Re: Jukola 2015

Lamppuja löytyy. Mä laitan lataukseen ison ja pieneen uudet patterit. Timolla olisi tehokas Kiinasta ostettu valkeen näyttäjä. Multa saat, jos et helpommin löydä. Siinä se on vähän ennen kolmea lähtösi, että jos on selkeetä, niin lampun voi jättää huoltajalle. Siellä on varmaan huoltajan lappu, jotkut voisivat ottaa sen sen haltuunsa ja huoltaa juoksijoita. Jos on kurja keli, niin huolto on tärkeää. Tällä joukkueella voi jossain vaiheessa olla aikatauluheittoa. Laaditko Eki aikataulun, siitä voisi olla apuva...

PS. Aikatauluheitolla tarkoitan, että vaikka joukkue osaa suunnistaa, niin matkat ovat  monelle ylipitkiä, joten niille mahtuu juoksun hidastumista ja jollekin ehkä virhesarja lisäksi.

53

Pitkiä ovat osuudet tälle jengille, se täytyy tunnustaa. Mutta nyt tukeudumme vahvaan kokemukseemme ja malttiin. Tavoitteena on mennä tyylikkäästi kisa läpi, mitään sijoitustavoitetta tai tykkijuoksupakkoa ei aseteta!

Kesät talvet, satoi tai paistoi

54

Moi!

Meiltäkin löytyy Mikaelan LumiLight, joka on mielestäni tosi hyvä lamppu. Hyvin on pelittänyt, paitsi kerran viime talven Korttelikupissa, kun hiuksia oli jäänyt liittimen väliin... jusseilla tuskin olisi tästä pelkoa! big_smile

Minä olen Päijät-Rastista ensimmäisenä tulessa Paimiossa ja haen joukkuemateriaalin, joka pitää käsittääkseni sisällään myös jussien numerot jne. Täytyy sitten paikanpäällä jotenkin treffata, jotta saadaan numerot jusseille. Minä kannustusjoukkoineni poistun paikalta mahdollisimman pian keräämään voimia seuraavan päivän rippijuhliin. Tavoitteena on, että ehtisin kotiin ruudun ääreen klo 23 mennessä! smile

Marika

Edellinen Paimion Jukola oli vuonna 1972. Samassa paikassa 43 vuotta sitten. Juoksin kolmannen osuuden, matka 9,4 km, aika 1.10.22. Sijoitus vaihdossa 49 ja 1.55 keulaa perässä. Siis minuutti ja 55 sekkaa perässä kun oli juostu viestiä 36,6 km. Hongan Jussi toi viestin ykkösosuudelta 1.56 keulaa perässä ja Ilpo kakkoselta 6.32 keulan jälkeen.Taisi olla sama vuosi kun Tiomilan letkassa olin toisella osuudella minuutin perässä keulaa. 10 km vei aikaa 58 minuuttia. Olisinko sen lujempaa sitten juossutkaan. Minulle Paimion Jukolan ikimuistoiseksi  tekee se, että leimasin varmuudella yhdellä rastilla ensimmäisenä ja sitten puolikilometriä ennen vaihtoa kärkiletkassa juostessani putosin korpikuusen kantojuurakon  läpi polvea myöten konnaikon sisään. Kipeää teki, itku oli silmässä. Hetken onnuttuani jalka alkoi kantaa ja nilkuttelin vaihtoon. Ois ollut kiva kokeilla vaihtoviitoituksella.....
Väiskille ankkurille terveisiä ! 14,9 km, aika 1.41.08. Loppusijoitus 54.

Jos joku tarvii Jukolassa apuva, niin tässä puhelinnumeroni 040 5555239.
Mulla on lähiparkissa auto savunharmaa volkkari variant rekisterin alku BOK- eli kirja, vai mitä se on toisella kotomaisella. Autossani matkaavat VIP-henkilöt, Jake, Akseli, Eemeli ja kenties vielä Miska voivat opastaa auton sijainnin heille varatusta parkista. Parkkipaikka näkyy kisakeskuskartasta. Se on tien toisella puolella, noin 400 metriä kisakeskuksesta. Autossa voipi pukeutua ja levähtää jopa vaakatasossa.... ellei se ole täynnä kännykkäpelailijoita....

57

Moro!

No nythän me saatiin velloksille manakeri ja vallan KIRJA-oppinut smile ei vaan, otetaan tuo zeilin auto ns. Tukikohdaksi, jos ei muuta paikkaa löydy. Ja ainahan tuohon voi teltankin pystyyn heittää...

Mä tulen illalla paikalle ja perinteinen Jukola kutina alkaa kummasti syyhyttään paikkoja. On se vaan ihme homma.

Pate

58

Me tullaan lauantaina jo hyvissä ajoin, varmaan ennen puolta päivää että ehditään juniorin kanssa suunnistaan. Oll hinkua Jukolaan siitä asti kun löysi laatikosta kompassin ja kuuli että sitä käytetään Jukolassa big_smile Hyvä että joku tukikohtakin on tapaamispaikaksi. Puhelin nro on 0505969852.

Tulen lauantaina Helsingistä bussilla, joka on Jukolassa klo 19 aikoihin. Majoitun sukulaisten asuntoautolle.
Jos tarvitset viestiin Päijät-Rastin uuden suunnistuspaidan, niin soita 045 6789042 mahd. pian.

60

Moro

Vanhal raitapaidal vedetään smile

Pate

Kirjoitelkaahan Jukolan Juhanit ja Venlat juoksukokemuksianne tänne. Molemmat joukkueethan tekivät tasollaan onnistuneet juoksut. Jukolan sijoitusennusteeni meni aika kodalleen, mitä nyt Vännin Kimmo juoksi liian lujaa. Kunnon nosto sijoituksissa.
Sorry vaan, etten pystynyt olemaan avuksi huollossa, kun lähdin viemään pikkumiehiä kotiin.

62 (edited by Eki 14-06-2015 22:49:24)

Reissu on ohi ja tavoite täyttyi, eli tyylikkäästi läpi mentiin!

Sijoitus taitaa olla 721, 1514 joukkuetta on saanut tuloksen. Meno oli varsin tasaista, ja pitkät osuuspituudet pitivät huolen siitä että eroja joukkueiden välille syntyi vähintään kiitettävästi, myös kärjen osalla. Rankkaa oli, mutta samalla myös antoisaa, sillä maasto oli erittäin hienoa lounaisrannikon suunnistusmaastoa ja kartoitus huippuluokkaa. Samoin radat, ja yleisesti ottaen kaikki muukin järjestely. Lauantai-iltapäivä oli lähes helteinen ja yökin lämmin. Kuivaa poutakeliä riitti sunnuntaiaamuun, Hege taisi olla meistä ensimmäinen joka sai osuudellaan vettä niskaansa. Siitä eteenpäin vettä sitten tulikin koko loppuajan, mutta kisakeskus asfalttipintoineen sen kesti erinomaisesti, eikä kovapintainen suunnistusmaastokaan tainnut kovin huonoon kuntoon mennä.

Tällä kerta mentiin hieman uusvanhalla formaatilla omien järjestelyjemme suhteen, mutta lopulta lähes kaikki kyllä saatiin onnistumaan.  Osuuksia ei nyt laitettu uusjakoon teltalla, johtuen ehkä siitä että telttaa ei ollut. Kommunikointi hieman yskähteli ankkuriimme päin ja niinpä en saanut toimitetuksi varsinaista kilpailunumeroa hänelle lainkaan, mutta onneksi tämä supliikkimiehenä on homman klaarannut ja ilman numeroakin matkaan päässyt, ja hyvän osuuden on juossutkin. Hienoa Sampo!

Kisaan siis lähdettiin varsin vapaalla valmistelulla, mutta niin vain saatiin seuran nimi tänäkin vuonna tuloslistoille. Lähtöasema oli hyvä takaa-ajoa ajatellen, sillä viimeiseen riviinhän Pate ohjattiin, melkein Jethro Rostedtin viereen.

Kiitos kaikille mukana olleille, oli taas hienoa olla näissä kuvioissa mukana, etenkin näin jälkeenpäin tuntuu siltä. Saapas nähdä riittääkö intoa ensi kesänä vai olisiko tämä kolmaskymmenesneljäs kerta jo tarpeeksi tätä lajia! Seuran uudet asut ovat hienot ja mukavan tuntuiset, taidanpa käyttää niitä alkuun jonkin aikaa kesäiltojen oloasuna, ennen kuin lähden niitä metsässä sotkemaan ja risuihin repimään.

Kartoista sen verran että Minulla on Paten ja The Vahvistuksen kartta. Laittakaa minulle vaikka tiedoksi osoite, niin voin laittaa ne tulemaan postissa. Muut kartat (Jussit + Venlat) menevät HaHa:n matkassa Padasjoelle, jossa niihin varmaankin pääsee käsiksi esim. iltarasteilla.

Kesät talvet, satoi tai paistoi

63

Morjens!

Mukava reissu oli Paimioon ja tavoite täyttyi siltä osin, että ehdimme mainiosti kotisohvalle katsomaan Jukolan viestin starttia. Jetro bongattiin ruudusta, mutta valitettavasti ei Patea. cool

Venlaporukalla totesimme, että olemme suoritukseen tyytyväisiä ja samalla sijoitukseen, vaikka rintanumero ensi vuodeksi suurenikin vajaalla satasella. Maasto oli tosiaan hienoa eikä järjestelyissä ollut moitteen sijaan. Jos jostain on rutistava, niin saunasta ei kyllä irronnut löylyjä - toivottavasti kiukaat olivat ehtineet lämmetä tarpeeksi jussien saunavuoron koittaessa?!

Jukolahan on perinteikäs tapahtuma ja minäkin vaalin omia perinteitäni pummaamalla heti ykköstä. yikes Nyt kun reittihärvelistä katselin rataa, niin en voi kyllä käsittää, miten moinen pummi oli (taas kerran) mahdollista. argh2: Tai on minulla pieni teoria, mutta säästän lukijat siltä... Siinä mielessäkin alun töpeksintä oli harmillista, että sen myötä jäin tosi hitaisiin letkoihin. Sitten siinä pitäisi olla mahdottoman kova juoksuvoima, jotta pystyisi massiivisiin ohituksiin. :hiipii:

Minä en uusia seura-asuja säästellyt, vaan korkkasin Jukolassa sekä uuden suunnistuspaidan että seura-asun - on mukavat päällä ja edustavan näköiset!

Ensi vuonna sitten Lappee-Jukolaan! Tosin olin Paimion telttaleirissämme (siis ilman sitä telttaa) kuulevinani, että olisi tulossa kaksi venlajoukkuetta - nuorten joukkue ja MUMMOjoukkue ja minun paikkani olisi muka jälkimmäisessä... Ehkä oli vaan vaikkua korvissa ja kuulin väärin! big_smile

Mukavaa suunnistuskesän jatkoa kaikille ja erityisKIITOS Tessa, Päivi ja Katri!

Marika

64

Moro!

Joo hauskaahan tuo on tuollaisessa maastossa ja noilla radoilla. Tosin pakko myöntää, että 15vuotta sitten hankittu taito on tallella, mutta metsässä juoksemisen rutiinia ei edes kerran vuodessa oleva Jukola onnistu säilyttämään smile Kova laji, edes maraton ei pistä pohkeita näin kipeäksi.

Mulla ei mitään negatiivista sanottavaa mistään. Ja nyt on sitten koettu sekin, että 25 Jukolaa on yhteen putkeen saanut elämässä juosta. Ja kaikki osuudethan on koluttu jo useampaan kertaan. Alotuksessakin on saanut tuntea noiden vuosien aikana sen reilun tuhannen suunnistajan hengityksen ja paineen niskassaan kun on seisonut lähdössä eturivissä ja nyt tuli sitten koettua se vihon viimeinen rivi ja nurkka smile

Mitä tästä eteenpäin. Vaihtoehtoja on 2. Joko se oli tässä ja nyt, tai sitten jatketaan vuosi kerrallaan tavoitteena 30 Jukolaa yhteen putkeen.

Mutta iso osa Jukolaa on kyllä se oma porukka, joka kokoontuu telttakylään ja turisee mukavia ennen juoksua. Nyt ei ihan sellaista ollut smile

Miten on, onko ensi vuodeksi lähtijöitä? Siis jos paikat vain ukoilla kestävät? Sitovat lupaukset jo nyt ja jos ei pääsekään, niin 200 eur sakko kilahtaa. Ja ne nautitaan sitten yhteisesti Sahtimarkkina perjantaina Koistisella saunoen....

L:ranta, Joensuu, Lahti, Kangasala, Rovaniemi....

Vai pitääkö ilmoittautua johonkin hommaan jo nyt Lahti-Jukolaan.....

Kiitos Velloksille, yhtä kokemusta rikkaampana!

P. Niäminen

65

Hei,

Joo vaikka en tänä vuonna Päijät-Rastin joukkueessa juossutkaan niin täytyy todeta että maasto ja kartta ja radat aivan loistavat ainakin jukolan viestin hienoimalla osuudella koettuna. Tänä vuonna matkaa oli minun massalle ja kunnolle 4-5km liikaa, mutta siitäkin selvittiin ja 29 jukolan viesti tuli täyteen.

Ensi vuodesta en tiedä mutta sen päätin että jos lähden niin tossuja pitää ulkoiluttaa ihan eri tahtiin kuin tänä keväänä ja tietysti se 30 olisi hienoa saada täyteen. Hollolaan mua on pyydetty jo tulospalveluun, en ole vielä lupaunut, mutta ehkä se on hienoa kerran nähdä myös järjestävän organisaation puolelta. Kyllä se turinointi teiltoilla on yksi osa tätä mikä vielä saa syttymään tähän vaikka palautumiseen meneekin useampi päivä kuin ennen.:cool:

t. Vesa

66

Kerrotaan vähän omastakin osuudesta. Tulin kisapaikalle kuuden maissa, Eki opasti hieman vaatimattomalle leiripaikalle (sijainti oli hyvä). Tärkein eli numerolappu löytyi. Vaihtopaikalla jännitin ehdinkö maastoon ilman yhteislähtöä (olisi ollut ilkeä vesisateessa odotella vielä puoli tuntia omaa starttia ja toiseksi yhteislähdössä jään nopeempien jalkoihin K-pisteelle kilpaillessa)

Ensimmäinen virhe tuli jo vaihdossa, en ollut ihan hereillä ja Hannu joutu odotteleen minuutin pari puomilla ennenkuin havahduin. Maasto oli mukavaa, virheitä tuli viitisen minuuttia. Senverran rauhallisesti lähdin liikkeelle että pystyin vähän kiristämään lopun helpoilla rasteilla. Maali tuli kuitenkin oikeaan aikaan, kolmososuudessa olis ollu kolme kilsaa liikaa. Pahin pummi tuli takkia etsiessä maalin jälkeen, siihen meni ainakin 10 minuuttia, lopulta se onneksi löyty leiripaikaltamme.

Aikaa kului 4 min yli kahden tunnin. Tällä kunnolla ok suoritus, hyvään olisi vaadittu kahden tunnin alitus. Pienellä reenamisella sais minuutin kilsalta pois, se olis tolla matkalla jo melkein vartti. Jos sitten ens vuonna sais aikaan...

Mielestäni koko joukkue suoriutui hyvin osuuksistaan. Hyvä että saatiin joukkue kasaan kun pitkään näytti siltä ettei saada joukkuetta ollenkaan. Erityiskiitos Ekille kun otti joukkueenjohtajan tehtävät itselleen ja suoriutui tehtävästä hyvin.

T: Henri

Patelle hatunnosto neljännesvuosisadan katkeamattomasta Jukola-sarjasta. Eiköhän seuraava luonnollinen etappi ole 50! Ja iso käsi :klap: luonnollisesti koko joukkueelle kunniakkaasta suorituksesta.

Turinointi teltalla kuuluu toki erottamattomana osana Jukolaan, mutta myös tämä "näpyttely netissä" tuo ihan uusia ulottuvuuksia. Allekirjoittanut on päässyt hieman tunnelmaan täältä etelämpää (Elben rannoilta) käsin jo muutaman vuoden ajan. Tänä vuonna oli tosin pettymys suuri, kun Yle oli rajannut lähetysoikeudet Suomeen! Iso taka-askel... Olisiko ollut Jämsän vai Kuopion Jukola, kun järjestäjät olivat vaivautuneet jopa vetämään kenttäkuulutuksen suorana streaminä nettiin! Aamulla pystyi kuuntelemaan viimeiselle rastille saapuvien seurojen nimiä, vaikka Yle oli lopettanut lähetyksensä jo aikaa sitten.

Kotona tosin vaimoa huvittaa tämä "etä-innostukseni", eikä nuoriso tunne edes koko lajia. ("Voll langweilig, papa...:hiipii:")

Mutta ei suunnistus ihan katoavaa kansanperinnettä Saksassakaan ole:
http://hamburg-ol.de/