1

Re: Jukola 2010

Käynnistetäänpähän ensi kevään Jukola keskustelu.
1. Osuus Niklas
2. Osuus Niko
3. Osuus Juha V.

Laittakaa paremmaksi kun itse ajattelin varata C sekajoukkueen puuttuvan juoksijan osuuden......Tarvittavat näytöt tulen antamaan.... Zeiel

Panin loman vetämään Jukolan viikonloppuun, joten nyt ei tarvitsisi ajaa aamuksi töihinkään. wink

3

Hege wrote:

Panin loman vetämään Jukolan viikonloppuun, joten nyt ei tarvitsisi ajaa aamuksi töihinkään. wink

Ai että oikeen ankkuriosuutta olet kaavaillut...:kysymys:

4

Onnittelin päijätrastilaisten kisaseuraajien nimissä viimevuotisen Jukolan aloittajaa Niklasta viiskymppisen hiihdon SM-pronssista. Hieno saavutus, eikö totta!  Esitin toiveen myös tulevasta Jukolan aloituksesta. Vastaus onnitteluun ja toivomukseen oli: "Kiitos! Eiköhän sinne Jukolaan taas löydetä." Niklas

Det är bra!

6

Jaa-a. Jukola-keskustelu on taas käynnistynyt. Sen verran heitän kommenttia peliin, että hallitus edellisessä kokouksessaan pohti, (epävirallisesti kylläkin) että Jukolan-viestiin Päijät-Rastin porukassa osallistuvan tulee olla Päijät-Rastin jäsen. Eli jos Niklaksia ja muita kumppaneita ollaan mukaan haalimassa, niin muistuttakaa heitä sitten maksamaan seuran jäsenmaksu. Samoin kaikki muutkin, HOITAKAA ne JÄSENMAKSUNNE.

7

Piia wrote:

Jaa-a. Jukola-keskustelu on taas käynnistynyt. Sen verran heitän kommenttia peliin, että hallitus edellisessä kokouksessaan pohti, (epävirallisesti kylläkin) että Jukolan-viestiin Päijät-Rastin porukassa osallistuvan tulee olla Päijät-Rastin jäsen. Eli jos Niklaksia ja muita kumppaneita ollaan mukaan haalimassa, niin muistuttakaa heitä sitten maksamaan seuran jäsenmaksu. Samoin kaikki muutkin, HOITAKAA ne JÄSENMAKSUNNE.

Minä pohtisin siten, että etuoikeus Jukolaan osallistumiseen on aina jäsenillä. Jos sitten ei löydy jäsenistä joukkuetta täyteen, niin sitten mielestäni erinomaisen hyvä asia on lainata tai värvätä puuttuvat juoksijat joukkueisiin.

Muuten olen sitä mieltä, että Ka.. siis jäsenmaksut on maksettava!

8

Joo... asiaa varmaan... mutta eiköhän sovita, että Niklas, Niko, Katri ym. aikaisemmin mukana olleet pojat ja tytöt ole jo vakiokalustoa ja tosi tervetulleita taas joukkoon ja jos joku keksii vielä vahvistuksia niin hieno juttu. Jukolassa on vaativia osuuksia jotka ei käy kaupaksi vanheneville kotikulmien konkareille....

Hyvää Huomenta!

Talviunet on nukuttu, ja on aika etsiä nastareita yms suunnistusvermeitä komeroiden kätköistä. Neopreenisukat taitavat olla tämän alkukevään juttu.

Jukolaan on aikaa pari kuukautta. Mitenköhän on maastoharjoittelun kanssa? Tämänvuotinen kisa Nurmijärvellä on sen verran lähellä, että siellä varmaan kannattaisi käydä harjoitusmaastoissa järjestäjien harjoituskartoilla. Tämän lisäksi monenkirjavia iltarasteja pidetään alueen kartoilla, joten siinäkin on hyvä tilaisuus saada tuntumaa hämäläiseen maastoon. Saadaanko järkättyä seuran yhteistä tapahtumaa, miltä tuntuu?

Harjoitella pitää muutenkin kuin vain suunnistaen. Tuleva kisamaasto on todella rankkaa ja fyysisesti vaativaa, sen osoittaa jo lyhyet osuuspituudet. Viimekesäiset laukkaradat ovat muisto vain, nyt pitää kulkea suurin osa vaihtelevassa, kumpuilevassa, rehevässä hämäläismetsässä. Tietä ja polku-uraa ei paljon pääse tallaamaan. Näkyvyys on yleensä huono, rastit eivät ole näyteikkunassa spottivaloissa, vaan pikemminkin nurkan takana hämärässä.

Maastoon kannattaa mennä juoksentelemaan heti kun mahdollista, myös hieman huonopohjaisempaan, ollaanhan nyt Hämeessä. Rinnettä ylös ja alas niin että nilkat kuitenkaan eivät muljahtele. Rinteet eivät ole pitkiä, mutta aika teräviä ja jyrkkiä ne voivat olla. Jalkoja kannattaa treenata niin, että vielä tunnin-puolentoista juoksun jälkeenkin nousut menevät kevyesti ja ajatus on niin kirkas että lippu löytyy kuusikon keskeltä kiven takaa.

Tokihan saanemme taas kolme veljessarjaa kehiin?

Kesät talvet, satoi tai paistoi

10

Eki wrote:

Tokihan saanemme taas kolme veljessarjaa kehiin?

Jonkun pitäisi kai alkaa haalimaan porukkaa kasaan niin, että nähdään montako joukkuetta saadaan kasaan. Milloinkas se päivämäärä olikaan, kun hinnat taas ilmoittautumisessa kohoaa?

Eki wrote:

Hyvää Huomenta!

Jukolaan on aikaa pari kuukautta. Mitenköhän on maastoharjoittelun kanssa? Tämänvuotinen kisa Nurmijärvellä on sen verran lähellä, että siellä varmaan kannattaisi käydä harjoitusmaastoissa järjestäjien harjoituskartoilla. Tämän lisäksi monenkirjavia iltarasteja pidetään alueen kartoilla, joten siinäkin on hyvä tilaisuus saada tuntumaa hämäläiseen maastoon. Saadaanko järkättyä seuran yhteistä tapahtumaa, miltä tuntuu?

Hämärästi muistelen, että Ooppelin takapenkillä käytiin keskusteluja kevään leiristä Halikko viestin paluumatkalla. Suunnitelmat taisivat olla suureellisia hyvin menneen kisan aiheuttamien tunnekuohujen takia, mutta uskoisin että tapahtuma saadaan järkättyä jossain muodossa, jos vaan osallistujia löytyy! Onkohan kotikenttäedun omaavilla kyydittävillä tarkempia muistikuvia tapahtumista? Itsehän toimitin vain kuskin virkaa...

-Ippe

Ippe wrote:
Eki wrote:

Hyvää Huomenta!

Hämärästi muistelen, että Ooppelin takapenkillä käytiin keskusteluja kevään leiristä Halikko viestin paluumatkalla. Suunnitelmat taisivat olla suureellisia hyvin menneen kisan aiheuttamien tunnekuohujen takia, mutta uskoisin että tapahtuma saadaan järkättyä jossain muodossa, jos vaan osallistujia löytyy! Onkohan kotikenttäedun omaavilla kyydittävillä tarkempia muistikuvia tapahtumista? Itsehän toimitin vain kuskin virkaa...

-Ippe

joo, toi on melko tyypillistä...ai mikä toi? no se, että kuski muistaa asiat huonoimmin.  argh2:

13

Haloo! Onkos kellään homma hallinnassa...?

Hallitus varmaan hoitaa. Siellähän on näitä Jukola-asioita pohdittu muutenkin.

15

Jaa... siis käytäntö on muuttumassa aikaisempaan. Toivottavasti joku hallituksessa tietää asiasta, minähän olen pihalla kuin lumiukko, ja pihalla näyttää satavan räntää.

16

Näyttää Siljanderin Ilpo iltarastivoitollaan varmistelevan aloittajan paikkaa Jukolan kakkosessa jos hiihtäjätykit on ykkösessä....

17

Moi! Näyttäisi siltä ettei Jukka ole ainakaan hosunut tutussa maastossa.

18

jukka luukko wrote:

Näyttää Siljanderin Ilpo iltarastivoitollaan varmistelevan aloittajan paikkaa Jukolan kakkosessa jos hiihtäjätykit on ykkösessä....

lol Sitten kun siirrytään maastoon, sijoitus löytyy yleensä listan toisesta päästä...
Oon ollut huomaavinani että suunnistuksessa ei toimi sanonta "vauhti korjaa virheet" roll

19

Moro,

no kukas ne jukolajoukkueet kasaa, kun keskustelua asian tiimoilta ei ole syntynyt? Vai odotetaanko tänäkin vuonna että joku aktiivinen taho tarttuu asiaan ja hoitaa homman (ne tahot taitaa olla vuosi vuodelta vähemmässä..) Ja mikä on muuten tarkkaan ottaen se hallituksen rooli tässä asiassa jos kerran siellä on epävirallisia keskusteluja käyty siitä ketkä voi juosta joukkueissa ja ketkä ei? Mä ainakin tulen mukaan tänäkin vuonna, jos joukkueisiin mahtuu (tosin enpä kyllä muista olenko maksanut jäsenmaksuni..) hmm

Kevätleiristä sen verran, että näköjään jukolajärjestäjät on vihdoin ja viimein julkistaneet harjoituspakettinsa. Siellä vois käydä jonain viikonloppuna juoksemassa, vaikka yhtenä päivänä, jos porukkaa osallistuu. Potentiaalisia vkonloppuja toukokuun puolella on 22.-23.5 (SM-sprintti ja erikoispitkä samaan aikaan) ja 30.5. (Rogaining-kisat 29.5. jonne ainakin mä ja tango ollaan osallistumassa). heittäkää ehdotuksia tästä, mä voin hoitaa kartat sitten kun tietää onko porukkaa tulossa.

JV

PS: Tuli viikonlopuksi kutsu juoksemaan TIOMILAA Hauhon Sisun väreissä. Antoivat vielä ankkuripätkän mulle, 17km odottaa.. Elikkäs nythän mä pääsen Ipen kanssa samaan kolmen Tiomilan kävijöiden kerhoon, ei vissiin ole muilla Päralaisilla yhtä montaa? cool

Katos katos...koskas se 10mila oikein vedetään...vois koettaa täysmittaista liveseurantaa kotikellarissa (omalla juomarastilla tietty).

21 (edited by Ippe 29-04-2010 14:02:04)

JV wrote:

PS: Tuli viikonlopuksi kutsu juoksemaan TIOMILAA Hauhon Sisun väreissä. Antoivat vielä ankkuripätkän mulle, 17km odottaa.. Elikkäs nythän mä pääsen Ipen kanssa samaan kolmen Tiomilan kävijöiden kerhoon, ei vissiin ole muilla Päralaisilla yhtä montaa? cool

Njaa uskoisin että Nipalla saattaa olla noita käyntejä jopa enemmänkin Essun ja HLS:n vuosien ansiosta... ja onhan noita varmaan muitakin, joilla on ainakin ollu mahdollisuuksia muissa seuroissa Tango, Vahvistus,...

Hauskilla taitaa olla tänä vuonna 10mila-miehitys paremmin hallussa, kun eivät ole

vielä

mua kysyneet big_smile

-Ippe

ps. Niin ja jos oikein tarkkoja ollaan niin enhän mä ekana vuonna juossu. Ensimmäinen teekkarivappu vaati veronsa ja reissu taisi mennä suurilta osin untenmailla...

22

Josko ensi vuonna taas PäRan väreissä? wink Se olis 12. 3))

Tango

23

Tango H40 wrote:

Tango

Ammattilainen... :kumarran:

Kävikin niin sopivasti, että kun viikinki on huomenaamulla 6:30 tukholmassa ja viesti alkaa norrköpingissä vasta klo 22. niin saattaapi olla että kävästään porukalla katsomassa globenissa Suomi-Tsekki peli jos vaan lippuja saadaan..

JV

PS: Kai se liveseuranta viestistä tulee ruotsinkielellä? tongue

JV wrote:
Tango H40 wrote:

Tango

Ammattilainen... :kumarran:

Kävikin niin sopivasti, että kun viikinki on huomenaamulla 6:30 tukholmassa ja viesti alkaa norrköpingissä vasta klo 22. niin saattaapi olla että kävästään porukalla katsomassa globenissa Suomi-Tsekki peli jos vaan lippuja saadaan..

JV

kyl mä sen verta ruottii ymmärrän, että kun ne sanoo jyhä vil'a, nii sit mä otan sille.

ps. ja tangolle vielä, että mä en lähde, jos en saa lyhyttä päiväosuutta.

25

En muuten mäkään! lol

Tango

26 (edited by JV 03-05-2010 15:14:50)

mr. * wrote:
JV wrote:

kyl mä sen verta ruottii ymmärrän, että kun ne sanoo jyhä vil'a, nii sit mä otan sille.

ps. ja tangolle vielä, että mä en lähde, jos en saa lyhyttä päiväosuutta.

No sanoko ne mitä, ja toimiko livelähetykset?

Menomatkalla tosiaan tapettiin aikaa tukholmassa Suomi-Tsekki pelissä ja sitä ennen käytii herkistelemässä paikkoja pikku aamulenkillä ja saunassa Lidingössä Bosön urheiluopistolla. Itse kisat oli hyvin järjestetty, mitä nyt normaalisti svenskit sählää tuloksien kanssa. Tiomilan sivuilta lainattua: Olemme korjata virhe tuloksissa. Löydät lopulliset tulokset täällä myöhemmin. big_smile Jos vaikka löytyis samalla meidänkin joukkueen puuttuva leima 9. osuudelta.

Tosiaan ankkuriosuuden vedin, erikoisuutena meille yhteislähdössä lähtijöille se oli lyhennetty kärjen 17km:sta 12km:iin. En kyllä pistäny tätä ollenkaan pahakseni. Maasto oli hyvä, pienipiirteistä ja hyväkulkuista paikoin vähän soistuvaa. Karttakin oli ihan luettava 1:10000 vaikkakin ilman avokalliokuvausta. Tosin kartan koko oli aikasta eriskummallinen, luokkaa 70cmX35cm! Taittele sitä nyt sitten peukkukompassin kanssa kun rastimääritteet oli painettu siihen kulmaan joka aina sattuu jäämään taitosten sisimmäksi.. Aikaa mulla meni rapiat 1h23min, siihen mahtuu yksi yli 5min pummi puolenvälin jälkeen jota ilman olisin todnäk tullut yhteislähdön kärkiletkassa maaliin.

Jukolaan verrattuna pitää kyllä sanoa, että järjestelyt oli hyvät. Ruoka maksoi 75kr ja sitä sai ottaa ja santsata niin paljon kuin huvitti (itsepalvelulinjastot) salaatteineen ja jälkkärikahveineen. Ehkäpä siittä johtuen se meinaskin loppua kesken sen jälkeen ku mä kävin tankkaamassa pyttipannua.. cool Kaupat oli sisätiloissa ja bajamajoja tarpeeks. Teltta oli järjestäjien puolesta eikä kylmäkään tullut kun kaminaa käytettiin - suomalaisilla haloilla tietty. Ja muutenkin oli kyllä ihan jees reissu hyvässä seurassa.

JV

Morot,

Live kuva toimi hienosti. Maksoi sen 6 euroa. Se web-tv olikin ainoa paikka missä kisan aikana näki (siis netissä) gps-seurantaa, joka on viestikisojen suola. Tosin sitä tuli aika harvakseltaan.

Selostuksen sai suomeksi (oliskohan ollu Harri Koski). Ainoa todella ärsyttävä asia oli, että kuulutus oli jostain syystä päätetty laittaa minuutin viiveellä, joten livekuva ja kuulutus olivat kivasti epätahdissa.

Itse kisastudio olis kyllä kaivannu seuraa, kun långan jälkeen multa loppu itseni kanssa jutut ja menin nukkumaan. (tosin olin mä myös suunnistus.netin asiantuntevassa tiomilan vara-vara-tsätissä.)

No aamusella ajoissa ylös, niin ehdin vielä seuraamaan puolet ankkuriosuudesta. Siellä sitä gps-seurantaa olikin sitten aika hyvin. Toki viesti oli jo ratkennut.

Hienolta näytti kartta ja maasto.

ps. Onneksi JV:llä on hyvät näytöt 12 kilometrin rykäsystä. Eiks Jukolassakin oo ton pitusia osuuksia?? roll

28

mr. * wrote:

ps. Onneksi JV:llä on hyvät näytöt 12 kilometrin rykäsystä. Eiks Jukolassakin oo ton pitusia osuuksia?? roll

No joo, kyllä mä sen pitkän yön vedän jos sä raapaset ankkuripätkän? :running2:

JV

JV wrote:

Moro,
Kevätleiristä sen verran, että näköjään jukolajärjestäjät on vihdoin ja viimein julkistaneet harjoituspakettinsa. Siellä vois käydä jonain viikonloppuna juoksemassa, vaikka yhtenä päivänä, jos porukkaa osallistuu. Potentiaalisia vkonloppuja toukokuun puolella on 22.-23.5 (SM-sprintti ja erikoispitkä samaan aikaan) ja 30.5. (Rogaining-kisat 29.5. jonne ainakin mä ja tango ollaan osallistumassa). heittäkää ehdotuksia tästä, mä voin hoitaa kartat sitten kun tietää onko porukkaa tulossa.

Heitetääs tähän tällänen rohkea pelinavaus... Edellämainitut viikonloput ja myös kesäkuun eka eli 5.-6.6 sopis, myös helatorstai mutta taitaa tulla liian aikaisin.

Vänni lupaili, myös majoitusta tarjota Riksusta(ei sentään Jone tongue ), jos joku haluaa yötämyöten tai kahtena päivänä tykitellä.

Ippe

30

Ippe wrote:
JV wrote:

Moro,

Heitetääs tähän tällänen rohkea pelinavaus... Edellämainitut viikonloput ja myös kesäkuun eka eli 5.-6.6 sopis, myös helatorstai mutta taitaa tulla liian aikaisin.

Vänni lupaili, myös majoitusta tarjota Riksusta(ei sentään Jone tongue ), jos joku haluaa yötämyöten tai kahtena päivänä tykitellä.

Ippe

Hienoa, keskustelu avattu! Toi helatorstai tulee kyllä vähän aikasin, ja silloin on myös Prisma-rastit Lohjalla Talmonmäen maastossa. Kaikki ny mukaan vaan sinne jukolanäyttöjä antamaan, huomena loppuu ilmottautuminen. Olen käynyt ko. maastossa muutamia vuosia sitten rasteilla ja ainakin muistikuvien mukaan (ja kartasta lunttaamalla..) näkyis olevan paljon avokalliota ja polkuja + korkeuseroja. Tykkimaasto!

JV

JV wrote:
mr. * wrote:

No joo, kyllä mä sen pitkän yön vedän jos sä raapaset ankkuripätkän? :running2:

JV

mul ei oo kato näyttöjä. :hiipii:

Kevättä vaan. Lenkkarikausi avattu ja jäsenmaksut makseltu, että nythän sitä voi sitten osallistua Jukola-spekulaatioihin. Maasto on tuttu ja kestävyyttä lähdetään hakemaan HCRstä huomenna eli näyttöjä on! Kartan kanssa kausi aukeaa varmaan ensi viikolla, että sitten voi kommentoida vieläkö siitä jotain ymmärsin smile

Tervetuloa vaan leireilemään Hyvinkäälle, toistaiseksi näyttää että kaikki ehdotetut ajankohdat on järjestettävissä omasta kalenterista pl. Helatorstai mutta siihen ei kai muutenkaan löytynyt kannatusta.

-Vahvistus

1:49 meni aikaa puolikkaaseen. Viimeisen lähtöryhmän ansiosta matkalla tuli vastaan reilu 4000 selkää, mutta samaa suoritusta ei voine luvata jukolassa. Letkassa juoksusta ei siis valitettavasti tullut lisää kokemusta roll

vahvistus wrote:

1:49 meni aikaa puolikkaaseen. Viimeisen lähtöryhmän ansiosta matkalla tuli vastaan reilu 4000 selkää, mutta samaa suoritusta ei voine luvata jukolassa. Letkassa juoksusta ei siis valitettavasti tullut lisää kokemusta roll

Hienoa! Taas yksi kaveri jolla on näyttöjä pitkilli osuuksille... tongue

35

:kysymys: Tuota... anteeksi kamalasti, että vaivaan, mutta onko tänä vuonna tosiaankin niin, että kukaan ei ole millään tavalla kasaamassa tai koordinoimassa, kuten meilläpäin tavattiin muinoin sanoa, Jukola-joukkueita...? Jotain tämänkaltaista taisin kautta rantain kysellä jo joskus aiemminkin... Tietääkö kukaan ketään, joka hoitaa hommaa? Jos ei, niin jonkun pitäisi alkaa sitä hoitelemaan. :kysymys:

Tämä nyt kiinnostaa minua sikäli, että tällä hetkellä Jukolaan on ilmoitettu seurastamme peräti kaksi joukkuetta. Jos näyttää siltä, että kolmekin joukkuetta saadaan kasaan, niin se olisi hyvä tietää erittäin pian, sillä 17.5. jälkeen ilmoittautumiset maksavat 85 euroa enemmän kuin ko. päivämäärää ennen tehty ilmoittautuminen. 85 euroahan ei ole paljon rahaa, mutta se olisi helposti säästettävissä, jos porukat nyt vaan kertoisivat, ovatko aikoneet olla mukana Jukolassa vai eivät. Pystyttäiskös tää selvittämään tällä viikolla? Suoraan sanoen harmittaa, jos joudumme maksamaan turhan tunaroinnin takia ylimääräiset 85 euroa. Sillähän saa jo komeat tarjoilut vaikka kauden päättäjäisissä.

Menneinä vuosina on mukana ollut kolme joukkuetta ja jos porukat eivät ole täysin hiipuneet ja hyytyneet, niin ehkä kolme joukkuetta olisi tänäkin vuonna... Mutta pikkuisen täytyisi olla tietoa siitä, ketkä kaikki ovat mukana. Ehkä joku teistä tietää... Minähän en tunne juuri muita päijralaisia kuin suunnilleen ne, joita iltarasteilla näen ja se ei ole kovin montaa.

Äkkiseltään tulee mieleen Jukola-joukueista puhuttaessa: Lahtisen Ari ja Jari, Valtosen Pekka, Mr. *, Törmän Seppo ja Henri, Lahden Hannu, Piltin Mauri, Heikkisen Jorma, Lammen Eero, minä, Pelkosen Heikki, Luukon Jukka... Ja ketäs sitten vielä...???

Tuossa oli nyt 13 nimeä.

Sitten tältä palstalta bongattuja: Villan Juha, "vahvistus", Ippe, Tango, Niklas, Niko, Nipa

Nyt on 20 nimeä kasassa. Melkein kolme joukkuetta. Mutta koittakaas saada asiaan jotain selvyyttä. Etusijallahan tietenkin ovat ne, jotka uhkuvat suunnistushaluja ja ovat muutenkin aktiivisia ja jäsenmaksunsakin hoitaneet, vai menikös se niin...?

Mitkäs suunnitelmat kelläkin on?:kysymys:

Jos et näe tätä viestiä ja et siten kykene tätä lukemaan ja tähän vastaamaan, niin kysy kaverilta, joka näkee tämän... Ai mää... mää oon meiä rahoista vastaava. Ei täsä tartte kauheesti päätä vaivata. Rahhoo tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista niin jottei oikeen tiiä mihin niitä tunkis. Mutta semmä sanon, että saunansytykkeenä sataeuronen on paljon parempi ku vitonen. Vitosii saa laitta ainakin pari kolme, mutta johan yhellä satasella lähtee palamaan. Tää on kokeellisesti tutkittuu tietoo.

36

Vaikka tässä on uhottu juoksemisesta Jukolassa täydennysmiehenä, niin varaan katsojan osan. Totta kai joukkueiden kasaaja, koutsi, hengenluoja ja kapteeni pitää olla. Sellainen tehtävä on oikea luottamustoimi. Jotenkin tuntuu, että neljätoista nimeä ensin varmoja lähtijöitä tänne listoille ja sitten viidestoista kyselee itselleen kavereita kolmoseen. Tai miten vaan... Zeiel

Moi,

lisätään Jukolakandinaattilistaan vielä yksi nimi eli Asser. Eilen tuli avattua ryynäyskausi Kaupissa. Kohtuu suoritus kauden avaukseksi, rata läpi virheettömästi, mutta vauhti on mitä on(9,3min/km, 21min kärkeen). Asserille tuli takkiin kymmenisen minuuttia.

Ippe

38

Ja entäs sitten Eki...? Näitä nimiä pitäis nyt vaan varmistaa kipin kapin.

39 (edited by haha 11-05-2010 10:40:27)

Tässä viime vuoden joukkueet pohdiskelun avuksi:

Päijät-Rasti 1: Niklas Colliander, Pietari Sorri, Juha Villa, Mikko Lampi, Heikki Tanhua, Vesa Tähtinen, Pasi Nieminen   
Päijät-Rasti 2: Niko Nättinen, Heikki Pelkonen, Kimmo Vänni, Esko Jussila, Ilpo Märkjärvi, Hannu Lahti, Jorma Heikkinen
Päijät-Rasti 3: Pekka Valtonen, Asser Vuola, Henri Törmä, Seppo Törmä, Eero Lampi, Mauri Piltt, Timo Maaranen

Ainakin Lahtiset ja Virkit puuttuvat listoilta.

40

Hienoa, että Timppa muisti minutkin (no kyllä siihen pientä lahjustelua ja uhkailua vaadittiin)!

Työt ja muut toisaikaiset harrastukset hieman haittaavat suunnistusta, mutta ensi viikonlopun jälkeen kaikki vapaa-aikana tehty liikunta tähtää Jukolan Viestiin. Osuudella ei ole muuta väliä kuin että se on helppo, valoisa, mukava ja lyhyt (näistä toiveista saisi täyttyä ainakin yksi edes osittain). Kokemuksen myötä vauhti hidastuu, mutta kun elopaino samaan aikaan kasvaa ainakin vastaavasti, niin tehty työ se vain lisäntyy!

Kyllä minusta tuntuu siltä, että kolme joukkuetta saadaan kasaan.

Kesät talvet, satoi tai paistoi

41

HaHa hei! Etusivun kuva todistaa, että olen juuri saanut viime vuoden Jukolan kolmosen aloitusosuuden varustuksen ylleni. Ja katsoppa missä seurassa seison.... kulkumiehiä kavereina. Niin kolmosen ongelmana on pitkät osuudet,että siinä voi olla kyselemistä....  vapaaehtoiset ilmoittautukaa... Zeiel

42

Jukolan virallisilla tulossivuilla on virheitä, jotka johtuvat yleensä siitä, että juoksijoita vaihdetaan ilmoitetuista. Olisi pitänyt ottaa tiedot vaikka toimintakertomuksesta. sad

43 (edited by JV 11-05-2010 22:28:18)

Morjens!

Onpas tässä otsikossa tänään eloa, hyvä näin. Tuossa eilenä kuulin että kaksi joukkuetta on seuran taholta ilmoitettu. Näistä sovittiinkin hallituksen edustajana toimineen Arin sekä vankan manageraamiskokemuksen omaavan Mr.*:n kanssa käytyjen puhelinkeskustelujen pohjalta, että allekirjoittanut yhdessä mr.*:n kanssa hoidetaan ykönen ja kakonen, ja sen mahdollisen kolmosen saa sitten hoitaa joku muu (Ari lupas tehdä taustatyötä tähän iltarasteilla padasjoen päässä).

Tällä hetkellä mulla on selvillä joukkuepaikoista taistelevia, lähtönsä selvästi ilmoittaneita varmoja nimiä: Colliander, Niko, Pedro, Ippe, Vahvistus, Asser, Tango, Mr.*, Hege, Ari, Jari, Eki ja JV (toivottavasti nyt tuli edes suurinpiirtein kaikki listoille..) Lisäks ainakin Lammikko on selvityksen alla tällä hetkellä. Jonkinlaisia huhuja on kentältä kantautunut että Nipa sekä VVi olis menossa joihinkin muihin jengeihin juoksemaan. Edellämainittujen lisäksi monia muitakin nimiä on tässä otsikossa vilissyt, näitä varmaan Ari taikka joku muu varmistaa sieltä Padasjoen päästä? Tarkemmin näihin palataan juoksujärjestysspekulaatioden parissa ens viikon puolella, mutta voin kyllä sanoa että kahden joukkueen kokoonsaaminen ei tule olemaan mikään ongelma.

Tuon listan henkilöiden jäsenmaksutilanteesta ei mulla ole mitään hajua, enkä kyllä ala niitä tivaamaankaan jos näitä joukkueita kasaan. Tavoitehan on tietenkin rakentaa mahdollisimman kovat jengit kuin mitä voi vaan saada kasaan (kaikkihan tässä porukassa jo ikäänkuin kuuluvat kalustoon).

Itseasiassa en muuten tarkalleen ottaen muista olenko itse maksanut, Timo hoi mites se on? Maksan tietty ensitilassa jos on jäänyt uupumaan..

JV

44

JV wrote:

Itseasiassa en muuten tarkalleen ottaen muista olenko itse maksanut, Timo hoi mites se on? Maksan tietty ensitilassa jos on jäänyt uupumaan..

Niin, ja ne viime vuoden kisamaksutkin... roll

45

Piti ihan tarkistaa, kun Merja mainitsi iltarasteilla. Totta oli. Kisaoppaasta poimittua:

Telttamajoitusalueet omille teltoille on ruudutettu aarin (10x10 m) lohkoihin ja numeroitu. Tästä järjestäjä perii kutsussa mainitun korvauksen. Halutun kokoinen alue tilataan ensisijaisesti netin ilmoittautumissivun kautta ennen ilmoittautumisajan päättymistä ja maksetaan samanaikaisesti. Järjestäjä jakaa lohkot ja niiden tiedot julkistetaan netissä
ennen tapahtumaa. Ne esitetään myös majoitusalueiden reunoilla olevilla tauluilla. Menettely on voimassa v. 2010 lähtien. Aiemmin alueiden varaaminen oli vapaata, säätelemätöntä ja maksutonta. Se johti monenlaisiin ongelmiin.

Ei mulla ainakaan entinen systeemi johtanut ongelmiin. Mutta varataan sitten tuo, kympinhän se makaa.

46 (edited by tm 12-05-2010 00:45:17)

Kolmas joukkue ilmoitettu!
(Ja maksettu. Kolmosjoukkueelle on varattu ja maksettu myös 100 neliön palsta - voimme vuokrata siitä kahden neliön plänttejä muiden joukkueiden jäsenille kohtuuhintaan, jäsenmaksukuitin esittäneille 5% alennus. Entiset systeemit vaan johtaa monenlaisiin ongelmiin - uskokaa pois.)

Jukka Luukko wrote:

Niin kolmosen ongelmana on pitkät osuudet,että siinä voi olla kyselemistä....

Miten ni? Jos mä mahdun joukkueeseen, juoksen mielelläni ankkuriosuuden. Se on silleen helppoa, että ei tarvii kuin juos..ta siis edetä muiden perässä, sillä tuskinpa kolmosjoukkue kisan kärjessä ankkuriosuudelle lähtee. Jos lähtee, niin tarjoon jäätelöt joukkueelle.

Pitkien osuuksien matkathan ovat lyhyemmät kuin viime vuonna. Eikä se matka tapa, vaan vauhti. Rennolla retkeilyvauhdilla pummien määrä vähenee ja kokonaisaika reitillä lyhenee. Ja vaikka siellä ei aluksi ole polkuja, niin kyllä siellä jo kolmosjoukkueen reitille päästessä on kattava urasto, josta vaan sitten arvotaan se oikea.

nim. "ihmeidenaika"

tm wrote:

Kolmas joukkue ilmoitettu!
(Ja maksettu. Kolmosjoukkueelle on varattu ja maksettu myös 100 neliön palsta - voimme vuokrata siitä kahden neliön plänttejä muiden joukkueiden jäsenille kohtuuhintaan, jäsenmaksukuitin esittäneille 5% alennus. Entiset systeemit vaan johtaa monenlaisiin ongelmiin - uskokaa pois.)

Piti ihan laskea paljonko puolijoukkue teltta vie tilaa(n.20m2, halkaisia 5m) eli teoriassa saadaan mahtuun 4 telttaa tuohon ruhtinaallisen kokoiseen läntiin tongue Käytäntö voi sitten olla jotain ihan muuta ainakin rajaloukkauksia tulee, jos aikoo saada narut kireelle. Eiköhän olisi syytä ottaa ainakin palsta/joukkue ja kerta kiellon päälle, jos joku haluaa omia telttojakin pystytellä. Kuinkahan paljon tästä uudesta systeemistä aiheutuu ongelmia, iso käsi järjestäjille :klap:

48

Ippe wrote:

Piti ihan laskea paljonko puolijoukkue teltta vie tilaa(n.20m2, halkaisia 5m) eli teoriassa saadaan mahtuun 4 telttaa tuohon ruhtinaallisen kokoiseen läntiin tongue Käytäntö voi sitten olla jotain ihan muuta ainakin rajaloukkauksia tulee, jos aikoo saada narut kireelle. Eiköhän olisi syytä ottaa ainakin palsta/joukkue ja kerta kiellon päälle, jos joku haluaa omia telttojakin pystytellä. Kuinkahan paljon tästä uudesta systeemistä aiheutuu ongelmia, iso käsi järjestäjille :klap:

Totta tosiaan. Muistavatkohan antaa ruudut vierekkäisistä paikoista vai ripottelevatko pitkin poikin aluetta? Ja jos ottaa 4 ruutua, tuleeko siitä yksi 20m x 20m alue vai 10m x 40m alue. ja jos ottaa kolme ruutua, ovatko rivissä, jonossa vai kasassa.

Montas telttaa meillä oikein on - jos pitäis tosiaan varata enempi tilaa. Kannanottoja!

49

haha wrote:

Tässä viime vuoden joukkueet pohdiskelun avuksi:

Päijät-Rasti 1: Niklas Colliander, Pietari Sorri, Juha Villa, Mikko Lampi, Heikki Tanhua, Vesa Tähtinen, Pasi Nieminen   
Päijät-Rasti 2: Niko Nättinen, Heikki Pelkonen, Kimmo Vänni, Esko Jussila, Ilpo Märkjärvi, Hannu Lahti, Jorma Heikkinen
Päijät-Rasti 3: Pekka Valtonen, Asser Vuola, Henri Törmä, Seppo Törmä, Eero Lampi, Mauri Piltt, Timo Maaranen

Samat virheet ovat toimintakertomuksessakin!
Tässä lienee oikeat kokoonpanot viime vuodelta:

Päijät-Rasti 1: Niklas Colliander, Pietari Sorri, Juha Villa, Mikko Lampi, Heikki Pelkonen, Vesa Tähtinen, Pasi Nieminen   
Päijät-Rasti 2: Niko Nättinen, Kimmo Vänni, Asser Vuola, Esko Jussila, Ilpo Märkjärvi, Hannu Lahti, Jorma Heikkinen
Päijät-Rasti 3: Jukka Luukko, Pekka Valtonen, Henri Törmä, Seppo Törmä, Eero Lampi, Mauri Piltt, Timo Maaranen

50

iltarasteilla tehdyn kyselyn perusteella jukolaan olisi lähdössä myös:

Hannu L, Eero, Maukka, Valtsu, Törmät (sekä Henri että Seppo).

Heikkisen Jormalta myös kysytty, mutta hänellä oli jotain muuta.