1 (edited by Merja L 14-02-2009 18:39:07)

Re: Jukola 2009

Jukolaan on aikaa 124 päivää ja ensimmäinen ilmoittautuminen umpeutuu 1.3. Joten nyt rupeaa olemaan ajankohtaista pohdinta, kuinka monta joukkuetta ilmoitetaan. Eli käsi ylös, jos talven lenkkejä tehdessä on ollut ajatuksissa juosta Päijät-Rastin joukkueessa Mikkeli-Jukolassa. Ja nyt sitten sillä vapaalla kädellä kirjoitat viestin tähän ketjuun ja ilmoittaudut mukaan smile ja toisaalta jos tiedät jo nyt että et missään tapauksessa ole käytettävissä niin ilmoita sekin (ja saat käyttää molempia käsiä selityksen kirjoittamiseen…).

Menossa mukana:

Seppo Törmä
Henri Törmä
Ari Lahtinen
[s]Jari Lahtinen[/s](sotaharjoitus osuu vähän pahaan ajankohtaan...)
Hannu Lahti

2

Tänä vuonna voisin olla mukana, jos joukkueeseen mahdun. Lenkillä en ole vielä käynyt, kun on lunta maassa. Kahvakuulia olen jonkin verran heilutellut enkä ole onnistunut vielä rikkomaan mitään - tosin keittiö on remonttikunnossa.

3

No kaippa mäkin taas mukana olen, onkin sitten jo mulle järjestyksessä 13. peräkkäinen Jukola.

Ja mitä tuohon lenkkeilyyn tulee, niin onhan noita hiihtokilometrejä kertyny, nyt kun täällä etelässäkin ladut on loistokunnossa. Tänäänkin Nummelan vitonen oli varmaan talven parhaimmassa kunnossa -> 30km 1h40' (josta pari-kolmesataa metriä vähän kovempaa Isometsän peesissä kun se oli vetelemässä vetoja..)

JV

4

Näyttää olevan jo kiinnostusta Mikkelin Jukolaan... toisilla... mutta toisista ei kuulu askeleen hiiskausta kyläteiltä. Oisko se Pietukin sortunut tissivolleyhin... vai mitä se juttu Kuhmoisten Sanomissa vihjaili. Niin moni lahjakkuus on sortunut naisiin... viiniin ...ja mitä ne ny oli... Niin ne nielee, mutta Ilpo S kilometrejä ja näkyy.... Zeiel.

Mortonki!

On pidellyt sen verran lämpimiä ilmoja että "talven" lenkit on jäänyt aika vähälle, mutta olotilaa viilennellessä mielessä on käynyt Jukolaan osallistuminen.

Myöskin The Vahvistus ilmoittautui ruotuun.

Vahvistus nro2 on ilmeisti niin kiireinen lamppuprojektinsa kanssa ettei ole vielä ehtinyt vastata tiedusteluuni...

Ippe

6

Kerrankin taitaa olla Venlat Jussien edellä Jukola-spekuloinnissa. Merja juuri ilmoitteli, että kaksi joukkuetta on ilmoitettu ja juoksijoita riittää jo kahteen täyteen joukkueeseen ja on jopa varanainen olemassa.

Joo, tosiaan tänään ilmottelin joukkueita ja niitä on nyt ilmotettu 2+2. Ilmotetaan sitten myöhemmin lisää, jos näyttää että halukkaita suunnistajia löytyy.

Edellisissä viesteissä ilmottautuneiden lisäksi menossa mukana:

Miehiä:

Vesa Tähtinen
Heikki Tanhua
Eero Lampi
Mauri Piltt
Pekka Valtonen
Jorma Heikkinen
Esko Jussila

Naisia:

Piia Perälä
Marika Liikola
Riikka Pelkonen
Katri Mäntylä
Anu Tähtinen
Virpi Kallioinen
Päivi Sorri
Merja Lahtinen
varalla Katja Alho

Kun tota miesten listaa katselee, niin näyttäisi siltä että kakkos ja kolmosjoukkueet on kasassa mutta ykkönen puuttuu smile Mutta tosiaan jos se ykkösjoukkuekin hereille kevään mittaan saadaan niin ilmotetaan sekin tietysti viestiin mukaan.

8

Juuri saamani tiedon mukaan Katja ei ole Jukolassa käytettävissä edes varanaisena. Että toivottavasti kukaan ei ole perumassa lähtöään.

Määääääki voisin olla käytettävissä Jukolassa, jos vielä mahtuu (joukkueeseen ja pukuun)

Hege wrote:

Määääääki voisin olla käytettävissä Jukolassa, jos vielä mahtuu (joukkueeseen ja pukuun)

jos nyt jostain syystä käy niin, että sä et enää pukuusi mahdu. myy se minulle. sitten mulla olis sopiva puku ja voisin myös osallistua jukolaan. hmm

11

:kysymys:

Lumet lähtivätkin jo, kesä kolkuttelee portilla. Miten Jukolahommelit etenee?

Lisää ei ole halukkaita ilmaantunut ylläolevista viesteistä päätellen?!

Herätys!

Mä olen edelleen lähdössä, jos sitä hait?

Askel lyhenee, vai kanittaako noi mystisesti kutistuneet suunnistushousut noin pahoin... sad

13

Niin-no sitä mää vaan, että kuka tuota juttua hoitelee? Kirstunvartijana kiinnostaa tuo, jotta lähteekö sinne tosiaan vain kakkos- ja kolmosjoukkue ja sitten toi bussikyyti ja sen hinta. Ja kai sitä sitten vaan olen niin utelias... hetkinen... mitäs tuolla naapurissa tapahtuu - oottakaas, haen kiikarit.. Sitä alkaa vähitellen aktivoitua, kun rempassa alkaa olla viimeiset tuskalliset operaatiot käsillä (hiukan laastia, jotain listoja, pikkusen maaliakin)

mr. * wrote:

Askel lyhenee, vai kanittaako noi mystisesti kutistuneet suunnistushousut noin pahoin... sad

Hyvin se askel näytti menevän iltarasteilla - tosin väsyneeltä näytti, ettei olisi pukannut hikeäkin otsalta, pieni lepotauko leporastilla auttaa tongue Mulla taas oli tunne, että vähitellen alkaa kunto kohentua ja vauhti tuntui kovalta - mutta se olikin harhaa. Hitaampaa on kulku ollut viikko viikolta.

14

tm wrote:

Niin-no sitä mää vaan, että kuka tuota juttua hoitelee? Kirstunvartijana kiinnostaa tuo, jotta lähteekö sinne tosiaan vain kakkos- ja kolmosjoukkue ja sitten toi bussikyyti ja sen hinta.

Niin, olishan tää tosiaan kiva tietää että kuka niitä joukkueita kyhäilee. Jotenkin täältä sivusta tilannetta seuraten vaikuttaa huolestuttavalta että hallituksen jäsenet ei tiedä kuka jukolajoukkueet kasaa.. No, toivottavasti joku tietää. neutral

JV

15

JV wrote:

Niin, olishan tää tosiaan kiva tietää että kuka niitä joukkueita kyhäilee. Jotenkin täältä sivusta tilannetta seuraten vaikuttaa huolestuttavalta että hallituksen jäsenet ei tiedä kuka jukolajoukkueet kasaa.. No, toivottavasti joku tietää. neutral

Tämä asia päätetään kai jossain sivukabinetissa, sillä minun täytyy tunnustaa, että en ole vielä koskaan aiempinakaan vuosina tiennyt joukkueiden kokoajaa ennenkuin joukkuekokoonpanoehdotuksia on alkanut ilmaantua ihmisten ilmoille.

Tietysti on mahdollista, että olen vain nukkunut sillä aikaa, kun asiasta on päätetty. Voihan siis olla, että muut hallituksen jäsenet tietävät! No - kuka se on?

JV wrote:
tm wrote:

Niin-no sitä mää vaan, että kuka tuota juttua hoitelee? Kirstunvartijana kiinnostaa tuo, jotta lähteekö sinne tosiaan vain kakkos- ja kolmosjoukkue ja sitten toi bussikyyti ja sen hinta.

JV

Ei tää homma taida hallitukseen ja seuran hallintoon liittyä mitenkään. Se, että meillä on pieni seura, tarkoittaa vaan yleensä sitä, että ne ketkä jukolajoukkueita ovat kasailleet, ovat olleet yleensä myös hallituksessa. (sekava lause)

Mutta kyllä tässä täytyy seuran AKTIIVISTEN JÄSENTEN toimia, eikä minkään hallituksen. Eli siitä vaan luuria käteen ja toimimaan. Mun soittohin ei jengi jostain syystä vastaa...joten mistään en tiedä mitään. Toivottavasti mahdun johonkin joukkueeseen.

Ai niin. Lyhyt osuus!

Itse olen joskus saaanut tehtäväkseni kasata Jukola-joukkueet. Silloin - niin muistelen - olen tämän pyynnön saanut seuramme puheenjohtajalta. Joskus on myös käyty asiassa avointa keskustelua. Onkohan siis innokkaita joukkueeen kasaajia? Sekin on arvokas tieto.

Nimim. Lamppua jo kokeiltu

Iltaa,

eli yleisön pyynnöistä huolimatta, kasaamme jukolajengit taas jo ennen kisapaikalle saapumista...varaamme toki oikeuden pieniin muutoksiin bussissa ja isoihin muutoksiin H -1 tuntia.

Demokraattisesti sovittiin, että miesten porukat kursii kokoon seuraava kolmikko:
- J. Villa (vastaa lähinnä -70 syntyneistä ja nuoremmista)
- H. Pelkonen (vastaa -68 syntyneistä ja vanhemmista)
- V. Tähtinen (seuloo -69 syntyneet)

Edelleen demokratiaa kunnioittaen, annoimme M. Lahtiselle valtuudet Venlajoukkueisiin.

Tuolla ilmoitusten puolella on tuttuun tapaan viesti, jota päivitetään näistä jukola-asioista.

19 miestä on  tilanne nyt. Naisia on 8.

Muutamia mieleen tulevia kavereita:
- Niklas Colliander (Niko on luvannut kysyä)
- Pietari Sorri (Hese lupasi kysyä)
- Mikko Lampi (nähtiin Jypin mestaruusjuhlissa tongue , ei tyrmännyt ajatusta Jukolasta, kuka kysyy??)
- Antero Sorri??
- Veikko Virkki
- [s]Juha Nieminen[/s] (lupasi lähtä matkaan)
- muita?? Vvi, ei ole käytettävissä.

Comments? Anyone??

19

Hei - johan alkoi tapahtua! kokoontuiko hallitus jossain... tai aktiiviset seuralaiset?! big_smile Mie en tiiä mistään mitään, sillä olin pitkällä lenkillä pari päivää sitten. Tai ainakin se tuntui pitkältä.

tm wrote:

Hei - johan alkoi tapahtua! kokoontuiko hallitus jossain... tai aktiiviset seuralaiset?! big_smile Mie en tiiä mistään mitään, sillä olin pitkällä lenkillä pari päivää sitten. Tai ainakin se tuntui pitkältä.

hmm...täytyypä kirjoittaa tohon tupakkiaskin kylkeen...ti-mol-le pit-kä o-suus...noin. nyt se on tallessa.

Moro!

Saman askin kylkeen voi myös raapustaa Asser Vuolan, jos sinne -69 syntyneiden pitkän listan lisäksi vielä mahtuu. Toivomuksena oli myös piiitkää :kumarran: pätkää, kolme edellistä vuotta ankkuripätkän yhteislähdöllä juosseelle pitkä yö olis kuulemma mukavaa vaihtelua... Samalla sais kuulemma vähän motivaatiota väkästellä niitä lamppuja muidenkin iloksi kun itsellekkin joutuu tekeen tongue

Samalla voisin myös hiukan helpottaa valitsijoiden tuskaa valottamalla omaa tilannetta. Suunnisuskausi vielä korkkaamatta. Orimattilan AM-kisat oli harkinnassa, mutta erinäiset vatsavaivat veivät voimat. Huhtikuun saldo puntarilla -4kg, ja näitä ei juoksemalla ansaittu! Nyt alkaa jo pääseen tasasella alle 7min/km ja pk-sykkeillä. Neljä viikkoa sitten ei onnistunut kumpikaan... Onneks on vielä kuukausi aikaa reenailla.

-Ippe

Ippe wrote:

Moro!

Saman askin kylkeen voi myös raapustaa Asser Vuolan, jos sinne -69 syntyneiden pitkän listan lisäksi vielä mahtuu. Toivomuksena oli myös piiitkää :kumarran: pätkää, kolme edellistä vuotta ankkuripätkän yhteislähdöllä juosseelle pitkä yö olis kuulemma mukavaa vaihtelua... Samalla sais kuulemma vähän motivaatiota väkästellä niitä lamppuja muidenkin iloksi kun itsellekkin joutuu tekeen tongue

Samalla voisin myös hiukan helpottaa valitsijoiden tuskaa valottamalla omaa tilannetta. Suunnisuskausi vielä korkkaamatta. Orimattilan AM-kisat oli harkinnassa, mutta erinäiset vatsavaivat veivät voimat. Huhtikuun saldo puntarilla -4kg, ja näitä ei juoksemalla ansaittu! Nyt alkaa jo pääseen tasasella alle 7min/km ja pk-sykkeillä. Neljä viikkoa sitten ei onnistunut kumpikaan... Onneks on vielä kuukausi aikaa reenailla.

-Ippe

Yksi kpl sitä mainiointa vuosikertaa on lisätty listoille. Hieman heikommasta vuosikerrasta...on pari kaveria vielä työn alla...itseasiassa kolme (3)... heidän kohtalonsa selviää toivottavasti ensi sunnuntaihin mennessä.

*

Moro.

Collianderi on luvannut juosta kunhan on vain se ykkösosuus, jossa ei tarvi osata suunnistaa. Mulle mieluiten myös se ykkösosuus. Yks yhistetyn kaveri saattas myös lähtee kokeileen mikäli tarvetta/tilaa löytyy. Yritän saada siltä varmistuksen viikonloppuun mennessä.

-Niko-

Nippe69 wrote:

Moro.

Collianderi on luvannut juosta kunhan on vain se ykkösosuus, jossa ei tarvi osata suunnistaa. Mulle mieluiten myös se ykkösosuus. Yks yhistetyn kaveri saattas myös lähtee kokeileen mikäli tarvetta/tilaa löytyy. Yritän saada siltä varmistuksen viikonloppuun mennessä.

-Niko-

Hyvä. Laitetaan sut ja Collianderi listoille. Eiköhän me teille aloitusosuudet saada. Kahtellaan sen kolmannen kaverin tilanetta sitten myöhemmin lisää...tällä hetkellä äijiä on käytettävissä aika kivasti. cool

25

Ja kun kasailette niitä joukkueita... jos mahdun joukkueeseen, niin toivon ankkuriosuutta. Niitä lyhyitä osuuksiahan melkein kaikki muut taitaa haluta. Perustelut kerron sitten, jos valitaan joukkueeseen.

Nim. "Mitä pidempi matka, sitä ... ööö paremmalla syyllä retkikeittiö reppuun"

tm wrote:

Ja kun kasailette niitä joukkueita... jos mahdun joukkueeseen, niin toivon ankkuriosuutta. Niitä lyhyitä osuuksiahan melkein kaikki muut taitaa haluta. Perustelut kerron sitten, jos valitaan joukkueeseen.

Mistähän nyt tuulet puhaltelee, kun ainoat osuudet joihin on tullut toiveita, ovat noit hieman pitempiä...missä on pullamössösukupolvet...vai ovatko ne niitä -69 malleja. tongue

27

Nyt on sitten ilmoitettu ykkösjoukkuekin mukaan Jukolaan. Ja bussipaikka. Bussista en sen sijaan tiedä yhtään mitään. Jos sellaista ei saada niin liftaaminen on hieno ja edullinen tapa matkustaa. En ole tosin itse kokeillut.

tm wrote:

Nyt on sitten ilmoitettu ykkösjoukkuekin mukaan Jukolaan. Ja bussipaikka. Bussista en sen sijaan tiedä yhtään mitään. Jos sellaista ei saada niin liftaaminen on hieno ja edullinen tapa matkustaa. En ole tosin itse kokeillut.

Bussia ja telttoja odotellessa lisäsin listaan vielä pari nimeä. Aika mukavasti meillä on noita kavereita listoilla. Ensi viikonloppuna ruvetaan työstämään joukkueita järjestykseen... smile

mr. * wrote:
tm wrote:

Bussia ja telttoja odotellessa lisäsin listaan vielä pari nimeä. Aika mukavasti meillä on noita kavereita listoilla. Ensi viikonloppuna ruvetaan työstämään joukkueita järjestykseen... smile

Päijät-Rastin virallinen juoksujärjestyksien laadintalenkki järjestettiin tänään. Pahaksi onneksi matkaan oli lähtenyt peräti kaksi seuralaista, joten tänä vuonna emme saa nauttia täysin yksimielisistä päätöksistä. Valinnat täytynee vielä hyväksyttää vanhemmalla herrasmiesmanagerilla, sekä yhdellä ulkopuolisella tarkkailijalla ennen julkistamista. tongue

30

mr. * wrote:

Valinnat täytynee vielä hyväksyttää vanhemmalla herrasmiesmanagerilla, sekä yhdellä ulkopuolisella tarkkailijalla ennen julkistamista. tongue

Kun kukaan ei näytä kehtaavan kysyä, niin kysytään nyt sitten tässä raekuurojen välissä. Mitä se hevosmiesmanageri sanoi... hevos... (kohautus)... Mihnäs ne nyt on... no ne lasit!

tm wrote:
mr. * wrote:

Valinnat täytynee vielä hyväksyttää vanhemmalla herrasmiesmanagerilla, sekä yhdellä ulkopuolisella tarkkailijalla ennen julkistamista. tongue

Kun kukaan ei näytä kehtaavan kysyä, niin kysytään nyt sitten tässä raekuurojen välissä. Mitä se hevosmiesmanageri sanoi... hevos... (kohautus)... Mihnäs ne nyt on... no ne lasit!

Valintalenkkiraati on nyt kokoontunut kaksi kertaa. Viimeisessä oli mukana myös 'ulkopuolinen' tarkkailija, joka käsittääkseni siunasi suunnitelmamme... (en ole tästä aivan varma, koska tässä vaiheessa lenkkiä juoksin jo pahasti happivelan puolella sad ).

Raatimme hevosmies on valitettavasti oikein ulkomailla asti. Seurailen yleisimpiä rajanylityspaikkoja ja yhytän miehen välittömästi, kun vain nenäänsä kotimaahan tunkee.

Villalle jäi vielä muutama lisäselvitys työn alle, mutta noin niinku periaatteessa, joukkueet on kuosissa. roll

I´m back!!! cool

33

Hege wrote:

I´m back!!! cool

Suomennos kielitaidottomille:

"Olen selkä!!! Kylmää"

34

Jahas - haluttu ankkuriosuus napsahti kohdalle! smile

Sen kunniaksi kävin kipaisemassa Kullasvuoren kansainväliset standardit täyttävällä vitosen pururadalla neljä kierrosta koulun kulmalta koulun kulmalle eli yhteensä 18,1 km ylämäkeä ja alamäkeä. Tasaistahan siellä ei olekaan.

Hitaastihan tuo meni, mutta toivottavasti harjoituksen tavoite täyttyi. Tavoitteena oli kehittää henkistä kanttia, saada lisää voimaa jalkoihin ja polttaa läskiä vatsan kohdalta, jotta sisäelimille jäisi tilaa toimia kunnolla!

Ensimmäisen kierroksen aika oli 25 min tasan, olisi ollut 15 sekuntia nopsempi, jos en olisi pummannut. Toines kierros vei 26,5 min ja kolmas 30 min. Neljäs kierros kasvatti erityisesti kanttia, sillä koko alkulenkin ajattelin, että enpäs juoksekaan neljättä kierrosta, vaan pikkuisen lisälenkin, kolmosen risteyksessä koin voimakkaan kiusauksen hellittää ja juosta vain kolmosen lenkki, mutta siitäkin selvisin. Aikaa meni 30,5 min. Kolmannella kierroksella ylämäkijuoksu alkoi sujua paremmin kuin alussa ja sama tahti, jatkui neljännellä kierroksella. Erityisen hyvältä tuntui, kun vitosen takalenkin pitkän nousun jälkeen jalat eivät olleetkaan aivan hyytelöä. Alamäkijuoksu sen sijaan alkoi viimeisellä kierroksella tökkiä.

Läskin vähenemisestä en tarkaan tiedä, mutta väitetään, että rasvanpoltto kiihtyy erityisesti ensimmäisen puolen tunnin jälkeen, joten rasvaakin taisi palaa.

Seuraavalla harjoituksella täytyy sitten kai hakea hiukan nopeuttakin kinttuihin.

Hyvä Timo...oikein haistoin eilen kun jossakin paloi läski. Voihan se olla että se tuli tosta omasta grillistä...mutta saattoi se tulla sieltä sun lenkiltäkin.

ps. bussi on kuulemma varattu, mistä lähdetään ja koska...Ariiiii?? Entäs teltat, onko hoidossa?

36

Moro,

jaaha, ekaa kertaa näillä sivuilla sitten 2 kuukauteen. Ensiksi, kiitos luottamuksesta. Taas kerran on näemmä joukkueeseen valittu ilman näyttöjä (edellinen viime vuoden Jukola). Olitte näemmä laittaneet vielä mulle ankkuripätkän, ilmeisesti siksi, että en pääse sössimään muiden osuuksia big_smile

No joo, takana on melko hyvä talvi, hiihtoa vajaat 1000 km, salibandyä 3 kertaa viikossa. Nyt keväämmällä tuo Eki on tehnyt teille kyllä karhun palveluksen, se on piirtänyt niin pirun nopeasti erilaisia rakennekuvia pientä laajennusprojektia varten, että lenkit ovat jääneet juoksematta....

Jotain positiivistakin, jonka avulla toivon olevani edes jonkinmoisessa kunnossa. Tässä ruumiillista työtä tehneenä tuo paino taitaa olla alhaisempi kuin kertaakaan tällä vuosituhannella.

Viikonloppuna juoksin 3 lenkkiä, onhan tuo ankkuripätkä varsin pitkä ja mieluusti jonkun lyhyemmän pätkän olisin ottanut. Mutta näillä mennään ja siihen lataudutaan. Suunnistusta olen tehnyt peräti 4 kertaa tänä keväänä, kartan kanssa olen kyllä metsässä juossut vähän useammin. Mutta turha kuitenkin odottaa mitään superjuoksua/osuudennopeinta aikaa smile Sellasessa tikissä en valitettavasti ole.

See you in Jukola 2009 in Mikkeli. I'll be there. Saapuminen riippuu kelistä, jos on yhtä kylmä kuin nyt oli, niin saavun vasta yöllä sinne. Jos on normaali keli, niin tulen sinne joskus la iltana viilisteleen.

Nipa

P.S. Itseasiassa olen muuten aivan älyttömässä kunnossa ja jos mulle viestin petaatte 5 min sijan 100 takana, niin lupaan tuoda joukkueen maaliin alle 100 sijalla big_smile Ei mitään paineita pojat!

37 (edited by Eki 09-06-2009 12:23:02)

Joo, Patella on ollut ihan mukava kuntopiiri keväästä alkaen. Välineinä lapio, kuokka, kevytsoraharkot, muurauslaasti, betonimassa yms tarvekaluja. Rakennepiirustuksissa olen toki huomioinut myös harjoitteluvaikutuksen: lapiotöissä ja betonitöissä on aina mukana hieman extraa, niin että liian helpolla ei tällä työmaalla pääse. Harjoitusmetodi on pyramidimainen, joten harjahirren asentamisesta on odotettavissa melkoinen punnerrus ...

Aika passiivista on veljessarjojen meininki, peruutusrumba ja osuusspekulaatio ei ole oikein ottanut käynnistyäkseen (vai onko vielä liian varhaista?). Onneksi sentään Ari on pitänyt huolta kunniakkaan perinteen jatkumisesta! Itse olen ollut viikon vahvasti räkätautinen, mutta tällä hetkellä se riittää ainoastaan hienovaraiseen vihjailuun ...

Tiistai on vilkas iltarastipäivä, ja paljon vielä on mahdollista tapahtua. Saas nähdä.

Kesät talvet, satoi tai paistoi

38

Moro,

Ja sen on kyl huomannu!!!! Ei vaan, tänään menen lenkille ja ajattelin juosta 1 h 30 min metsässä. Tai kun katsoin noita varuskunnan karttoja, niin muutinkin suunnitelmat polkujuoksuksi.

Koistinen on muuten kotikentällään ja niin taitaa olla pedro ja michael. muistaakseni nää vässykät kävivät armeijansa noilla kasarmeilla. Pojat pääsevät lappaamaan samaa vauhtia kuin silloin joskus aikoinaan kun F1:ssä vetivät. Mikäs se vuosi olikaan, 1994-1995. Oi niitä aikoja.

Kieltämättä kun tänään luin Hesarista Jukola-mainoksen (lue: katsoin Minnan kuvaa), niin alkoi taas vanhan verikin virtaamaan ja niin kutsuttu latautuminen ko. vuoden kohokohtaan käynnistymään. ja väistämättä taas kerran tuli mieleen, että olishan sitä lenkillä voinut enemmänkin käydä. Mutta eikös se sanonta niin menekin, että lahjattomat reenaa.

Sovitaanko joku aika ns. jengipalaverille la-iltana? Meinaan vaan, että näkee keitä joukkueessa juoksee!

Ei mitään, miksei kukaan uhoa mitään tavoitetta joukkueille? Näinhän se menee:
Nikke tulee vaihtoon kärkikymmenikössä, Pedro vaihtaa sijalla 30, Villa sijalla 35, Michael sijalla 40, Tango 45, Star 50 ja minä 55.

melko realistinen, vai mitä.

Nipa

39 (edited by JV 09-06-2009 16:55:27)

Pate wrote:

Ei mitään, miksei kukaan uhoa mitään tavoitetta joukkueille? Näinhän se menee:
Nikke tulee vaihtoon kärkikymmenikössä, Pedro vaihtaa sijalla 30, Villa sijalla 35, Michael sijalla 40, Tango 45, Star 50 ja minä 55.

melko realistinen, vai mitä.

Nipa

Moro,

oikein hyvältä kuulostaa. Paitsi että ankkuripätkän lopun 2km putkiosuudella Pate saa uskomattoman lyönnin päälle ja imee kärkeä kiinni vähintään puolisen minuuttia. Tämä takaa sijoituksen nousun takaisin 50 joukkoon, tarkalleen ottaen sijalle 49. Ja taakse jää päijät-rastin kakkosjoukkueen lisäksi mm. Delta ja KR. :running2:

Mutta niin, viimeistelyistä. Torstaina olis tarkoitus mennä Forssa gamesiin hakemaan maailmanrankipisteitä. Yritän pitää nilkat ehjinä (kun ne jo lauantain saaritalkoistakin selvis) smile

Nyt lenkille,

JV

40

Moro!

Ei pojat, minäkin kävin Jukolan sivuilla! Vanhaa on höynäytetty oikein kunnolla. Eiköhän tehdä vielä viime hetken veivaus osuuksissa, jossa meidän kovakuntoisin ja joukkueen toinen yleisensarjan mies saa päättää viestin ja juosta sen 2 km lisää nuoruuden innolla. On meinaan 2 km melko pitkä matka kävellä extraa tuossa lopussa. Onpahan pitkät osuudet, ankkuripätkä 16,7 km. Jos juoksee 7 min/km, niin aikaa menee lähes 2 tuntia...

T. Nipa(kävelystä viime vuoden Tukholman maratonilla tarpeeksi saanut)

41

Moro taas,

ei maar, kyllä siellä nyt on ankkurina aivan oikea mies. Viime vuonnakin kehui, kuinka hieno osuus tuo on, meikäläisen kokemukset ankkuripätkistä ovat lähinnä yrjö olo maaliviitotuksella... Ja sitäpaitsi, mietippä Pate sitä hienoa tunnetta kun pääset juoksemaan maaliin sillä sijalla 49 - legendaarista eikö totta? wink

Mutta hiukka faktaa noistä pätkistä: ankkuripätkä on tosiaan peräti 1,8-2,1km pitempi kuin kolmas, kuitenkin kärki viettää aikaa sillä vain 6min kauemmin ja noususummakin on täsmälleen sama 400m (onpas vähän). Siis yhteenvetona keskimääräinen nousukulma on kolmososuudella jyrkempi -> ankkuripätkä sopinee maratoonareille paremmin. MOT.

JV (ei jaksais juosta maratoonista kuin ehkä puolet, siksipä ei niitä juoksekaan) cool

pate wrote:

Moro!

Vanhaa on höynäytetty oikein kunnolla.

2))

43

Moro!

Niin, kaikkihan lähtee siitä, että haetaan parasta mahdollista loppusijaa. 2 km kävelyä ja kramppeja lopussa vs. juoksu tekee helposti 10-15 min loppuaikaa lisää (7min/km--->13 min/km). Tämä siis omakohtaisen kokemuksen kautta, myös viime vuonna kramppas (vaikka olin hyvässä kunnossa) ja silloin vauhti tippui melkoisesti, tosin ei yhtä dramaattisesti kuin Tukholmssa ja Helsingin maratonilla, jossa jouduin seisoon paikalla minuuttikaupalla ja tien reunuskivetkin oli milttei mahdottomia päästä yli. Jos nuo oireet alkavat 12 km:n kohdalla (juostu 1 h 24 min metsässä), niin silloin ankkurilla on matkaa maaliin vielä 5 km kun taas 3. osuuden kaverilla 3 km.

Mutta ellei haeta, niin sittenhän se on aivan sama.

Itseasiassa eilisen 1h polkujuoksun perusteella mun oikea joukkue on 2-jengi ja sieltä lyhyt osuus.

44

Just. Onhan se tietty varsin ikävää jos ei oikeesti jaksa juosta loppuun asti. Mulle oma osuus on loppujen lopuksi aivan se ja sama, ja manageri tekee päätökset veivataanko osuuksia vai eikö. Sanonpa vaan että aivan noin mustavalkoista tuo perustelu 'parhaimman sijan' hakemisesta vaihtamalla 3. ja 7. osuus keskenään ei välttämättä kuitenkaan ole. Kokemuksesta tiedän, että kolmososuudella n. 200 sijoilla juostessa letkat menee aika kovaa ja mielestäni tämä tekee sen fyysisesti jopa rankemmaksi kuin ankkuripätkä. Jos et pysy letkan vauhdissa, tiput nopeasti sen 50 sijaa. Seuraavilla osuuksilla tämän nostaminen on aina vaikeampaa. Ankkuripätkällä kuitenkin on tavallaan helpompi pitää omaa vauhtia koska letkoja ei ole tai ne ovat monesti alle 5 hengen suuruisia. Ja ankkuriosuudella ei yleensä sijoja nosteta taikka lasketa - erot on jo niin suuret.

Mutta eipä tässä mitään, jos manageri päättää että vaihdellaan ni sit vaihdellaan.

JV

tm wrote:

No koskas niitä perusteluja tulee? Vai pitääkö ne osata lukea tuolta rivien välistä:

tm wrote:

Jahas - haluttu ankkuriosuus napsahti kohdalle!

Sen kunniaksi kävin kipaisemassa Kullasvuoren kansainväliset standardit täyttävällä vitosen pururadalla neljä kierrosta koulun kulmalta koulun kulmalle eli yhteensä 18,1 km ylämäkeä ja alamäkeä. Tasaistahan siellä ei olekaan.

Hitaastihan tuo meni, mutta toivottavasti harjoituksen tavoite täyttyi. Tavoitteena oli kehittää henkistä kanttia, saada lisää voimaa jalkoihin ja polttaa läskiä vatsan kohdalta, jotta sisäelimille jäisi tilaa toimia kunnolla!

Ensimmäisen kierroksen aika oli 25 min tasan, olisi ollut 15 sekuntia nopsempi, jos en olisi pummannut. Toines kierros vei 26,5 min ja kolmas 30 min. Neljäs kierros kasvatti erityisesti kanttia, sillä koko alkulenkin ajattelin, että enpäs juoksekaan neljättä kierrosta, vaan pikkuisen lisälenkin, kolmosen risteyksessä koin voimakkaan kiusauksen hellittää ja juosta vain kolmosen lenkki, mutta siitäkin selvisin. Aikaa meni 30,5 min. Kolmannella kierroksella ylämäkijuoksu alkoi sujua paremmin kuin alussa ja sama tahti, jatkui neljännellä kierroksella. Erityisen hyvältä tuntui, kun vitosen takalenkin pitkän nousun jälkeen jalat eivät olleetkaan aivan hyytelöä. Alamäkijuoksu sen sijaan alkoi viimeisellä kierroksella tökkiä.

Läskin vähenemisestä en tarkaan tiedä, mutta väitetään, että rasvanpoltto kiihtyy erityisesti ensimmäisen puolen tunnin jälkeen, joten rasvaakin taisi palaa.

Seuraavalla harjoituksella täytyy sitten kai hakea hiukan nopeuttakin kinttuihin.

Lampuista: Tavoitin Asserin juuri sananmukaisesti sorvin äärestä. Lamppu löytyy ja uudet(3kpl) oli työn alla. Myös Kimmolla on lamppu.

Osuussäätö: Kimmo on viimeiset puolitoista viikkoa sairastanut flunssaa ja totesi, että ennen jukolaa ei ole lenkille asiaa. Toiveissa oli osuuden ja joukkueen vaihto Asserin kanssa.

Saapuminen: Karavaanimme starttailee erinäisten kissanristiäisten jälkeen klo16-18 Tampereelta joten pelipaikalla ollaan toivottavasti ennen yhdeksää.

-Ippe

47

Ippe wrote:

No koskas niitä perusteluja tulee? Vai pitääkö ne osata lukea tuolta rivien välistä

... väitetään, että rasvanpoltto kiihtyy erityisesti ensimmäisen puolen tunnin jälkeen ...

Talven aikana kertyi niin paljon vararavintoa keskikehoon, että lyhyemmät osuudet eivät riitä niiden sulattamiseen ennen juhannusta. Jos tavoite täyttyy ja läskit lähtee niin juhannus on mitä parhainta aikaa ryhtyä keräämään vararavintoa ensi kesää varten. Ehkä wilhelmillä.

48

Ilmoja pitää Mikkelissäkin viikonloppuna! Kohtuullisen lämmintä on luvassa (lauantaiksi +20, sunnuntaiksi +17 ja yöksi jopa +15 astetta), mutta kovin sateista. Sunnuntai olisi näillä näkymin poutainen.

Jos sade on yhtämittaista, voi kaviourasta tulla liukas ja mutainen. Maalilaukan vaara on silloin ilmeinen, mutta tässä kisassa se ei onneksi aiheuttane hylsyä!

Kesät talvet, satoi tai paistoi

Eki wrote:

Ilmoja pitää Mikkelissäkin viikonloppuna! Kohtuullisen lämmintä on luvassa (lauantaiksi +20, sunnuntaiksi +17 ja yöksi jopa +15 astetta), mutta kovin sateista. Sunnuntai olisi näillä näkymin poutainen.

Jos sade on yhtämittaista, voi kaviourasta tulla liukas ja mutainen. Maalilaukan vaara on silloin ilmeinen, mutta tässä kisassa se ei onneksi aiheuttane hylsyä!

Tähän voisi lisätä sellaisen lisäohjeen, että kaikki puutarhanhoidosta kiinnostuneet! Muistakaa ottaa mukaan pikkulapio ja näppärä pussukka, sillä ympäristössä saattaa olla paljon mitä parhainta lannoitetta. tongue

50

Moro,

Osuudet. Tehdään niin, että juoksen sen vikan pätkän, vaikka tiedän jo etukäteen sen, että sen ankkuriosuuden yleisörastin jälkeen olevalla 2 km:n kangaspätkillä en pysty juoksemaan, vaan kamppailen lähinnä siitä, että pääsen maaliin asti. vai löytyykö joku muu, joka haluaa sen kokea?

Nipa