'sinne tänne huiskaisusta sen kummemmin pohtimatta' tais olla vaan pelkkä provo...
Vauhdikkaan näköistä menoa PäijRa:n iltarasteilla! Siinä eivät risut tai männynkävyt ole etenemiselle este, eikä juuri edes hidaste.
Liekö Tim jo saanut sivujen kansikuvageneraattorin toimimaan, vai onko tämä aivan manuaalisesti toteutettua julkaisutoimintaa? Niin tai näin, kuvat puhuvat puolestaan.
Harmoisten taitoharjoitus 30.5.2006
Tulokset JO netissä! Tulostehtailun tiukka linja sen kuin jatkuu. Tällä kertaa hieman päänvaivaa tuotti arvata muutaman tuntemattoman emitin kantajan nimeä siitä syystä, että tulospalveluun kyllä toimitettiin MTR, mutta matkasta oli unohtunut luettelo osallistujista ja emit-koodeista. Siispä tuloslistalla voi olla nimivirheitä... (käsien pesua niin, että saippuakuplat sinkoilevat)
Selityspalsta
Rata oli huomattavasti vaikeampi kuin JRV:n kisoissa viime viikonloppuna. Omalta kohdaltani suunnistus kuitenkin sujui erinomaisesti kolmatta rastia lukuunottamatta. Kyseisellä rastilla keskittyminen katkesi ja olin hiukan ihmeissäni kartalta puuttuvan hakkuualueen kanssa. Hetken kesti tajuta, että kartan hakkuualue olikin se pusikko siellä ylempänä
Muuten rastit löytyivätkin ihan mukavasti - tosin viimeistä rastia meinasin hieman pummata kävelemällä sen ohitse länsipuolelta. Siis oikeastaan pummasin peräti kahdesti.
Ihmeekseni huomasin, että mitä vaikeampi rastiväli, sitä parempi oli sijoitukseni kärkeen nähden. 5-6 väli ja 7-8 välillä näyttävät muutkin hidastaneen hiukan vauhtia
Mitäs tästä taas opimmekaan? Kannattaa edetä sillä vauhdilla, että ei tee virheitä. Ihan en siihen vielä päässyt, mutta virheet ovat vähenemään päin niin määrällisesti kuin ajallisestikin.
Kummallisuus:
Lieneekö emit-leimasin nro 103 olevan hajoamistilassa, kun se näyttää antavan koodin "099" leimauksen perään. Siis mtr:lle tallentuu koodi: "103-099".
jep, emitti lyö koodin perään ton '99' kun patteri on loppumassa. eli nyt kannattaa olla tarkkana noitten lankkujen kanssa ennen am-kisoja. ehditään ostaa sit uusia.
*
Näin se vaan on !
Eli meidän perheessä naisvalta jyrää jo urheilurintamallakin, kun tutkailee tämän päivän Padasjoen Sanomien tuloksia iltarasteilta ja sarjakisoista. Täytynee siirtyä tyttöjen valmennukseen. Katsotaan purevatko ohjeet ensi tiistaina. Jukolaan mennessä varmasti !!!
HCM KOISTA
Metsäkankaan vauhdikas harjoitus 6.6. klo 17 ja risat
Siirryn suoraan selityspalstaan:
Selityksiä
Eka rasti oli kieltämättä paha ja lähdin hieman soitellen sotaan, kun kuvittelin erottavani maastonmuodot helposti tuossa pöpelikössä. Kuinkas ollakaan, niin enhän minä nähnyt mitään muuta kuin puskia ja pensaita, joten käppäilin hiukan ympyrää ja ihmettelin, että lienee käyräväli tässä kohtaa 0,5m eikä 5m. NO - karttojen tekemisessä on omat sääntönsä, MUTTA minä olin taas kerran "arvatkaa missä" kuin "se valkoinen heppu talvella". No, sitten huomasin, että eihän mulla ole edes rastimääreitä mukana, joten sain hyvän syyn lähteä hakemaan niitä lähdöstä. Uuteen yritykseen en nollannut emittiä, koska olen omituinen. Sen sijaan kävelin rastille toista kautta, mutta sittenkin kävelin sen ohi... Paha rasti. Näin sujui alku, mutta sitten tulimme onneksi helpommille ja tutummille seuduill...
Kutos-rasti oli sikäli jännä, että päätin hetken tuumailtuani vetää sen jyrkän rinteen ylös ja mennä sen kummemmin kaartelematta melko suoraan rastille. Se mäki oli kuitenkin jyrkempi kuin kuvittelin, joten jouduin sitten kävelemään hiukan. Hämmästykseni oli suuri, kun huomasin, että olin ko välillä kolmanneksi nopein.
Siitä eteenpäin rata olikin hyvin vaativa. Juoksin sellaista maantietä ihan täysillä aika pitkään ennenkuin hyppäsin polulle ja kohta suolle ja kohta seiskarastille. Ysille menin muuten ihan suoraan. Näillä juoksijanlahjoilla olisi kannattanut kuitenkin Henrin tapaan hieman käyttää älliä ja kiertää tien kautta. Haittapuolena olisi tosin ollut lievä hengästyminen ja vaatteiden hikoontuminen.
Toivottavasti Haku-Veikon rasteilla eka rasti löytyy hyvin ja loput samalla tavalla!
ihmeellistä tämä suunnistus...esim. tuo 1. rasti...kauniissa mäntymetsässä oleva rastimäki suorastaan paistoi ja odotti leimausta...
...mutta se seiska...mielettömän paha ja ryteikköinen jne... eikä se karttakaan pitäny paikkaansa...
:P:P
Huomenet !
Mulla ei ollut eilen uusi suunistuspaita päällä, joten se selittää noin reilut 2 minsaa tappiota vääpelille. Ei vaan tarkkuutta rastinottoon. Välit meni suht. hyvin mutta rastinotto ihan pepusta. Ilmeisesti maltti on valttia. Onneksi maratonilla ei ole tätä ongelmaa.
Iltrastien kävijämäärät vähän huolestuttaa. Enemmäkin mahtuisi mukaan !
HCM KOISTA
Kauden viimeisiltä iltarasteilta otettuja kuvia on osoitteessa http://www.sci.fi/~stniekat/pr/ir190906.htm. Vain pieniä kuvia tarjolla, sorry.
HaHa
Kauden viimeisiltä iltarasteilta otettuja kuvia on osoitteessa http://www.sci.fi/~stniekat/pr/ir190906.htm. Vain pieniä kuvia tarjolla, sorry.
HaHa
Kivoja kuveja! Harmi ettei kamera tallentanut sitä mun vaakasyöksyä kohden ykkösrastia. Seija ehti kuiteskin ennen.
Mutta:
Nyt on kauden iltarastit kasaas ja tulokset netissä. Iltarasticupin pisteet on jaettu ja mukana on kaikki kisat Asikkalan rasteja lukuunottamatta eli kahdetkymmenet iltarastit.
Siinäpä sitä sitten onkin tavoitetta parannella keskimääräistä kilometrivauhtia ensikaudella. Oma tavoitteeni oli, että pummaisin vain vähän ja pummailu onkin vähentynyt. Km-aikani olisi parempi, jos en olisi joutunut ankaran sairauden takia kävelemään viimeisessä kisassa, jonka olisin todennäköisesti voittanut. Olisin voittanut myös koko iltarasticupin, jos olisin ollut yhtä monilla rasteilla Maukan kanssa ja juossut lujempaa kuin hän. Jos sitten ensikaudella...!
nim. "Tärkeintä on osallistuminen (jos ei voita)"
Sivuja 1
Ilmoitustaulu → Vapaa keskustelu → Iltarastit 2006