Re: Jukola 2010
No nyt on sitten neljä aaria telttatilaa varattu ja maksettu. Kaipa ne alkavat arpoa niitä piakkoin.
Päijät-Rasti ry:n virallinen keskustelufoorumi ja ilmoituskanava
Et ole kijautunut foorumille. Kirjaudu tai luo käyttäjätunnus.
Ilmoitustaulu → Kisaraportit → Jukola 2010
No nyt on sitten neljä aaria telttatilaa varattu ja maksettu. Kaipa ne alkavat arpoa niitä piakkoin.
Ajattelin tänään mennä iltarasteille katsastamaan jukolamaastoa ja tarkistamaan kartanlukutaitoa kyseisessä maastotyypissä. Kartta on sama kuin Uudenmaan Rastipäivillä eli Jukolamaaston pohjoispuolella. Jos on kiinnostusta harjoitella tuolla joko "jukolaleirillä" tai muuten niin voin hommata ylimääräisiä karttoja.
Ajattelin tänään mennä iltarasteille katsastamaan jukolamaastoa ja tarkistamaan kartanlukutaitoa kyseisessä maastotyypissä. Kartta on sama kuin Uudenmaan Rastipäivillä eli Jukolamaaston pohjoispuolella. Jos on kiinnostusta harjoitella tuolla joko "jukolaleirillä" tai muuten niin voin hommata ylimääräisiä karttoja.
Taidettiin muuten Juhan kanssa jo epävirallisesti sopia, että Jukolaleiri on 6.6. Sovittiin myös, että vahvistukselle voi mennä yöksi, jos haluaa yöreeniä ottaa tohon alle. Ei tosin vahvistukselta mitään kysytty Mutta varmaan pari reeniä vedettäis siinä sunnuntaina ja välissä voidaan vaikka tutustua Riihimäen etnisiin ruokapaikkoihin.
Ippe
ps. ketähän meitä nyt sitten olis tulossa :kysymys: Noo ainakin mää ja varmaan Juha ja Vahvistus sekä Asser.
Jeps, 6.6. olis ihan hyvä jukolareenipäivä. Siitä kun on se kaksi viikkoa aikaa Jukolaan. Nyt vaan nimiä listaan ketä on tulossa.
Tuolta voi katsella minkälaisia valmiita harjoituksia on järjestäjillä tarjota: http://www.jukola2010.net/sivut/pages/f … tukset.php. Näistä voidaan sitten poimia sopivat reenit kun tiedetään enempi osanottajakuntaa. Ellei sitten Vahvistus halua itse värkätä omat radat
JV
Eipä tunnu olevan viivalle tunkua...
Ainakin kankaanpään Jukolareeneissä viestiharjoitus oli ihan kiva, varsinkin kun tiesi että kaikilla oli sama ykkönen Joten ainakin sen voisi ottaa toiseksi harjoitukseksi ja sen keskimatkan tai pitkänmatkan kartan toiseksi. Niitähän voi sitten oman halun mukaan lyhentää. Ei varmaan ylimääräisiä kappaletta kannata tilata, kopiokoneet, kun tekee nykyään hyvää jälkeä
-Ippe
Täytyykin perustaa Jukolaleirille oma otsikko, jos sitten osanottajia tulis enemmän..
JV
Ilmoitus-osiossa on muutama päivitys liittyen Jukolaan. Miesten Kolmonen (se Naisten Kymppiäkin parempi juoksutapahtuma muuten...) on vielä auki. Ari lupas hoidella. Merja varmaankin pistää venlat eetteriin.
Osuuksista voi valittaa tänne --> Click Eihän siinä valittamisesta ole kyse, mutta käsittelemme valitukset samalla tehokkuudella.
Joukkueiden kapteenit vastaavat viimekädessä siitä, että porukka on tietoinen joukkueestaan ja osuudestaan (kaikki eivät todellakaan lue näitä sivuja) sekä siitä, että lamppuja löytyy joukkueesta riittävä määrä.
si las cuestiones?
Mielenkiintoinen Jukolan ykkösjoukkue! Nuorten miesten vautiveikkoja ja kokeneita taitajia samassa joukkueessa. Tuntuu onnistuneelta kokoonlaitolta.
Moi,
Onko Pärasta jäämässä Venloja yli kahden joukkueen, ts. meillä Ericssonin venlajoukkueesta ( 829) uupuu yksi juoksija.
Otetaan mielellään mukaan, ilmoittakaa allekirjoittaneelle tai tälle palstalle miellään ma 7.6.2010 mennessä.
Oli mielenkiintoiset joukkueet ja ikämiehet( H40-) oli ainakin I joukkueesa päässeet valkkaaman itselleen sopivammat osuudet.:cool:
t. Vesa Virkki
Moi,
Onko Pärasta jäämässä Venloja yli kahden joukkueen, ts. meillä Ericssonin venlajoukkueesta ( 829) uupuu yksi juoksija.
Otetaan mielellään mukaan, ilmoittakaa allekirjoittaneelle tai tälle palstalle miellään ma 7.6.2010 mennessä.Oli mielenkiintoiset joukkueet ja ikämiehet( H40-) oli ainakin I joukkueesa päässeet valkkaaman itselleen sopivammat osuudet.:cool:
t. Vesa Virkki
Kuules ny!
Kaikkihan sen tietää, että mä olisin oikeasti halunnut jonkun pitkän osuuden, mutta en kehdannut mitään niistä huippuhienoista pätkistä itselleni omia...
Ja toi toinen ikämies ruikutti viimeseen asti ankkuriosuutta, mutta mun mielestä tossa nelososuudessa saattaa jo olla muutama satametrinen liikaa...
Moi,
Otetaan mielellään mukaan, ilmoittakaa allekirjoittaneelle tai tälle palstalle miellään ma 7.6.2010 mennessä.
No ainakaan tällä hetkellä ei ole yhtään ylimääräistä venlaa tiedossa, mutta pidetään tuo tarjous mielessä.
Merja
Osuuksista voi valittaa tänne --> Click Eihän siinä valittamisesta ole kyse, mutta käsittelemme valitukset samalla tehokkuudella.
tää on niiiiin väärin, kun ei pääse edes valittaamaan ettei saanu ankkuripätkää argh2: Setä Metson kannanotto asiaan on "Metso Corporation limits browsing of non-work-related Internet sites on the basis of Metso's Internet guidelines and ethical principles."
Ykkönen näyttää hyvältä, mutta kakkonen on ykkönen!
-Ippe
No nyt löytyy ilmoitus-osiosta kaikki joukkueet. Lisäsin juuri sekä venlojen kakkosen että miesten kolmosen juoksujärjestykset.
Merja
Histofriikkiaktivisti Hannu Harkola otti Hakuveikon kisan jälkeen kuvan Ollista, johon kuvaan mahduin mukaan. Jos olisin tiennyt, että oikein julkinen kuukauden kuva on tekeillä niin olisin tarjonnut arkistoista vähän aikaisemmin otettua, niinkuin on tapana, vaikka suunnistustaipaleen alkuajoilta tai otattanut kuvan ennen hikistä kisaa tai ainakin kammannut hikinauhan vääntämän takatukan eteen... Seuran perustamispaperien väsääjä Olli voitti sarjansa.... Kolmosen, Herra Kapteeni Ari Lahtinen valitsi minut Jukolan neljännelle luotto-osuudelle, jolla tarvitaan kokenutta, varmasti mutta samalla hitaasti kulkevaa erikoista miestä... Tänä vuonna tulee Jukola kokemukseeni merkkipaalu, olen Kytäjän juoksun jälkeen juossut Jukolaa kuudella eri vuosikymmenellä. Yli neljäkymmentä kertaa olen ollut reisussa ja saattaapi olla, että tänä vuonna on minulla neljäskymmenes juostu Jukola. Milloinkahan menee ihan kävelyksi... Zeiel
( PS. Tarkistin friikki sanan merkityksen, Friikki= innokas harrastaja)
Moro!
Jees, ekaa tai tokaa kertaa näillä sivuilla tänä vuonna No varmasti ekaa kertaa kirjoittelemassa. Tänä vuonna mut tosiaan rekryttiin jo talven kovimmilla pakkasilla zska sivatti-nimiseen porukkaan eli kyseessä on täysin harrastelijaporukka sijoilla 500+. Mukana on sipoolaisia sekä myös muita. Syy, miksi näin tällä erää oli yksinkertaisesti se, että viime vuoden Jukolan jälkeen olen suunnistanut tasan kerran, Raatojuoksussa kipeänä. Jos mukaan ei lasketa lasten oravapolkujuttuja.
Kahtotaan, josko tässä saisi lenkkivaihteen päälle ja kunnon nousemaan.
Mutta ei muuta kuin tsemppiä Jukolaan, siellä näkyy ja kuuluu. Kunhan vain saa jostain lampun käyttöön. Oma oli mennyt rikki noissa rakennustohinoissa (no niin oli mennyt paljon muutakin).
Nipa
Moi,
Sääennuste lupaa vesisadetta la - su yöksi:
http://foreca.fi/Finland/Riihimaki, mutta ehtiihän ennuste vielä muuttua ja saadaan juosta kirkkaassa kesäyössä.
Tänä vuonna tulee Jukola kokemukseeni merkkipaalu, olen Kytäjän juoksun jälkeen juossut Jukolaa kuudella eri vuosikymmenellä. Yli neljäkymmentä kertaa olen ollut reisussa ja saattaapi olla, että tänä vuonna on minulla neljäskymmenes juostu Jukola. Milloinkahan menee ihan kävelyksi... Zeiel
Mulla vasta kolmas vuosikymmen menossa, jos tää kuulluu 2000, ei 2010 luvulle. Mutta mulle tullee kuitenkin 25 juostu jukola täyteen ensi viikonloppuna, eli myös tietynlainen merkkipaalu mullekin.
Onko vielä tullut tietoa meidän neljäaarisemme osoitteesta kisakeskuksessa?
Onko vielä tullut tietoa meidän neljäaarisemme osoitteesta kisakeskuksessa?
Kyllä ne kisasivuilta on kaivettavissa.
Valitse kilpaiuinfosta majoitus jne -> sieltä löytyy pdf, jossa meidän alue on ilmoitettu T4/C-010,011,016,017. Sitten vaan nappaset kartan alueesta T4 (samalla sivulla kuin em pdf) ja siinähän se näyttäis olevan tuo 400 neliön alue.
Olis ehkä saatu lähempääkin, jos olisin heti alussa tajunnut, että telttailualue pitää varata ja maksaa. Hyvä kun Merja mainitsi asiasta ajoissa.
Toivottavasti siellä ei sada vettä. Vaikka ei se ainakaan paljoa mun näkimiä enää haittaa. Piilolinssit toimivat melkein oikein hyvin. Kun laittaa lähilinssin vasempaan silmään, niin kartta näkyy vallan mainiosti, mutta silloin korostuu oikean silmän hajataitto, joten on pakko pistää oikeaan silmään hajataiton korjaava linssi. Sitten näen oikealla oikein hyvin kauemmas. Ei oo vaan silmät oikein tottuneet vielä tuohon, vasen silmä haluaisi katsoa niin lähelle kuin kauaskin, joten aina joutuu hiukan pinnistelemään ennenkuin saa keskityttyä siihen, mitä oikea silmä näyttää. Muttei ainakaan sade ja huuru sotke linssejä.
Kävin tänään hölkkäämässä 6,9 kilometriä. Eikös se ole kokolailla mun osuuskin. Toivottavasti siellä Kytäjällä saa käyttää paljon polkuja.
ps. nakukymppiin ei tänä vuonna Arin kanssa päästä. Ari on töissä ja mä en enää harrasta yli 7 km:n lenkkejä.
Kävin tänään hölkkäämässä 6,9 kilometriä. Eikös se ole kokolailla mun osuuskin. Toivottavasti siellä Kytäjällä saa käyttää paljon polkuja.
Tottakai saat käyttää runsaasti polkuja. Viitoitettuakin polkua lienee melkein kilometri. Ja loput polut löytyy metsästä.
ps. nakukymppiin ei tänä vuonna Arin kanssa päästä. Ari on töissä ja mä en enää harrasta yli 7 km:n lenkkejä.
Uskoisin, että nakukympin järjestäjä mielellään tarjoaa mahdollisuuden vaikkapa 6,9 km:n mittaiseen nakulenkkiin. Se on vain järjestelykysymys. Itse puolestani en harrasta nakulenkkejä melkein ollenkaan - poikkeuksena on saunan ja jääkaapin välinen matka joskus harvoin.
Ja ettet enää harrasta yli 7 kilsan lenkkejä. Harmillista, kun juuri meinasin soitella ja kysellä olisitko illalla lähtenyt 20 km:n palauttavalle juoksulenkille. En taia viittiä yksin tommosta lenkkiä. Tyydyn siis palauttavaan wilhelm-lenkkiin.
Pehvalleen meni multa Jukola. Tulin aitaukselle aika tarkalle ja katsoin näkyykö Maukkaa tulopuomilla. Ei näkynyt. Menin emit jonoon katsomaan missä mies kulkee. Siinä jonossa katselin Haldenin maaliintulon. Leimatessa huomasin, että Maukka on maalissa. Kiireesti sisään. Maukka sanoi odottaneensa kymmenen minuuttia ja tulleensa juuri Haldenia edellä vaihtoon. Sitten vielä kymmenen minuutin pitkäksi juoksu puolivälissä kun vaan jolkuttelin jotain uraa... eli missä h...tissä mä oon... ja loppu kävellen. Seuramme naiset vielä maalisuoralla... HYVÄ JUKKA!!! Missähän ne muut kuppasivat kun nostin sijoitusta jotain viiskyt sijaa. Kiitos Likat kannustuksesta!
Joukkueiden sijoitukset (suluissa edellisen vuoden sija):
Jukola
Päijät-Rasti 1: 206 (215):klap:
Päijät-Rasti 2: 552 (535)
Päijät-Rasti 3: 1089 (970)
Venlat
Päijät-Rasti 1: 314 (501) :kumarran:
Päijät-Rasti 2: 853 (862):klap:
Missähän ne muut kuppasivat kun nostin sijoitusta jotain viiskyt sijaa.
Hyvä kysymys! Tämänhän piti olla meiän heiniä, kun me sentään harrastetaan suunnistusta. Juoksuradoilla kun me ei pärjätä... Pitäis varmaan harrastaa suunnistusta enemmän kuin parit iltarastit.
...ehkä täytyis alkaa kuntoilemaan enemmän, tai harrastaan metsässä juoksua kävelyn sijaan. Näin hitaassa juoksukunnossa en ole ollut vielä ikinä. Hitaasta vauhdista oli tietysti se hyvä puoli, että ei sitten tullut kovasti pummailtua, vaikka noin muuten aina välillä tulikin oltua pihalla kuin lumiukko - siis siinä rastien väleillä aika ajoin. Ja maalissakaan olo ei ollut ihan väsynyt, joten jäi vielä paukkuja saunomiseen.
Täytyy täst välillä lopetetella, kun pitää jatkaa itsensä ruoskimista.
Toisaalta ei pidä ruoskia itseään ihan liikaa hitaudestakaan, kun järjestäjien tulospalvelu näyttää, että kipaisin sen 1,8 kilsan rastivälin hurjalla vauhdilla, maailmanennätysvauhdilla. Siihen ei pysty kukaan muu meidän seurassa. Enkä ees kunniamainintaa missään saanut tuosta uroteosta.
Jaa siis mistä??? No aika kovaa menin, kun kilometrivauhti oli aamun hämärissä peräti 1.38 min/km. Siinä olis ollut Villan Juhallakin hiki otsalla, kun olis yrittänyt pysyä perässä.
ps. Toivottavasti eivät ikinä korjaa tuota virhettä tietokannassa.
Edit. Hohhoijaa - missä se vitsa olikaan taas.... Juha juoksi lujempaa. 1.13 min/km...
Eipä olekaan Jukola mennyt näin huonosti ainakaan vuoteen tai silleen...
Syystä tai toisesta alkoi puolen välin jälkeen oireita krampeista. Ja kuinka ollakaan aluksi vain pohkeet kiusasivat mutta loppumatkasta jo takareidetkin tulivat mukaan. Jossain siis vähän viirasi, kun muuten ei juoksu tuntunut pahalta. Siispä meni kävelyksi ja venyttelyksi.
Niin ja se näkö... Lasit olivat kirkkaat melkein k:lle asti. Sitten oli sumeeta.
Että reippain mielin kohti uusia vastoinkäymisiä.
Se on se mikä tekee suunnistuksen kiinnostavaksi. Parantamisen vara. Että sitä jää. Ja sopivat vastoinkäymiset, sellaiset, jotka on voitettavissa... mentäesssä reippaasti kohti uusia vastoinkäymisiä, kuten Hese Juhannusyönä pikkutuntien alkaessa... Tulee mieleen se entinen mies, joka sanoi, että "Enhän miekään ole täydellinen, miulta puuttuu kaikki viat." Toisin sanoi Sipoon poika: "Tähän asti on mennyt hyvin!" Kun oli saatilla päässyt tytön sängynlaidalle istumaan.
Morot,
Olipas muuten ihan parhautta se Jukolamaasto. Paaaaljon parempaa, kuin odotin. Yhdelle rastille tuli parin minuutin virhe ja lopussa kuningasreitinvalinta olikin sellainen pelkkä pääministeristasoinen räpellys (tappiota ehkä se toinen pariminuuttinen) että oikeen jäi harmittamaan.
Ykkösen suoritus oli kohtuullinen. Kyllähän se 200-sija olis pitänyt tietty rikkoa.
vt
ps. yömiehiä ei käy kyllä kateeksi tossa maastossa.
pps. ippe, jos asser ei lue tätä palstaa, sano sille, että mä olen jo raivannut hyllystä tilaa mun uudelle otsalampulle...ja patterille.
Morjens,
pitääpä peesata edellisiä kommentteja. Oli mulle 14. Jukola, ja kyllä maasto oli varmasti haastavin mitä on koskaan yöllä juossut. Oma suoritus olis voinut mennä vähän paremminkin, virheitä tuli liikaa (luokkaa 7-8min mutulla, enpä ole vielä tarkemmin jaksanut analysoida..) mutta tekihän siellä muutkin yöllä virheitä. Hauskaa katseltavaa näin jälkikäteen nuo gps-seurannat.. Reitinvalintoja ei paljoa ollut tarjolla, ja tunnetustihan ne urat jukolassa menee aina suoraan. Virheet oli pääsääntöisesti rastinottoja lähellä ympyrää. Olis vaan pitänyt malttaa vaikka kävellä rastille ja olla 100% kiinni kartassa. Ihan niinkuin alkukäteen oli täälläkin foorumilla puhetta, mutta jotenkin se toteutus välillä ontuu suunnitelmiin nähden..
Muutenkin järjestelyt oli ihan OK, paitse se ruoka ja sen hinta. Plus että parkkipellolta oli aika matka kävelyä kisakeskukseen ja siitä vielä lisää teltoille. Rankin rasti oli varmaan se kamojen roudaaminen autolle kisan jälkeen
Joukkuesija jäi tosiaan harmittavan lähelle sitä maagista rajaa. Tosin jälkikäteen spekuloiden ei ainakaan jossittelua joukkuejaoista jää, sillä mun mielestä ykkönen juoksi juuri siinä parhaassa mahdollisessa kokoonpanossa ja järjestyksessä. Ens vuonnahan sitten on jälleen kerran meidän maasto ja targetit sinne 200 joukkoon, eikös näin? On muuten Vehkalahtelaiset jo julkaisseet harjoituspakettinsa, karttapalojen kera: harjoituspaketit.
JV
PS: Tänään tuli tehtyä kunnon rogaining-reeni Lopella Puneliajärven ja komionharjun maisemissa. 34km maastolenkki aikaan 3,5h. Juosten koko matka, oli soratietä, harjupolkua ja puhdasta metsää. Sekä loppuviimeks vielä pikku uintimatka Punelian yli Marskin majan kohdalta. Jalat kesti kohtuu hyvin, muutama pieni rakkula tuli uusista La Sportivan Raptoreista mutta muutes on kyllä hyvät kengät tämmöseen touhuun.
Mites on, joko Vesku on käyny testaamassa niitä Salomonin speedcrosseja ja laittanu ilmot tampereen rogainingiin?
Morjens,
Mites on, joko Vesku on käyny testaamassa niitä Salomonin speedcrosseja ja laittanu ilmot tampereen rogainingiin?
Ensinnäkin, ne on Speedcross KAKKOSET.
Toiseksi, kyllähän noilla on parit 6,9 km:n lenksut heitetty. Ei kulkenu, mutta ei se varmaan kenkien syy ollut.
Moi,
joo kyl se varmaan oli hieno Jukola niille, jotka osaa. Itse en vaan osannu argh2:
Laskeskelin pahimpia pummeja noin 15 minsan verran ja muuten yleisesti ottaen eteneminen rastiväleillä oli säälittävän hidasta. Olis varmaan pitänyt ottaa taktiikaksi suunta rasiaan ja täysillä uraa pitkin ja sitten kysellä vastaantulevalla rastilla missä ollaan, jos ei sattunut kohdalle. Aikamonta kertaa sitä joutu nytkin kyseleen millä rastilla ollaan ja vielä useammin sai olla muita neuvomassa.
Kakkosjoukkeen nuorempi polvi veti kyllä hyvin :kumarran: ja kokeneempi kaartikin piti pintanta :klap: Jonkunhan se on heikoinkin lenkki oltava.
-Ippe
ps. Vesa, joo kerron Asserille, että sulla ei ole hyllyssä tilaa...
Moi,
Ippe kiteyttikin jo olennaisen - en vaan osannu, pitää munkin kohdalla paikkansa.
Maasto ei tuntunut läheskään niin raskaalta kuin esim. Salossa, vaikka noususummat/km olivat samaa suuruusluokkaa. Ehkä "juoksuvauhti" oli niin paljon hitaampaa mm. heikosta näkyvyydestä johtuen, että rata tuntuin itse asiassa fyysisesti helpolta.
Syvällisemmin miettynä en tiedä mikä on Jukolan viestin perimmäinen tarkoitus ajatellaanko pelkästään huippujoukkueta (<200) vai sitä osaa joukkueista josta järjestäjät saavat pääosan tuloistaan nyt yli 1300 joukkuetta? Kun vielä kansainvälisen suunnistuksen suuntaus, jossa vauhdit vain lisääntyvät, eikä pienene, niin siihen nähden tämän vuotisen juokolan maasto ja radat olivat aivan päinvastaisia. Lisäksi sekin, että voittajajoukkue jää lähes 50min ratamestarin ihanneajasta kielii jotakin massaton ja ratojen vaativuudesta, eikä tätä minusta voida selitttää yksinomaan kisanaikana olleella vesisateella.
t. Vesa
Moi,
Ippe kiteyttikin jo olennaisen - en vaan osannu, pitää munkin kohdalla paikkansa.
Maasto ei tuntunut läheskään niin raskaalta kuin esim. Salossa, vaikka noususummat/km olivat samaa suuruusluokkaa. Ehkä "juoksuvauhti" oli niin paljon hitaampaa mm. heikosta näkyvyydestä johtuen, että rata tuntuin itse asiassa fyysisesti helpolta.Syvällisemmin miettynä en tiedä mikä on Jukolan viestin perimmäinen tarkoitus ajatellaanko pelkästään huippujoukkueta (<200) vai sitä osaa joukkueista josta järjestäjät saavat pääosan tuloistaan nyt yli 1300 joukkuetta? Kun vielä kansainvälisen suunnistuksen suuntaus, jossa vauhdit vain lisääntyvät, eikä pienene, niin siihen nähden tämän vuotisen juokolan maasto ja radat olivat aivan päinvastaisia. Lisäksi sekin, että voittajajoukkue jää lähes 50min ratamestarin ihanneajasta kielii jotakin massaton ja ratojen vaativuudesta, eikä tätä minusta voida selitttää yksinomaan kisanaikana olleella vesisateella.
t. Vesa
ei yhtään syvällisesti mietittynä...Jukolan radat tehdään aina vain huippuja varten. Meille tavallisille tallaajille vain tarjotaan mahdollisuus kiertää samat radat. Osa saa kiertää ne ilman uria ja suurin osa kiertää ne sitten urien kanssa.
Ja kansainvälisen suunnistuksen suuntaus menee tänä vuonna Norjaan. Luulisin, että sielläkin täytyy osata.
On se kohtelias mies...siis Tango tietty.
Yle areenasta on tullut tässä purettua noita Venla- ja Jukolalähetyksiä... Jukolan n. 7 tunnin lähetyksestä löytyy ajassa 05:17 tilanne jossa Tango antaa kohteliaasti tietä (ei siis peitä koko tv-kuvaa) loppusuoran alussa Haldenin Emilille. :klap:
Ilmoitustaulu → Kisaraportit → Jukola 2010