Topic: Jukola 2022

Moro,
10.5. päättyy seuraava ilmoittautumisporras Jukolaan.
Lupasin täällä kysellä, että löytyykö yhteen joukkueeseen väkeä...?

Jos oikein ymmärsin, niin Eemeli ja Niko olisivat halukkaita. Siis 5 sitovaa nimeä puuttuu...

vt

2

Re: Jukola 2022

Törmän Seppo sanoi, että poikansa Henry voisi lähteä. Jussilan Esko, Tähtisen Vesa. Nättinen aloittajaksi. Nyt on kunnossa. Sitte voisin kysyä lähtiskö Niemisen Tuomo. Harrastaa Lahdessa ja hiihtelee ahkerasti.

Hei!

Kesäkausi on taas alkamassa, sivakat ja lintulaudat on laitettu autotallin nurkkaan. Pitäisi ne nastarit vaan jostakin bongata. Olisi ehdottomasti hyvä jos joukkueen saisimme Jukolaan ja Venloihin.
Lukkari-Jukolan sivut on kyllä selaimeen merkattu. Matka Mynämäelle ei liian pitkä ole, oikeastaan ihan sopiva kun siinä voi yhden kahvitauon pitää hyvillä mielin.

Omasta tilanteestani ja maastossa suunnistamisesta en vielä osaa sanoa mitään. Korttelirasteja olen talvikauden kolannut kai kymmenkunta kertaa, ja hölkkäkausikin on kyllä jo käynnissä. Suunnistamassa en ole käynyt, aika paljon täälläkin lunta ja jäätä maastossa vielä on. Jos selkä suunnistamista kestää niin en pidä lainkaan mahdottomana Jukolaan osallistumista, tosin sotunumero jo rajoittaa osuudet niihin aamun "lyhyisiin" pätkiin (mutta jonkunhan nekin on juostava jos joukkue mielii tuloksen saada).

Aurinkoisin mielin kohti kesää!

Kesät talvet, satoi tai paistoi

4

Senhän suunnistusliiton pitäisi järjestää vanhuksille oma jukola,onhan jukola nuorille ja yleisessä oleville.Eikös nyt ole rasismia suunnistusliitolla?

5

Keskiviikkona 4.5. Am sprintti Kirkkonummella. Mukana PäijRasta Esko, Niko ja Eemeli. Padasjoelta pitäisi lähteä noin klo 14.
Lähdetään hakemaan mitalit pois!

Suunnistuskausi avautui eilen, lunta ja jäätä Nurmijärven maastoissa oli vielä jonkun verran. Tuo Kirkkonummen sprintti on ainakin osittain asutusta, nastoillahan siellä ei saa rapistella. Uskoisin että liukasta nurmikkoa ja "valkoista pohjaa" kuitenkin myös löytyy, joten polkujuoksukengät saattaisi olla parempi vaihtoehto jalkineiksi kuin slicksipohjainen lenkkari.

Moikka, taitaa jäädä Jukola tänäkin vuonna väliin.

Moi,

Pahalta näyttää kyllä nyt.
Saamieni tietojen mukaan halukkaita olisi:

Eemeli
Niko
Henri
Hese
Hannu H.

Jos jollain on virtaa tuosta kasailla joukkue niin tsemppiä. Hese ankkuriks ja muut juoksee kaks kertaa wink

edit. lisätty Hannu, kun unohdin.

Hyvältähän tuo näyttää, etenkin kohta "Hese akkuriks"!

10 (edited by Eki 04-05-2022 21:09:03)

Tulipa kokeiltua kaupunkisprinttiä. Kokemus oli sinänsä mainio, mutta mystinen hylsy on tuloksena, vaikka kaikki rastit oikein ovatkin, ja tarkistuslaite maalisa sanoi kaiken olevan ok. Ilmeisesti olen jossakin radalla jotakin laitonta tehnyt, en vain itse kyllä keksi mitään selkeää sääntöjenvastaista toimintaa. Kaupunkisprintissä tosin näitä konkeloita on. Ainoa kohta joka mieleen tulee on juuri ennen viimeistä rastia ollut tien ylitys, joka piti tehdä osoitetusta paikasta suojatien kohdalta. Ensin menin jonkun perässä tielle n. metrin verran, mutta huomasin suojatien reunoihin laitetut tolpat joiden völistä pitää mennä ja niinpä kiersin takaisin ja menin tien yli tolppien välistä. Ehkä siinä oli joku järkkäri joka kirjasi tielle astuneet, mene ja tiedä. Tarkkana pitää olla!

Oli todella nopeatempoista hommaa, ehdottomasti pitää rauhoittaa toinen käsi nin että karttaa ei tarvitse vaihtaa kädestä toiseen rastilla leimatessa. Nyt minulla oli emit samassa kädessä jossa pidän karttaa, ja kun rasteja oli 16 reilun kahden kilometrin matkalla, niin paikka oli aina hukassa rastilla käynnin jälkeen. Sprinttikartta on muutenkin hyvin vaativa luettava, ratapainatuskin maastoutuu värikkääseen pohjaan todella tehokkaasti.

11

Hyvä oli sprinttirata. Tulipa tehtyä pari kunnon mokaa, en osannut pitää itseäni kartalla. Mutta nuoret miehet Eemeli ja Niko voittivat Aluemestaruuden sarjoissaan. Osallistujia oli alueelta vähän, mutta se ei himmennä suorituksen arvoa.
Kadun ylitystä valvottiin ja ainakin yhtä pensasaidan ylitystä.

12

Hieman kyllä harmittaa tuo hylsy kun en tietä kuitenkaan ylittänyt väärästä kohtaa, mutta se pitää myöntää että kielletyksi merkityllä alueella viitisen metriä kuljin. Gezalle jäin nelisenkymmentä sekuntia (ei saanut kiinni vaikka lähti minuutin perään), mutta am-hopeaan aika olisi riittänyt.

Tosiaan, sprintissä pitää ehdottomasti koko ajan olla peukalo kartalla, muuten paikka katoaa. Rasteja tulee niin tiuhaan ja lähtösuunta muuttuu koko ajan. Nytkin minulla meni muutama väli "vanhalla muistilla" eli edellisellä välillä tehdyn alustavan reitinvalinnan pohjalta. En ehtinyt leimauksen jälkeen karttaa kääntää ja paikkaa hakea ollenkaan kun jo oltiin seuraavalla rastilla. Tuo tienylitysmokakin on suurelta osin sitä perua, rastin jälkeen tultiin niin pian tielle että minä vielä karttaa kääntelin ja viimeistä rastia siitä etsin enkä keskittynyt katselemaan ympäristöön.

13

Hei!

Jos joukkue jää yhdestä miehestä kiinni niin voin lähteä mukaan, vaikka kunto ei edes omaan tasoon verrattuna ole kovin korkealla. Varamiehen roolikin sopii, jos tunkua on (taitaa olla epätodennäköinen vaihtoehto tällä hetkellä).

Hiihdin talven aikana 300 km, mikä taitaa lähennellä omaa ennätystä (esim. toissa talvena 0 km) ja kunto oli kohtalainen, mutta Levin reissusta sain tuliaisina koronan (ehkä ei olisi kannattanut tupata Hulluun Poroon Arttu Wiskaria kuuntelemaan). Korona itsessään oli lievä, kurkkukipua ja pientä nuhaa, mutta sen jälkeen ei ole vähänkin isommilla sykkeillä kulkenut. Hengästyy jo 5 vuotiaiden lapsien kanssa hippaa leikiessä. Töissä jaksan koko päivän sentään kävellä metsässä, joten mahdollisuudet osuuden kiertämiseen ovat olemassa, jos maalia ei suljeta kovin aikaisin.

Maanantaina hölkkäilin vitosen tiellä ja hengissä selvisin, siinä ainoa lenkkisuoritus tänä keväänä. Jos joukkue saadaan kasaan niin parit iltarastit voisi kiertää...

T: Henri T

Jos Eskon puolittainen lupaus osallistua pätee, puuttuu enää yksi juoksija. Ongelmana voi olla tällä porukalla pitkät ja yöosuudet.

Minulla on tälle vuodelle kasassa "juoksua" vasta noin 220 km.

15

haha wrote:

Jos Eskon puolittainen lupaus osallistua pätee, puuttuu enää yksi juoksija. Ongelmana voi olla tällä porukalla pitkät ja yöosuudet.

Onneksi mun polvi ei kestä könyämistä,mutta onneksi tiistaina lekuri laittoi sydämmeen iskuja lisää.Sydän löi mulla makuulla 20-30 lyöntiä,nyt kyllä syke on 60 lyönti ja äsken tuossa kävellessä jyrkkään ylämäkeen nousi 180:n.Tiistaina lekuri teki sen homman ja käski aloittaa kuntoilu heti,olen nyt kävellyt 4 pientä lenkkiä.

haha wrote:

Eli onko kasassa 5 nimeä ja yksi puolittainen... ei taida riittää...

17

Ilouutinen kaikelle suunnistuskansalle. Näin Vuoressa Miksu Karjalaisen. Miksu palaa rasteille Venlojen Viestissä. Onhan mieleni iloinen!

18

Se on hyvä uutinen, säilyy mukava mielenkiinto Venlojen seuraamiseen. Siis JRV?