1 (edited by tm 16-02-2015 00:57:10)

Re: Jukola 2015

Moi!

Hisu-kisat tulivat ja menivät. Nyt on aika selvitellä, ketkä haluavat Päijät-Rastin riveissä suunnistaa Jukolan viestissä tai Venlojen viestissä. Tiedän, että jotkut haluavat, joten kun tämän viestin näette, niin reagoikaa siihen jollakin tavalla... mieluummin nopeammin kuin hitaammin. :kysymys:

Eli toivomme, että ilmoittelette itsestänne, kysykää myös toisilta, jotka eivät ole olleet niin onnekkaita, että olisivat seuramme sivulle eksyneet.

t. Timo siis se, jonka sitten niitä ilmoja pitäisi ilmoitella.

PS. Eka vastaus: Juu, kyllähän mä voin lähteä, jos minua tarvitaan!

Keskustelun aloittaja saa ilman keskusteluja aloitusosuuden. Harjoittele siis äkkilähtöä tuhannen metrin vedoilla, esim 10x1000 ... joskus voit vetää vähän pidemmän kestävyysharjoitteen...

Joo, kyllä minäkin voin lähteä jos minua tarvitaan!

Kesät talvet, satoi tai paistoi

Tässä osuuksien tiedot:
1.     13,8 km, hämärä/pimeä     80 min     365 m (noususumma)
2.     12,4 km, pimeä     73 min     285 m
3.     15,7 km, pimeä/hämärä     94 min     405 m
4.     8,1 km, hämärä/valoisa     45 min     205 m
5.     8,6 km, valoisa     46 min     215 m
6.     12,7 km, valoisa     70 min     320 m
7.     14,5 km, valoisa     79 min     355 m

Olen mukana, jos paikka viimeisessä joukkueessa löytyy.

Hannu H

En ole käytettävissä Jukolan joukkueisiin. Onnea ja menestystä innokkaille urheilijoille !

tv Hannu L

6

Kyllä mäkin voin lähteä jos joukkueseen tarvitaan lyhyempien osuuksien viestinviejää. Olishan se jo 3. kerta Paimiossa Jukolassa ei muuten.

Tv Pekka

7

Kyllä mäkin voin lähteä jos joukkueseen tarvitaan lyhyempien osuuksien viestinviejää. Olishan se jo 3. kerta Paimiossa Jukolassa ei muuten.

Tv Pekka

8

zeiel wrote:

Keskustelun aloittaja saa ilman keskusteluja aloitusosuuden. Harjoittele siis äkkilähtöä tuhannen metrin vedoilla, esim 10x1000 ... joskus voit vetää vähän pidemmän kestävyysharjoitteen...

Täytyy kai aloittaa harjoittelu. Toi 1000 m tuntuu kyllä pitkältä... ei niinkään matkana, mutta ajassa!

9

Hei!

Olisin kyllä lähdössä jos pimeääpelkäävälle (ja huonokuntoiselle) on tarvetta. 4-6 osuudet toiveena, kolmonen taitaa olla liian pitkä vaikka edelliset hoitais sen toisen reunaehdon kuntoon...

T: Henri

10

Moro!

Eiköhän se Patekin ole mukana Jukolassa jos tarvitaan. Ja osuudeksi käypi mikä vaan, meinaan maraton pitäisi riipasta ennen vappua smile

Ja oli muuten hienoa nähdä hisu-kisoissa vanhaa kunnon yhteisöllisyyttä, joka on aina pienen kunnan/seuran isoja mahdollisuuksia. Paljon väkeä tekemässä tapahtumaa lajirajoista riippumatta, kiitos ja kumarrus puuhamiähille ja naisille, oli hauskaa!

Pate

P.s. Onkos joskus jotkut illanistujaiset ja saunat - vieläkin paikat jumissa ja kylmänä wink

Kun pienestä kilpailu jälkeisestä keskustelumiitingistä poistuin, jäi paikalle seuramme hallitus palaveeraamaan. Kilpailunjohtaja Pekka on varmaan miettinyt jälkipalaverin vaihtoehtoisia pitelemisiä. Hänelle miettiminen etuoikeutetusti kuuluu.
Jospa joutessani lusikoisin aihetta eli sekoittaisin soppaa...
Olisin itse tyytyväinen liikunnalliseen makkaramehukestiin iltarastien tai sen tapaisen liikunnan yhteydessä. Kun kaikki eivät juokse, niin voisin tehdä tarkkuussunnistusradan. Tunnen homman, kun olen ottanut osaa tarkkuussuunnistukseen SM kisoissa ja myös maailmalla.
Kun tämmöisestä makkarakestistä tulee halpa tilaisuus seuralle, niin lisäpanostettaisiin nuoriin. Savonlinnassa on Tanhuvaaran Urheiluopistolla seuraava Leimaus-leiri. Sinne Päijätrastin kustantamana toimitsijoitten  nuoret seuroista riippumatta. Eli Idaa, Venlaa, Sampoa ym. Mikaelan, Akselin, Jaken, seuraksi mukaan. Saataisiin hyvä vähintään 15 nuorta mukavalle leirille.
Tämä teksti ei tietenkään ole lupaus yhden miehen ajatuksena.

12

Terve !

Kyllä pidämme illanistujaiset hyvässä seurassa hyvän iltapalan merkeissä. Tilaisuus on kyllä vasta toukokuun 22. pv perjantai-iltana Kellosalmella tilausravintola Pitokärjessä. Sinne otetaan ilmoittautumisia vastaan myöhemmin ilmoitettavalla tavalla, lähinnä osa-aluepäälliköiden kautta. Ohjelma ei vielä selvillä mutta jotakin kehitellään ja muistellaan hyvin sujuneita kisoja. Kun muistaa kuinka kaksi viikkoa ennen ja jälkeen kisojen pukkasi lämpöaaltoa ja vesisadetta niin olimme säänhaltijankin suosiossa vaikkei aurinko paistanutkaan. Jukka saa kernaasti pitää makkarakestit ja tarkkuussuunnistukset vaikka 7.7. olevalla iltarasti vuorollaan.

Hyvää talven jatkoa!
t Pekka

Mennään Pekka sun ohjelman mukaan.

14

Moi,

mukana ollaan Jukolassa, jos joukkueessa on tilaa.

t. Veikko

15

Hola!

Päijänne-juoksu pidetään helatorstaina 14.05.2015 klo 12.00, aivan hisukisamme maastoissa. Olisiko mitään ideaa testata kevätkuntoa siinä, sehän voisi toimia vaikka jonkinlaisena puntarina Jukolaakin ajatellen. Juoksun jälkeen makkara ja kahvi kyllä maistuisi ...

Tosin Helsinki Ciry Run juostaan heti seuraavana lauantaina, mutta kovakuntoisellehan se on vain eduksi!

16

Moi,

hiljaista on tällä foorumilla. Jukolaan on nyt ilmoittanut halukkuutensa 7 henkilöä eli
Timo M
Eki
Hannu H
Pekka
Henri
Pate
Veikko

Näyttää pahasti siltä, että ei saada Jukolaan kuin 1 joukkue. Muutama varamies olisi kuitenkin tarpeen tuohonkin.

t. Veikko big_smile

Puheenjohtaja ei ole käytettävissä Jukolan viestiin, työesteiden takia
Ari

18

Moi,

Jukolan ilmoittautuneissa joukkueissa ei näy Päijät-Rastia, eikä myöskään Venlojen puolella.:o
Onko Päijät-Rasti menossa Jukolaan?

t. Veikko

19 (edited by tm 06-05-2015 06:39:57)

Veikko wrote:

Moi,

Jukolan ilmoittautuneissa joukkueissa ei näy Päijät-Rastia, eikä myöskään Venlojen puolella.:o
Onko Päijät-Rasti menossa Jukolaan?

t. Veikko

Moi! Varmistellaan vielä kaikilta halukkailta eli tällä hetkellä on seitsemän ilmeisesti lähdössä, jos tätä keskustelupalstaa on uskominen. Tämän hetkisen ilmoittautumisportaan viimeinen päivä on 13.5.

Kannattaa varmaan kysellä löytyykö lisää lähtijöitä. Viime vuonna ei saatu edes toista joukkuetta täyteen. Toivottavasti nyt saadaan edes yksi.

Edit: Itse olen vähitellen kallistunut siihen suuntaan, että en lähde. Joten kysykää ihan tosissanne lisää porukkaa joukkueeseen!

20 (edited by tm 10-05-2015 09:34:04)

Moi!

Nyt vaadittaisiin jonkinlaista aktiivisuutta. Ilmoitanko yhden joukkueen Jukolan viestiin? Venloihin on menossa yksi joukkue.

Listassa on siis tällä hetkellä kuusi nimeä (Eki, Hannu H, Pekka, Henri, Pate, Veikko), seitsemän pitäisi olla. Saatteko porukan kasaan? Viimeinen mahdollisuus ilmoittautua on ke 13.5. Mieluummin pitäisi ilmoittaa jo tiistaina, kun yhteydet varmaan pätkivät viimeisenä ilmoittautumis-iltana.

Jos kukaan ei mitään ilmoita ja joukkue on vajaa, en ilmoita joukkuetta Jukolan viestiin.

Maukka on kai myös tulossa mukaan.

haha wrote:

Maukka on kai myös tulossa mukaan.

Hyvä. Koska mä en pysty juoksemaan Jukolassa.

Suosittelen, että joku teistä mukaan ilmoittautuneista kokoaa joukkueen ja ilmoittaa sen pikimmiten Timolle.

Ollaan aktiivisiä ja ilmoitetaan, että en ole tulossa Jukolaan.

Toistaiseksi kolmatta vuotta jatkuva massakausi on jäänyt päälle, joten turha haikailla jukolaan.

Vännin kanssa olen asiasta muutamana otteeseen jutellut ja laitoin vielä kyselyä, jos olis tulossa, mutta luulen että sieltäkin tulee sama ruuhkavuodet tekosyy kuin multakin...

Ippe

24 (edited by tm 11-05-2015 09:58:39)

Pekka ilmoitti, että ei ole tulossa Jukolaan. Maukka ei vielä eilen ollut osannut sanoa kantaansa.

Edit: Venla-joukkueen olen ilmoittanut ja ilmoittautuminen on myös maksettu!

25

Moi,

katson parhaaksi itsekkin vetäytyä Jukolan joukkueesta. Toivottavasti löytyy nuoria innokaita, jotta saataisiin joukkue kasaan.

t. Veikko

Moi,

Vänni olis tulossa jukolaan, jos joukkue saadaan kasaan.

-Ilpo

27

Hola!

Minä kyllä olisin edelleen lähdössä jos joukkueellinen saadaan liikkeelle! Ja vauhtihan on sitä taattua talvidiesel-laatua!

28

Moi!

Huomisiltaan mennessä pitäis joukkueen olla kasassa, niin sitten uskallan ilmoittaa sen. Vähän viime tipassa ollaan, mutta ei kun puhelinlangat laulamaan (minä siis en mihinkään soittele).

29

Sinä ja tuossa on, saadaanko joukkueellinen viestinviejiä kasaan. Tällä hetkellä saattaisi ilmeisesti ilman suurempaa väkivaltaa paikalle ilmaantua Pate, Henkka, Kimmo, HaHa, Eki ja Hege. Yksi joukkue on kisaan ilmoitettu, joten yhtä henkeä ainakin vielä tarvittaisiin.

Nyt olisi kyllä aivan erinomainen tilaisuus kokea Jukola rauhallisemmalla otteella, sillä mitään sijoitus- tai aikatavoitteita ei todellakaan aseteta. Suuri voitto on jo saavutettu jos joukkue kisaan starttaa.

Kuulostellaan josko vielä saisimme täydennystä ryhmään!

Nuorisosprinttijengi!
Kyyti  5.6. sprinttiin ja iltapalalle Tampereelle noutaa sinut ilmoittamastasi osoitteesta perjantaina iltapäivällä neljän maissa. Eli nimiä Pyrinnön listaan. Erikoisruoka-ja juomatoivomukset pyritään ottamaan huomioon.....

31

Moi!

Tuo Tampereen sprintti jää kyllä väliin kaikilta Leimaus-leirille lähtijöiltä: Leiri päättyy tuolloin perjantaina Savonlinnassa alkuiltapäivästä, joten ei sieltä illaksi Tampereelle ehditä tai ei ainakaan jakseta neljän päivän suunnistuksen jälkeen. Harmi sinänsä; viime kerrallahan huolto ja muonituspuoli oli ollut todella yltäkylläistä! tongue

Marika

32

Terve!

Jukolaan tulossa tosiaan, eiköhän se joukkue tule kasaan jos nyt jo kuusi ilmottautunutta. Eiköhän se viikon sisään aukea suunnistuskausi itselläkin, joten Jukolaan mennessä kunto on varmasti jo kohdillaan lol

Joku alkupään osuus kiinnostaa niin pääsee kesäyön tunnelmaan.

- Vahvistus

33

Moi!

Sain viestiä, että pitäisi ilmoittaa yksi joukkue Jukolaan... Olettekos nyt ihan tosissanne? Kyselin tästä asiasta täällä palstalla ennen ilmoittautumisajan päättymistä (mikä päättyi siis 13.5.). Vastakaikua en kyselyihini saanut.

Jälki-ilmoittautuminen maksaa aika muhkeat 491€. Minulla ei anna luonto periksi ihan ittekseni alkaa sitä seuran tililtä makselemaan, mutta täytyy kysyä myös muilta hallituksen jäseniltä mielipidettä!

24.5. Eki kirjoitteli:

Yksi joukkue on kisaan ilmoitettu, joten yhtä henkeä ainakin vielä tarvittaisiin

Kun en asiasta mitään tiedä, niin onko joku ilmoittanut joukkueen Jukolaan? Minä en ole, katselin myös ilmoittautumislistaa, niin ainakaan päijran nimissä ei ole joukkuetta ilmoitettu...

nim. "epätietoinen kirstunvartija"

34

Ei ole joukkuetta ilmoitettu. sad

Näyttää aika työläältä tämänvuotinen osallistuminen, ja kallistahan se näin viimetingassa luonnollisesti olisi. Välivuosia tulee väistämättä itse kullekin, edelisen kerran taisi olla 1980 Rovaniemi missä Päijät-Rastilta ei edustusta ollut. Ja kieltämättä näillä ikävuosilla nykyinen televisiointi tuntuu jo aika houkuttelevalta vaihtoehdolta. Minun puolestani voimme jäädä kotikatsomoonkin.

35

Moi!

Nyt on mielipiteitä kuunneltu ja päädytty siihen, että joukkue jälki-ilmoitetaan Jukolaan. Hoidan ilmoittamisen hetken kuluttua...

t. kirstunvartija

36

Nyt alkaa sitten se pekulointi osuuksista. Tästä lähdetään:

1.  Pate                 13,8 km, hämärä/pimeä     80 min     365 m (noususumma)
2.  The Vahvistus   12,4 km, pimeä     73 min     285 m
3.  Henkka            15,7 km, pimeä/hämärä     94 min     405 m
4.  HaHa                 8,1 km, hämärä/valoisa     45 min     205 m
5.  Hege                 8,6 km, valoisa     46 min     215 m
6.  Eki                  12,7 km, valoisa     70 min     320 m
7.  Sampo            14,5 km, valoisa     79 min     355 m

37

Hegel on huolestuttavan lyhyt osuus? tongue

Hyvä juttu tuo joukkueen kasaus. Käypää keskitasoa sijoilla 700-800. Nyt vaan joukkehenkeä kasvattamaan. Me jännitetään katsomossa akillesvikaisina Tähtisen kaa.....

39 (edited by Eki 29-05-2015 07:11:58)

Hegel on huolestuttavan lyhyt osuus?

... tästähän se pekulointi alkaa ...

40

Moro!

Eipä ole täällä tullu käytyä sitten helmikuun.

VVi ilmoitteli että joukkuetta ei laiteta tänä vuonna. Mikäs nyt on oikein tilanne tuon joukkueen suhteen.

Ei mikään hirveä palo ole, mutta ei se mustakaan kyllä kiinni jää.

Pasi

Joukkue on ilmoitettu ja osuusehdotus on tuossa viitisen viestiä taaksepäin. Sinulle näyttää olevan tarjolla aloitus.

42 (edited by Eki 08-06-2015 21:49:44)

Terve kaikki!

Minulla ei ole juuri kenenkään joukkueeseen kaavaillun yhteystietoja, enkä niitä ennätä mistään kyselemäänkään, joten kuitatkaa (mieluusti siis myönteisesti) osallistumisenne tällä foorumilla tai ilmoitelkaa minulle (esko.jussila@poyry.com, 050-312 3697).

Tällä kertaa mennään siis näin itsepalveluperiaatteella.

1.  Pate                 13,8 km, hämärä/pimeä
2.  The Vahvistus   12,4 km, pimeä
3.  Henkka            15,7 km, pimeä/hämärä
4.  HaHa                 8,1 km, hämärä/valoisa
5.  Hege                 8,6 km, valoisa
6.  Eki                  12,7 km, valoisa
7.  Sampo            14,5 km, valoisa

43

Hei!

Näyttää pahasti siltä että parilla ekalla osuudella on senverran nopeita kavereita, että mun täytyis lähteä pimeessä metsään, mikä ei vaikuta positiivisesti joukkueen sijoitukseen.

Muutenkin toi yli 15 km matka on nykykunnolle semmoinen, että suurimmaksi osaksi kävelyksi menisi.

Ehdotan että laitetaan kokenut ja kovakuntoinen maratoonari kolmososuudelle ja mulle hieman lyhyempi valoisa pätkä.

44

Moro,

Kylhää mää juoksen juu, jos ei ole muita halukkaita joukkueeseen.

Puhukaa iltarasteilla vielä mikä on meininki.

Pitäis varmaan vatsalihaksia käydä tm:llä hoidattamassa. Tosin eihän mul niitä kyl edes ole.

P.s. En tule 10 kärjessä jos alotan tongue

Pate

45

Pate äläs huoli, meille käy kaikki sijat alle sadan roll Muiden ei sit tarvii pitää niin kovaa kiirettä ku henkinen valmistautuminen klo 9:00 lähtöön on jo aloitettu..

Tervehdys!

Jos saa pyytää, niin anelisin neljättä osuutta. Minun tarvitsisi olla aamulla tyttäreni Liljan rippijuhlissa. Niinpä ehtisin paremmin Lahteen.

t. Heikki

47

Moro

Mä kaivelen mun uudet nastarit kaapista, laitan lampun lataukseen ja sit meen vetään kilsan vetoja...

Ei vaan, mitenhän venlat on majoittuneet tai mussä pitävät leiriä. Telttapaikkaa kun ei ole.

Kait naapuriseurojen alueelta joku nurkka löytyy.

Pasi

Telttapaikkaa tai edes seuratelttaa tuulisuojapaikalla ei siis ole. Paikkoja ei ole varattu eikä voi enää varata.

Minulle sopii vaihto viidennelle osuudelle.

49

Oon tulossa ja kakkososuus kelpaa. Jos on vinkkiä telttapaikan suhteen niin vinkatkaa. Meillä on kannustusjoukko tulossa mukaan telttailemaan.

50

Pientä säätöä on osuuksiin tehty, tällä hetkellä siis näin olisi tarkoitus edetä::running2:

1.  Pate                 13,8 km, hämärä/pimeä    040 560 4274
2.  The Vahvistus   12,4 km, pimeä
3.  Eki                   15,7 km, pimeä/hämärä    050 312 3697
4.  Hege                 8,1 km, hämärä/valoisa    044 719 1206
5.  Haha                 8,6 km, valoisa                045 678 9042
6.  Henkka            12,7 km, valoisa                040 831 4928
7.  Sampo            14,5 km, valoisa

Laittakaa näille sivuille tiedoksi vaikka oma puhnonne, niin saamme porukan kokoon paikan päällä. Varsinainen kokoontumisajohan tästä tulee, kunhan vain keksitään jokin yhteinen paikka!
Lampuista sen verran, että jos jollakulla olisi kevyttä lediä lainata, niin kolmososuudella (kuka sille sitten lähteekään ...) varmaan vielä aluksi tarvitaan jonkin aikaa valoa, mutta sen jälkeen iso valaisin varmaan on jo sen verran korkealla että keinovaloa kolmosen jälkeen tarvita. Minulla itselläni ei valaisinta ole.