1

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Joku siellä jo heitteli ilmoille 'uudenlaista' joukkueiden kasaamistyyliä. Eli jaottelua 'teineihin' sekä 'miehiin-parhaassa-iässä'.

Tässä Teille pieni ennakkokatsaus jos tällaiseen joukkuejakoon päädytään. Tuota teiniosastoa en kovin hyvin tunne, mutta hiukka kuitenkin. Heidän joukkueensa ei ole oikeassa
juoksujärjestyksessä. Miesten joukkue on.

- Ei saa suuttua -

I-joukkue:Kvartaalitalouden kasvattama pullamössösukupolven joukkue.

1. Pasi 'Legendaarisen Koistan ei niin legendaarinen pikkuveli' Nieminen
    - varmaan niin kovassa kunnossa, että haluaa juosta jo venloissa.

2. V. 'Vahvistus' Känni
    - ei tarkempaa tietoa, mutta ehkä yöosuus.

3. Ilpo 'Surround' Märkjärvi
    - Ippe tarvitsee maaaahdollisimman pitkän osuuden, jotta ehtii tehdä ne kaikki
      manööverit, mitä kunnon kisassa täytyy.

4. Mika 'Nature' Kalliovirta
    - kotiinjäävä varamies, ei nääs nappaa.

5. Paul Tergat
    - kansansa perinteitä (iloista ja laiskaa kansaa) vaalien, haluaa lyhyen ja
      helpon osuuden.

6. Pedro de La Zorri
    - diesel...eikä edes turbo...sanosin että MB 200 korkeintaan. Pitkä osuus kiitos.

7. Juha 'Dilbert' Villa
    - koko talven luvattu 6. osuus vaihtuu viikkoa ennen aloitusosuudeksi.

8. Niko 'Telkkä' Nättinen
    - tekninen suunnistus kunniaan ja Nikolle lyhyt mutta vaikea osuus.

Siinä oli siis haastajat. Mestarit tulevat tässä.

II-joukkue

...torjuntavoitto...JFK...Man On The Moon...Kytäjän 'kankaat'...tältä porukalta
    ei tarinat ja taidot lopu...

1. K
    - aina kunnossa. Luvannut halkaista liput, jos annetaan aloittaa.

2. Hegemonius
    - on kuulemma hirmuisessa kunnossa kesällä 2006. Se, yhdistettynä miehen taitoi-
    hin, takaa huippusuorituksen.

3. Tango
    - kaksi Jukolaa jo pilattu yliharjoitteluun. Mies on luvannut keventää ensi
    keväänä ajoissa. Aivan miellettömässä kunnossa jo nyt. (Tässä vaiheessa saattaa
    I-joukkue jo luovuttaa)

4. Eki
    - Kuntoa riittää. On luvannut jalostaa siitä kovavauhtisen taitoniekan. (ei siis
    ylivauhtista)

5. Vöötsie
    - ensi talvi EKin tallissa ja kaikki tähtää vain tähän osuuteen.

6. Vvi
    - aina keväällä huipputikissä. Joukkueen ratkaisija, mutta samalla ainoa riski...
    ettei vaan vaihda johonkin Hurrijengiin.

7. *
    - Lopullinen ratkaisija. Todennäköisesti polkee I-joukkueen kuudetta miestä suo-
    hon oikeen urakalla. Tuskin malttaa pitää turpaansa kiinni.

Loppusijoituksia en osaa vielä sanoa, mutta seuran sisäinen paremmuus selvinnee tuosta
äskeisestä.

Palaan asiaan syksyllä. Onnea tämän kesän Jukolaan! cool

Mark Felt

lol

*

3

Smicer vastaa tähän loistavaan viestiin ja joukkuejakoon seuraavasti:

"tänä vuonna riittää 6. osuus, muuta ensi vuonna vedän myös naisten pätkän numero 2 ja lisäksi miesten pätkän 3, tosin missä joukkueissa, sen aika näyttää smile"

Kirjaako nuoriso tämän haasteen vastaanotetuksi?

Nipa

4

Moi,

Syväkurkku wrote:

Joku siellä jo heitteli ilmoille 'uudenlaista' joukkueiden kasaamistyyliä. Eli jaottelua 'teineihin' sekä 'miehiin-parhaassa-iässä'.

Mestarit tulevat tässä.

II-joukkue

...torjuntavoitto...JFK...Man On The Moon...Kytäjän 'kankaat'...tältä porukalta
    ei tarinat ja taidot lopu...

1. K
    - aina kunnossa. Luvannut halkaista liput, jos annetaan aloittaa.

2. Hegemonius
    - on kuulemma hirmuisessa kunnossa kesällä 2006. Se, yhdistettynä miehen taitoi-
    hin, takaa huippusuorituksen.

3. Tango
    - kaksi Jukolaa jo pilattu yliharjoitteluun. Mies on luvannut keventää ensi
    keväänä ajoissa. Aivan miellettömässä kunnossa jo nyt. (Tässä vaiheessa saattaa
    I-joukkue jo luovuttaa)

4. Eki
    - Kuntoa riittää. On luvannut jalostaa siitä kovavauhtisen taitoniekan. (ei siis
    ylivauhtista)

5. Vöötsie
    - ensi talvi EKin tallissa ja kaikki tähtää vain tähän osuuteen.

6. Vvi
    - aina keväällä huipputikissä. Joukkueen ratkaisija, mutta samalla ainoa riski...
    ettei vaan vaihda johonkin Hurrijengiin.

7. *
    - Lopullinen ratkaisija. Todennäköisesti polkee I-joukkueen kuudetta miestä suo-
    hon oikeen urakalla. Tuskin malttaa pitää turpaansa kiinni.

Loppusijoituksia en osaa vielä sanoa, mutta seuran sisäinen paremmuus selvinnee tuosta
äskeisestä.

Palaan asiaan syksyllä. Onnea tämän kesän Jukolaan! cool

Mark Felt

Joukkueenahan tuo on mitä parhain ja juoksujärjestyksen suhteen aivan liiankin perinteinen - mihin on hävinnyt  Syväkurkun innovatiivisuus. 3))
Omalta osaltini tuo "riski" voi tosiiankin olla jopa realistinen. smile  cool

t. Vesa

5

Lähes sanattomaksi on mennyt foorumi, sen verran asian ytimeen osui deep cucumber viiltävässä analyysissänsä. Nähtäväksi jää, kuinka kauan kestää, ennenkuin tämän hyvin originellin nimimerkin oikea nahka paljastuu koko PäijRa:n nettikeskustelua seuraavalle mediasirkukselle (kai siihen taas sellainen 30v menee). Selvää on se, että näillä korteilla pelatessa * polkee ykkösen kutosen syvälle rahkasammaleen sekaan, aivan kuten eräs vaka vanha teki aikanaan laulellen nuorelle Joukahais-juipille. Eikä siinä tarvita vielä mitään Maamme-laulua, riittää, kun * opettelee koreografian Lambadaan!

nimim. Seppo Ilmarinen

6

Mo!

Hiljaasta on, mutta kyllä kulisseissa on tämän nimimerkin henkilöllisyyttä paljon pohdittu. Erittäin hyvin perillä tuntuu herra olevan :;)

Nipa

Mors,

kyllä taitaa 'Markilla' olla jotain kytköksiä tuonne länsinaapurin suuntaan...kirjoittaa nääs hurrit isolla. :argh1:

hmmm...no kelläs sitten on kytköksiä länteen...no jaa en keksi.

mutta ennen kuin lähden, täytyy soittaa kaverille mun nokialla ja kehasta mun uusia housuja, jotka ostin dresmanista. cool

*

8

mr. * wrote:

Mors,

kyllä taitaa 'Markilla' olla jotain kytköksiä tuonne länsinaapurin suuntaan...kirjoittaa nääs hurrit isolla. :argh1:

mutta ennen kuin lähden, täytyy soittaa kaverille mun nokialla ja kehasta mun uusia housuja, jotka ostin dresmanista. cool

*

Moro!

Nyt on kyllä * väärillä jäljillä, ei taida olla HM tai Ericsson tuon vistin takana smile Mutta mitenkäs se menikään, hyökkäys on paras puolustus. Mark laittanut viestiä klo 16 paikkeilla, jonka jälkeen viesti on ollut ilman vastausta klo 23 asti, jolloin se oli vajonnut jo ym. viesteihin. Niinpä * nosti sen takaisin keskusteluihin omalla kommentillaan. Ja nyt kun tämän Markin henkilöllisyyttä on spekuloitu isommin, niin sankari itse (joka hallitsee kaikki ip-osoitteeet) yrittää vierittää kunniaa tästä äärettömän taitavasta ja hauskasta viestistä muille.........

Nipa

9

Nipa wrote:
mr. * wrote:

Mors,

*

Moro!

Nyt on kyllä * väärillä jäljillä, ei taida olla HM tai Ericsson tuon vistin takana smile Mutta mitenkäs se menikään, hyökkäys on paras puolustus. Mark laittanut viestiä klo 16 paikkeilla, jonka jälkeen viesti on ollut ilman vastausta klo 23 asti, jolloin se oli vajonnut jo ym. viesteihin. Niinpä * nosti sen takaisin keskusteluihin omalla kommentillaan. Ja nyt kun tämän Markin henkilöllisyyttä on spekuloitu isommin, niin sankari itse (joka hallitsee kaikki ip-osoitteeet) yrittää vierittää kunniaa tästä äärettömän taitavasta ja hauskasta viestistä muille.........

Nipa

Hieman pääkomponenttianlyysin stategiaa mukaillen (mukaan vain henkilöt, joilla on aikaisemmin esiintynyt jotain html tageja) tuo Paten arvaus on varteenotettava Syväkurknun henkilöllisedeeksi.  Mutta kaikesta huolimatta viesti oli hauska ja saatiin himan lisää eloa tänne keskutelupalstalle.

t. Vesa

10 (edited by mr. * 06-06-2005 16:18:38)

Jaahas,

Molemmat kiistää. Mutta niin kiistän minäkin. 'Mark' on ollut sen verran huolellinen, että ip ei miestä/naista paljasta.
neutral

*

ps. otin tietoisen riskin ja kirjoitin nyt tässä neljän haminoissa.
pps. mutta tageja en uskaltanut käyttää.

11

Vesa wrote:

Hieman pääkomponenttianlyysin stategiaa mukaillen (mukaan vain henkilöt, joilla on aikaisemmin esiintynyt jotain html tageja) tuo Paten arvaus on varteenotettava Syväkurknun henkilöllisedeeksi.  Mutta kaikesta huolimatta viesti oli hauska ja saatiin himan lisää eloa tänne keskutelupalstalle.

t. Vesa

Heh, ainakin kirjotusvirheet - tai lähinnä niiden puuttuminen - paljastaa että kuka tämä syväkurkku EI ainakaan ole! 2))

- JV -

PS: Mää otin riskin ja käytin tuota bold-tagia neutral

12

Arvoitus ratkaistu!

Viestien tarkan analysoinnin perusteella olen selvittänyt syväkurkun henkilöllisyyden.

Vihje: En joutunut lukemaan edes kaikkia forumin lähes neljästäsadasta viestistä.

13

Niin minäkin! Se kirjoottelee tuollaisesta IP-osoitteesta:

http://danasoft.com/sig/anonymity_123.jpg

14 (edited by mr. * 06-06-2005 22:13:34)

lol

edit: tuossa käry käy aikas monella.
edit2: mutta näkeekö muut, kun juurekset noi ip:nsä??

15

Mo!

Jopas jotakin, nyt on kunnon arvuutukset käynnissä. Meikä se en kuitenkaan ole. Ja edelleenkin olen * kannalla.

Nipa

16

mors,

onneksi tämä ei ole huutoäänestys!
moon meinaan pulmunen. 3))

*

17

On tää peli menny jännäks, kun jo perään soitellaan ja syväkurkuks epäillään smile

Täähän nyt ei mitään todista, mutta kurkkumiäs käyttää samaa meiliosoitetta kuin muuan star mään on käyttänyt joskus foorumin syntyhistorian alkutaipaleilla...pulmuselle vaan terveisiä 2))

Syytön

18 (edited by mr. * 07-06-2005 00:30:16)

däng!

että sen piti olla juippi joka löytää sen ainoan 'aihetodisteen'. argh2: argh2: argh2:

*

edit. kuka soitti?? nipako? 2)) 2))

Mä en tajuu mitää noista teidän spekulaatioista. Mutta sisäpiirin tietoa syväkurkulla on, joten tsägällä voi osua, kun räiskii.

nimim. lottoko kannattaa?

20

Mo!

Tää Mr Syväkurkku voitaisiin muuten palkita Jukolassa ehdottomasti yhdellä pitkällä huurteisella vuoden toistaiseksi hauskimmasta ja parhaimmasta tekstistä!

Nipa

21

Hip hei!

Jossain vilahti TietoEnator! Minä en tiedä aiheesta mitään, vaikka TE:llä vaikutankin... vai tiedänkö? cool Hmmm

T:Lammikko

22

Moro!

Mitä, mitä? Tuleeko syväkurkun henkilöllisyydestä kisaa, kun tälle vuoden listikirjoittajalle luvattiin palkkio lol

Sniper

Moi!

Viime viikolla mietimme Hangon yössä Jukola 2006 kokoonpanoja. Ajatus juniorit vastaan seniorit asetelmasta on hyvä ja melkeinpä parhaita ideoita mitä seurasamme on luotu viime aikoina. Tälläinen asettelu parantaa harjoittelumotivaatiota ja saa myös vanhenevan koukkupolven innostumaan. Jos tämä meinataan toteuttaa, pitää joukkueiden juoksijat nimetä jo syksyllä (myös varamiehet). Tälläisesta asettelusta on kuulunut kommentteja, että tämä on kilpaurheilua ja pitäisi saada mahdollisimman hyvä joukkue edustamaan seuraa. Faktaa on se, että ns. ykkösjoukkueen sijoitukseen tälläisella asettelulla ei ole juurikaan merkitystä. Mielestäni olisi aivan eri asia, jos taistelisimme sijoituksesta alle 50. Toivon avointa suhtautumista tälle asialle ja mahdollisesti saadaan asia lyötyä lukkoon viimeistään kauden päättäjäisissä.:klap::klap::klap:

t. Veikko

24 (edited by JV 25-07-2005 17:03:50)

vergie wrote:

... Jos tämä meinataan toteuttaa, pitää joukkueiden juoksijat nimetä jo syksyllä (myös varamiehet) ...

Juu kyllä nää asiat kannattaa ehdottomasti lyödä lukkoon ennen seurasiirtoajan päättymistä...

[size=1]( Meinaan siis että kerkee hankkia tarpeeks kovat vahvistukset siihen 'ykkösjengiin' )[/size]

- JV -

25

Moi,

Ei kai tuo Juha tarkoita että nuorisotiimin polvet tutisee? lol Vaiko että olet itse vaihtamassa seuraa? sad

26

VVi wrote:

Moi,

Ei kai tuo Juha tarkoita että nuorisotiimin polvet tutisee? lol Vaiko että olet itse vaihtamassa seuraa? sad

Jaa no tuota tuonhan nyt saa käsittää miten kukin haluaa wink Ja olithan säkin vaihtamassa sinne johonkin hurrijengiin niin ehkä sitten niitä vahvistuksia tarvittaiskin myös ikämiesporukkaan.. lol

En muuten missään vaiheessa maininnut nuorisotiimiä, puhuin vain 'ykkösjengistä', kumpi se sitten tuolla järjestelyllä onkaan. Faktaa on kuitenkin, että jos ykkös- ja kakkosjoukkue sekoitetaan niin loppusija sillä aiemmalla ykkösjengillä huononee ja aiemmalla kakkosjengillä paranee. Faktaa on myös että meidän sijaluvuilla jokainen 10min loppuajassa tekee karkeesti ottaen 25 sijaa. Se että mikä on sitten jokaisen mielipide 'merkittävästä erosta' loppusijoituksissa on aivan eri asia..

Mutta nyt mä jätän tän syvällisen asian pohtimisen tähän ja lähen lenkille smile

- JV -

JV wrote:

En muuten missään vaiheessa maininnut nuorisotiimiä, puhuin vain 'ykkösjengistä', kumpi se sitten tuolla järjestelyllä onkaan. Faktaa on kuitenkin, että jos ykkös- ja kakkosjoukkue sekoitetaan niin loppusija sillä aiemmalla ykkösjengillä huononee ja aiemmalla kakkosjengillä paranee. Faktaa on myös että meidän sijaluvuilla jokainen 10min loppuajassa tekee karkeesti ottaen 25 sijaa. Se että mikä on sitten jokaisen mielipide 'merkittävästä erosta' loppusijoituksissa on aivan eri asia..

Mutta nyt mä jätän tän syvällisen asian pohtimisen tähän ja lähen lenkille smile

- JV -

öö...faktan 'puhuminen' on selvästi ja huolestuttavissa määrin kasvussa. 2))

*

28

mr. * wrote:
JV wrote:

öö...faktan 'puhuminen' on selvästi ja huolestuttavissa määrin kasvussa. 2))

Jep, samaten myös lenkkeily on selvästi ja huolestuttavissa määrin kasvussa... cool

- JV -

29

Moi,

Itselle on ainakin viimevuosina ollut aivan sama onko loppusijoitus ollut alle 200 tai sitten yli 300, ainakin juoksemillani osuuuksilla eroa ei huomaa - pitäiskö jokainen kouluttaa osuudella 5? Meidän sijoituksilla yleensä tarkoittaa lähtöä 350 paikkeilla, mutta kun muistetaan 4 osuuden sijoilla 700+ jouksevat, niin avauksen jälkeisten osuuksien 2 ja 3  sijoilla 700+ lähtemiset ja siihen kohdistuvat selitykset tuntuvat P:n jauhannalta - ei ole mikää selitys omalle ei parhaalle suoritukselle! cool

Mutta perimmäinen kysymys kuuluukin, onko eroa juosta loppusijoista 150-200 tai 250-300 - minusta ei, eli kuten Veikko sanoi olisi aivan eri asia kilpailla sijoista alle 50 - riittääkö meidä seuran rahkeet?

t. VVi

Moro!

Jaahans, iltarastit pidetty, mukana 52 hemmoa ja daamia. Ei huonosti ei.

Niin, tähän joukkueasetteluun sen verran, että mielestäni kaikki riippuu vain ja ainoastaan siitä, että missä kunnossa kukin kaveri todella keväällä 2006 on. Jos kuntotaso ja aktiivisuus on sitä, mitä se oli tänä vuonna, niin on aivan sama miten juoksee ja missä juoksee. Kukaan meistä ei ole kuitenkaan 1-luokan suunnistaja eli seurana on aina se, mitä seuraa edustaa ekassa kisassa smile

Itse olen kuitenkin ollut joskus kilpaurheilija ja haluan juosta aina parhaassa mahdollisessa joukkueessa oli seura mikä tahansa. En itse ole aivan 100 %:n varma, että Jukola on se paras kisa, jossa seuralaiset jaetaan iän perusteella joukkueisiin. Mielestäni JV totesi oikein eli 2. joukkueen sija nousee ja 1. joukkueen laskee. Lopputuloksissa ei varmaankaan hirveästi eroa ole.

Itse olen kuitenkin taas "panostamassa" omaan fyysiseen kuntoon entistä enemmän. Kiitos SUUNNON loistavan mittarin wink Polarin kavereilla kun ottaa kupoliin, kun ne eivät saa lenkin jälkeen Epoc-arvojaan tietoon smile No se siitä, mutta tuo panostaminen tarkoittaa kohdaltani sitä, että haluan ehdottomasti ainakin kokeilla viestiavausta tämän vuoden jäljellä olevisssa viesteissä ja niiden perusteella teen päätöksen, että onko tavoitteeni Jukolan 2006 suhteen vain fantasiaa. Mitä ne tavoitteet sitten ovat, ne ovat yksinkertaisesti ne, että hlökohtaisella tasolla haluan tuoda joukkueen avauksesta vaihtoon sijalla alle 70 ja joukkueen loppusijatavoitteen tulee olla 100 kieppeillä. VVi:n mainitsema sija 50 Päijät-Rastin osalta on käytännössä mahdoton, niin paljon meistä ei kukaan vuodessa kehity!

Nipa

P.S. Ja kyllä totuuden nimissä on sanottava, että ero juosta sijalla 500 on huikea verrattuna sijaan 250 ainakin 3:lla ekalla osuudella, joilla ne edellytykset juosta hyvillä sijoilla luodaan. Mutta en ole juossut esim. osuutta 5, mutta pitää muistaa, että jo 3. osuudella on huikea määrä 1. ja 2. osuuden kavereita juoksemassa. 4 ja 5 osuus menee aina tyhjään metsään uudelle alueelle..........

31 (edited by JV 27-07-2005 20:14:41)

VVi wrote:

Itselle on ainakin viimevuosina ollut aivan sama onko loppusijoitus ollut alle 200 tai sitten yli 300, ainakin juoksemillani osuuuksilla eroa ei huomaa - pitäiskö jokainen kouluttaa osuudella 5?

Joo ehdottomasti, mä voin olla eka vapaaehtoinen ens vuonna viitososuudelle. Käykö tää kaikille? Okei hyvä, asia on sovittu. big_smile

Nipa wrote:

Niin, tähän joukkueasetteluun sen verran, että mielestäni kaikki riippuu vain ja ainoastaan siitä, että missä kunnossa kukin kaveri todella keväällä 2006 on. Jos kuntotaso ja aktiivisuus on sitä, mitä se oli tänä vuonna, niin on aivan sama miten juoksee ja missä juoksee. Kukaan meistä ei ole kuitenkaan 1-luokan suunnistaja eli seurana on aina se, mitä seuraa edustaa ekassa kisassa smile

Itse olen kuitenkin ollut joskus kilpaurheilija ja haluan juosta aina parhaassa mahdollisessa joukkueessa oli seura mikä tahansa. En itse ole aivan 100 %:n varma, että Jukola on se paras kisa, jossa seuralaiset jaetaan iän perusteella joukkueisiin. Mielestäni JV totesi oikein eli 2. joukkueen sija nousee ja 1. joukkueen laskee. Lopputuloksissa ei varmaankaan hirveästi eroa ole.

Haa! Kerrankin me ollaan Nipan kanssa samaa mieltä! :kumarran: (Vielä kun se tulis järkiinsä ja vaihtais Suunnon Polariin..) tongue

Mä en muuten oikeen tajunnut VVi:n pointtia tuossa että 2-3 osuuksilla ei muka vaikuttaisi se että pääsee metsään sijalla 700 vai 100, tottakai se vaikuttaa. Ihan samalla tavalla varmaan 5. osuudella juostais kovempaa jos ei olisi edessä ohitettavana niitä nelososuuden jätkiä, vai juokseeko VVi yhtä kovaa letkoista ohi kuin jos olisi tyhjä baana edessä?? ja kyllä niistä kovemmista kavereista saa viesteissä aina vetoapua paremmin kuin niistä ei-niin-kovista kavereista -> loppuaika paranee.

VVi:n kysymykseen siitä, että riittääkö PäijRan rahkeet juosta sijoista 50 on helppo vastata: ei riitä. Sen sijaan jos Nipa kerran lupaa tulla ens vuonna avauksesta sijalla 70 vaihtoon, niin minä väitän että tuolloin muiden tehdessä normaalin hyvän kisasuorituksen, loppusija on alle 150. Ja jos vaikka tässä alkaa muutkin reenaan tosissaan niin sitten se voi olla vaikka kovempikin. Piste.

- JV -

Moi,

niinsanottujen juniorien kirjoituksia lukiessa päälimmäiseksi ajatukseksi jää, että he pelkäävät häviävänsä senioreille. Kuitenkin molempiin joukkueisiin olisi tarvittava määrä juoksijoita ja myös varamiehetkin löytyisi. Ehkä se on niin, että näin ikääntyessä tuo menestymisen tarve häviää. Mutta olisi hienoa jos Jukolassa meillä olisi kaksi tasa vahvaa joukkuetta. Tämä toisi lisä jännitystä kisaan ja voisi parantaa kaikkien suoritusta. Toivoisin muiltakin kommentteja tähän asiaan kuin Jv, VVi ja Nipa. Tarkoitus on herättää tervettä keskustelua asiasta, joka johtaa jonkinlaiseen loppuratkaisuun. :kumarran:

t. Vergie

33

Moi,

Tossa hiukan tilastoa 5 viimeisen Jukolan (tämä vuosi ei ole mukana) sijoituksista kunkin osuuden jälkeen, sekä keskihajonta vastaavasti (Päijät-Rasti I):

osuus     average    std
  1.         377    113
  2.         309      71
  3.         298      44
  4.         276      43
  5.         257      49
  6.         240      58
  7.         226      49

Eli tuo JV:n 100 verus 700 on tuohon vedoten utopistista, kun minä tarkoitin juuri että tuo keskiarvo versus tämän vuotinen ja tottahan minäkin myönnän tuon n. 2 min per 10  km rata eron eri sijoituksilla juostaessa. Eli tämänkin vuoden loppusijoitus osuu tuohon vaihteluväliin  ja jo kuudennen jälkeen oltiin tuossa vaihteluvälissä. Teen vastaavan kakkosesta kunhan kerkiän, mutta ainakin minusta tuota vasten tuo juoniori seniori vastakkainasettelu tuntuu erinomaiselta.:cool:

t. VVi

34 (edited by JV 28-07-2005 21:16:08)

vergie wrote:

Mutta olisi hienoa jos Jukolassa meillä olisi kaksi tasa vahvaa joukkuetta. Tämä toisi lisä jännitystä kisaan ja voisi parantaa kaikkien suoritusta.

Noniin, tästähän saadaan helposti kompromissi: tehdään edelleen paras mahdollinen ykkösjoukkue tavoitelemaan hyviä sijoja. Sen sijaan 'entiset' kakkos ja kolmosjoukkue sekoitetaan kahdeksi tasavahvaksi tiimiksi jotka saa kilpailla toisiaan vastaan. Näin reenimotivaatio kasvaa sillä kilpailu ykkösjoukkueeseen kiristyy ja niillä ykkösjoukkueesta pudonneilla riittää lisäjännitystä ja suorituskin paranee kun saa kilpailla tasapäin seuratovereitaan vastaan. Saiskos tähänkin skenaarioon kommentteja, hä?? cool

VVi wrote:

osuus     average    std
  1.         377    113
  2.         309      71
  3.         298      44
  4.         276      43
  5.         257      49
  6.         240      58
  7.         226      49

Toi VVi:n taulukko on äärimäisen mielenkiintoinen mutta mun on vaikea vain hahmottaa miten noi keskihajonnat kertovat junnut-ikävätmiehet asettelun mielekkyydestä jotain?? Mutta mähän oonkin vain insinööri enkä tilastomies. tongue

Joka tapauksessa tämä ottelu etenee varsin mielenkiintoisessa 2-2 tilanteessa, 'perinteisen' systeemin kannattajina JV ja Nipa, ja haastajien VVi & Vergie. Odottelemme mielenkiintoisina kuka valitsee seuraavana puolensa? Ja missä ihmeessä on Mark Felt!? cool

- JV -

35

JV wrote:
vergie wrote:

Mutta olisi hienoa jos Jukolassa meillä olisi kaksi tasa vahvaa joukkuetta. Tämä toisi lisä jännitystä kisaan ja voisi parantaa kaikkien suoritusta.

Noniin, tästähän saadaan helposti kompromissi: tehdään edelleen paras mahdollinen ykkösjoukkue tavoitelemaan hyviä sijoja. Sen sijaan 'entiset' kakkos ja kolmosjoukkue sekoitetaan kahdeksi tasavahvaksi tiimiksi jotka saa kilpailla toisiaan vastaan. Näin reenimotivaatio kasvaa sillä kilpailu ykkösjoukkueeseen kiristyy ja niillä ykkösjoukkueesta pudonneilla riittää lisäjännitystä ja suorituskin paranee kun saa kilpailla tasapäin seuratovereitaan vastaan. Saiskos tähänkin skenaarioon kommentteja, hä?? cool

- JV -

Kannatan! Olisi jännempää kisailla lähituttuja kuin tuntemattomia vastaan.

Moi,

JV kadotti asian ytimen eli juniorit vastaan seniorit. Tämä on ollut keskustelun pääpointti. Vapiseeko junioreilla puntit?:D

t. Vergie

37

vergie wrote:

JV kadotti asian ytimen eli juniorit vastaan seniorit. Tämä on ollut keskustelun pääpointti. Vapiseeko junioreilla puntit?:D

Juu kyllä meinaan vapisee ja pahasti wink

En varsinaisesti hukannut keskustelun pääpointtia vaan esitin vaihtoehtoa. Vergie ei kuitenkaan kommentoinut tätä millään lailla, voinko ymmärtää että ehdotus ei ollut mieleinen? No ei varmaan ainakaan kakkosjoukkueen miehille, sillä silloinhan heidän joukkue heikentyisi ja sijoitukset todennäköisesti laskisivat totutuista. Kolmosjoukkueen miehet varmaan taas olis mielissään kun heidän joukkue vahvistuisi ja pääsisivät juoksemaan paremmista sijoista kuin ennen. You see my point? Aivan samoin välttämättä kaikki ykkösjoukueenkaan kaverit eivät ole mielissään siitä, että joukkuetta keinotekoisesti heikennetään siitä mihin käytettävissä olevalla materiaalilla olis mahdollisuus.

Se on sitten eri asia jos jollain on kova hinku päästä näkemään kummat on kovempia, junnujoukkue vai seniorijoukkue. Mua taas kiinnostaa enemmän loppusijoitus, mutta kai se on jokaisen henk.koht mielipide.. smile

- JV -

38

Moi,

Kuten sanoin teen analyysin myös kakos joukkueesta, mutta lienee kakillle selvää, että tällä hetkellä meillä löytyy n. 10 tasavahvaan kaveria ja kun tuo Syväkurkun ehdotus on mahdollista toteuttaa kannattaa se tehdä, sillä kuten Ippekin jossain kommentoi ei se enään kauaa ole mahdolista. Tällä kaataa tuo 2. ja 3. joukkeen sekoituksen, mitä on jo käytetty muutamia vuosia sitten kun bussissa ilmeni, että joku kolmos joukkueen senioreista ei ollutkaan halukas juoksemaan esim. pitkää yötä tms.  ja rutetiin aromaan häntä kakkoseen ja tähän en minä ainakaan ole en palaamassa, sillä silloin nuo 3 - 6 kaveria turhaantuvat ja menevät muualle cool

Mutta jos JV ei ymmärtänyt tuota niin meidän loppusijoitus on todennäköisesti 177 - 275 välissä ja avauksen todennäköisyys on 264 - 490, joten en usko kenenkään vuodessa kehittyvän juurikaan enempää, kun porukka on kuitenkin vuotta vanhempi kuin tänä vuonna ja suurinpiirtein sama. smile

t. VVi

ylläpito hoi!!!

missä on 'polli' :kysymys:

*

Moi,

en halunnut hämmentää soppaa liikaa. Mielestäni JV:n ehdotus ei ole kovin inspiroiva. Ajatellen sitä, että  jos noin 14 miestä harjoittelee hyvin ja tähtää ykkösjoukkueeseen. Ykkösjoukkueesta ulos jäävillä 7 kaverilla suunnistus motivaatio Jukolassa olisi melko todenäköisesti heikko, jos jako tehtäisiin JV:n ehdottamalla tavalla(EVVK). Edelleenkin minusta olisi hienoa, jos meillä olisi kaksi joukkuetta kilpailemassa sijoituksista alle 300. Tämän voi toteuttaa muutenkin kuin jaolla juniorit vastaan seniorit, mutta ensi vuonna olisi oiva mahdollisuus tähän. Kuten Ippe ja VVi ovat kommentoineet, niin meillä ei ole kauaa aikaa toteuttaa juniorit-seniorit asetelmaa. Vielä kysymys kaikille, mikä merkitys on sillä onko "ykkösporukan" sijoitus välillä 100-200 vai hiukan huonompi? Koska tämä on joukkue urheilua, niin olisi hyvä, että kaikki ensi vuonna Jukolassa haluavat suunnistajat ottaisivat kantaa tähän kysymykseen(juniorit-seniorit). Tarkoitukseni ei ole painostaa ketään tälläiseen, mutta tämä ehdotus tuli esille jo tänä keväänä ja se sai suhteellisen hyvän kannatuksen. Hyvää kesän loppua kaikille!

t. Veikko

Moro!

Joo, kuten olen aikaisemmin sanonut, niin itse haluan aina sitä parasta mahdollista sijoitusta Jukolasta. Ja käsittääkseni se on myös seuran tavoite. Kieltämättä olen kyllä melkoista kilpailuviettinen kaveri smile Edelleenkin ehdotan, että me voitais vetää näitä junnu vs. ikävätmiehet skaboja joissain kevään kisoissa vaikka siten, että juostais Espoon kevätkirmaus ja sitten Finnspring näillä joukkueilla ja yhteisajan mukaan hävinnyt joukkue tarjoaisi illallisen Laivarannassa smile

Mutta kaikki riippuu siitä, missä kunnossa porukka on keväällä....

Nipa

42

Nipa wrote:

Moro!

Joo, kuten olen aikaisemmin sanonut, niin itse haluan aina sitä parasta mahdollista sijoitusta Jukolasta. Ja käsittääkseni se on myös seuran tavoite. Kieltämättä olen kyllä melkoista kilpailuviettinen kaveri smile Edelleenkin ehdotan, että me voitais vetää näitä junnu vs. ikävätmiehet skaboja joissain kevään kisoissa vaikka siten, että juostais Espoon kevätkirmaus ja sitten Finnspring näillä joukkueilla ja yhteisajan mukaan hävinnyt joukkue tarjoaisi illallisen Laivarannassa smile

Mutta kaikki riippuu siitä, missä kunnossa porukka on keväällä....

Nipa

Niin tai sitten Vesijaon nakukymppi - heh, heh?!!! lol Eli noihin me ei saada koskaan parasta porukkaa, ei ikämiehistä, eikä pollamössösukupolven edustajista, vai kuinka? Eikä nuo 3 osuuksiset viestit paljoakaan kerro seuran ikämiesten tai junioreiden tason laajudesta, mutta kannataahan sitä ehkä yrittää...

t. VVi

43

Moi,

Tässä lupaamani analyysi kakkosjoukkueesta, kuten huomataan on keskihajonta huomattavasti suurempaa kuin ykkösessä, mutta tämä poistuu, jos otetaankin enään kolmen viimeisen vuoden tulokset huomioon ja loppusijoituskin on 375+- 24 ja avauksestahan on tultukin kakkosen voimin ennen ykköstä!

osuus average    std
1.        506    270
2.        532    264
3.        551    238
4.        540    229
5.        508    190
6.        501    170
7.        440    130

Eli jos tästä jotain pitäsi huomioda on kakosen sijoitus parantunut viimesten vuosien aikana ykköstä ememmän ja viiden vimeisenkin mukaan paras suurella todennäköisyydelä olisi 310 ja kun ykkösen heikoin suurella todennäköisyydellä 275 -  ei ole juurikaan eroa ja pääosinhan tuo seniorit vastaan juoniorit koostuivat juuri noista kahdesta joukkueesta.

Mutta katsellaan mitä Syväkurkku kirjoittaa kunhan palaa asiaan syksyllä!:cool:

t. VVi

Syväkurkku sanoi tänään lenkillä ollessamme, että kun ylimääräistä energiaa on ollut hän on käynyt treenaamassa, joten koneen ääressä istuminen on nyt jäänyt vähemmälle. On kuulemma laihtunutkin, vaikka kaapissa oleva olutlaatikollinen on painon pudotusta hidastanut. Mutta kohta sitäkään ongelmaa ei ole. Mutta hänellä lienee aikaa spekulaatioille enemmän vasta SM-kisojen jälkeen.

http://www.planetsmilies.com/smilies/confused/confused0068.gif

46

Paivaa!

Heti alkuun pahoitteluni,
-ei toimi aakkoset (olen talla hetkella tyomatkalla Puolassa)
-en palannut asiaan syksylla

Kiiretta on pitanyt. Mites teilla? Onko miehet kunnossa ja onko harjoittelu sujunut muuten hyvin? Entas, onko tuota minun taannoista ehdotusta mietitty porukalla ja milta sen toteutuminen nayttaa?

Siinapa monta kysymysta vailla vastausta.

Odotellen
Teidan

Mark

ps. Vuosia!

47

Syvakurkku wrote:

-ei toimi aakkoset (olen talla hetkella tyomatkalla Puolassa)

Vai on se anonymizer-palvelin muuttanut Puolaan! Saksassakos se edellisellä kerralla oli?

48

Uusia vuosia 2006 !

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Syväkurkun ehdotuksessa on ajatusta. Kannnatetaan. Olen valmis juokseen PITKÄN osuuden joukkuueessa kuin joukkueessa vaikka VENLOISSA. Vähän rintavarustusta paidan alle ja väriä huuleen, niin OK. Pesupaikkarastin jätän kuitenkin väliin.

Tästä vuodesta sen verran, että urheilullisesti vuoden päätavoiteet ovat Jukola, Halikko ja la 15.08.2006 klo 15.00 alkava HCM (vaimo taisi jo ilmoittaa).

Luovaa ja monipuolista treeni-intoa !

KOISTAH21

49

Moi,

Hyvä Koista!

Summatakseni kesäisäitä keskustelua syväkurkun edotukseen, niin näyttää, että ikävät miehet itseni mukaan lukien ovat ehdotuksen puolella ja nuorisotiimi vataan, jollei sitten jommalla kummalla puolella ole tehty takin kääntöä, niin tilanne 3 - 2!!!

Olen edelleen ehdotuksen kannalla!

t. Vesa V.

50

Moro !

Tosa luin viime kesäisen syväkurkukun auheuttaamn keskustelu historiikin lävitse. Jostain tuntemattomasta syystä se on mennyt viime kesänä osaltani aivan ohitse.
Asioilla on aina puolensa. Varmasti on totta, että näillä jäjestelyillä ykkösen sijaluku jonkin verran tippuu ja kakkosen vastaavasti nousee. Samoin on totta että Jukola on vuoden ykkösjuttu ja siihen on panostettava. Paras porukka ykköseen ja sillä sipuli. Ykkösjoukkueen jukolasijoitus kertoo suoraan seuran nauttiman arvostuksen ainakin paikallismediassa.
Ja se toinen puoli. Uusi kokeilu saa ikääntyvässä seurassa aikaan jukkohysterian. Useampi kaveri motivoituu talven pakkasilla ja kevään hankikeleillä aikaisempaa selkeästi intensiivisempään harjoitteluun. Otetaan tavoiteeksi kahden joukkueen yhteissijaluku seuran historian paras. Kausi ei stoppakaan Jukolaan. Ollaan kunnossa. Jatketaan  harjoittelua ja kautta syksyn Sm-viesteihin ja Halikkoon asti. Nämä kisat saavat uutta nostetta.

Kannattaisiko kokeilla ? Tosin päätökset tehtävä hyvissä ajoin mieluimmin tässä kuussa.

Oma ääneni syväkurkulle.

K.KOISTA