Re: WWW
Koskas ne sivut tulevat?
--
nim. epätietoinen
Päijät-Rasti ry:n virallinen keskustelufoorumi ja ilmoituskanava
Et ole kijautunut foorumille. Kirjaudu tai luo käyttäjätunnus.
Ilmoitustaulu → WWW-sivuista → WWW
hienoo....täytyy tossa iltasella tutkii nää kielikukkaset oikeen suurennuslasin kanssa.
No niin!
Onnistuuhan tuo rekisteröintikin nyt. Mutta huom! salasanassa iso kirjain tarkoittaa todella isoa kirjainta...
kröhöm,
ylläpidolle sellasta, etä saatkos lisättyä tähän softaan noita värimahdollisuuksia...voisivat olla lähellä pääsivujen väriä...ehkä...
kröhöm,
ylläpidolle sellasta, etä saatkos lisättyä tähän softaan noita värimahdollisuuksia...voisivat olla lähellä pääsivujen väriä...ehkä...
Voiham mä yrittää. Profiili -> näyttö sieltä voi valita muutamasta väriteemasta, tää vika on tällainen punasenruskea. Katonpa, miten on tuo toteutettu, niin eiköhän niitä temoja saa tehtyä lisää. Jos se on helppoa, niin pistän yhden malliksi ja kukin saa tehdä mieleisensä ja parhaasta tehdään oletus uusille käyttäjille.
On meillä muuten salperäinen ylläpitäjä - sähköpostiosoitekin on salainen !
Joo - pakko oli kokeilla, miten tuo muokkaus toimii - jollain tapaa sen sai toimimaan niinkin, ettei siitä kerrota...
Joo, värit kuntoon!
Muuten alkaakin näyttää ihan kohtuullisilta nää sivut. Onko keskustelupalstajaottelu hyvä, olisko tarvetta ihan puhtaalle vapaalle keskustelulle? Vai mikä on moderaattorin linja, jos alkaa tulla kisamakkara-arvosteluja suunnistuskeskustelun puolelle
- JV -
Joo, värit kuntoon!
Muuten alkaakin näyttää ihan kohtuullisilta nää sivut. Onko keskustelupalstajaottelu hyvä, olisko tarvetta ihan puhtaalle vapaalle keskustelulle? Vai mikä on moderaattorin linja, jos alkaa tulla kisamakkara-arvosteluja suunnistuskeskustelun puolelle
- JV -
mites nuissa hisukisoissa...onko sielläkin makkara se pääasia?
JV wrote:Joo, värit kuntoon!
- JV -
No tottakai! Mutta jonot oli kumma kyllä lyhyemmät ku kesäkisoissa..? Eikä se kyllä mitään A-luokan sausagea ollukkaan
Mutta asiasta toiseen, huomasin just, että HPK:n on lisätty kans keskustelupalsta. Vesa nyt kipin kapin täyttämään ne puuttuvat viikot!
- JV -
EDIT: Täähän osaa näyttää sisäkkäisetkin lainaukset ihan oikein
JV wrote:Joo, värit kuntoon!
Olisko tarvetta ihan puhtaalle vapaalle keskustelulle? Vai mikä on moderaattorin linja, jos alkaa tulla kisamakkara-arvosteluja suunnistuskeskustelun puolelle
- JV -
Eikös nää makkarajutut kuulu tonne suunnistus ja harjoittelupuolelle? Pistänki viestin sinne ... hei, mut siellä ei voi olla täysin tuntemattomana.
Moi!
Pakko testata miten homma toimii... No laitetaan nyt pieni kumarrus sivujen tekijöille ja ylläpitäjille :kumarran: hyvältä näyttää!
Kai sitä pitää jotain palautettakin antaa. Saisko tohon etusivulle noihin keskusteluaiheisiin jonkun jutun mistä näkee heti onko tullu uusia viestejä ilmoitus tai keskustelu palstalle. Nyt joutuu aina erikseen kattoon tuolta keskustelu linkin alta viimeisimmät viestit linkkiä. Ja samalla näkis sit satunnaisetkin(=rekisteröimättömät) kävijät onko tullu uusia viestejä.
Niin ja vois tänne jonnekin varmaan laittaa ton veppiharjoituspäiväkirjan linkinkin vaikka ei sinne taida aktiivisia täyttäjiä hirveesti just nyt olla. Toivottavasti tilanne paranee kun kesä lähenee...
ps. Laitoin muuten nettiHPK:n just tän viikon pyhän hiihtoleirin tunnit ja taisin siirtyä piikkipaikalle reenimäärissä :juhlaa:
väliaikaista ippe hyvä...jahka mä jaksan sen nettiHPK:n päivittää...ni sit
*
NettiHPK:n linkki on nyt lisätty etusivulle.
Saisko tohon etusivulle noihin keskusteluaiheisiin jonkun jutun mistä näkee heti onko tullu uusia viestejä ilmoitus tai keskustelu palstalle. Nyt joutuu aina erikseen kattoon tuolta keskustelu linkin alta viimeisimmät viestit linkkiä. Ja samalla näkis sit satunnaisetkin(=rekisteröimättömät) kävijät onko tullu uusia viestejä.
Tuota noin, tällä hetkellä nuo etusivun linkit keskustelunaiheisiin päivittyy sen mukaan kun keskusteluihin tulee viestejä, eli linkki siihen keskusteluun, johon on tullut viimeisin viesti, on ylimpänä. Päivämäärä/kellonaika tuohon olisi tosiaan hyvä saada, mutta mulla ei ainakaan oo pikaisen tutkiskelun jälkeen tietoa, miten sen voisi toteuttaa. Tutkaillaan asiaa...
Alkoi ärsyttämään tuo ainainen helpin plärääminen, kun ei muista kaikkia bbcode-muotoiluja vielä ulkoa. Niinpä lisäsin foorumiin pienen modifikaation, eli nyt noista viestin kirjoittamisikkunan yläpuolisista nappuloista saa lisättyä suoraan yhdellä klikkauksella bbcode-tagit tekstiin. Samaten hymiöt. Ja eikun testailemaan..
Täytyypä katsella, mitä muita pikku parannuksia tässä keksisi lähiaikoina asennella.
- JV -
Jeh!
Tää on kehitystä!
T: Timo M.
ps. oli pakko kokeilla - tää on hyvä piirre!
Pientä viilausta jälleen, kokeilin php:n mahdollisuuksia lisäillä uusia tageja foorumiin ja tämähän näyttää jopa toimivan. Eli uutena tekstin koon määrittely size-tagilla (nappi kirjoituslaatikon ylhäällä). Parametriksi valitaan koko, oletusarvona 2, eli astetta suurempi kuin normaali tekstin koko.
Tämä lisäys ei kuitenkaan tarkoita, että tarvii alkaa kirjoittelemaan
[size=5]KISSANKOKOISILLA[/size] [size=0]kirjaimilla[/size]
Samalla lisäsin pikanapin tuolle jo olemassolevalle värimäärittelytagille. Ja Karkkilasta kun olen, niin oletusarvona on tietty punainen Värit toimii ihan samoin kuin html:ssäkin, joko lontoon murteella (blue, green, jne.) taikka sitten numerokoodina (#123456).
- JV -
[size=2]tä[/size][size=3]mä[/size][size=4]hän[/size] [size=5]toi[/size][size=6]mii[/size]...
:klap: * :klap:
olenkos mä täysin sokee, vai onko tossa yläpalkissa tapahtunut hiljattain jotain säätöä??
*
olenkos mä täysin sokee, vai onko tossa yläpalkissa tapahtunut hiljattain jotain säätöä??
*
Niinno, jos 2 kuukautta sitten on hiljattain, niin ehkäpä sitten..
- JV -
blääh,
täytyy ruveta ottaa screenshotteja viikottain, että voi sitten vertailla...ettei joudu näin jälkikäteen kyselemään. argh2:
*
Moi,
Kiinnosti hieman tuo kritiikki keskustelupalstaa kohtaan ja tässä faktaa viestejä on 248, joista JV ja mr.* ovat lähettäneet 107, eli 43% kaikista. Jos tm lasketaa mukaan (kolmas root käyttäjä), niin silloin tuo prosentti osuus on jo liki 54%, eli tuossa valossa Paten esittämä kritiikki on minusta aiheellista, eli hukkuuko keskustelut liikoihin otsikoihin - vai miksi muut kuin root käyttäjät eivät ole kovin aktiivisia?
En tosin tiedä olivatko noi edelliset myöskin vanhan systeemin aktiivisimmat käyttäjät - eivät ehkä samassa määrin.
Itse olen pikkuhiljaa jo tottunut näihin, mutta voisko vapaan keskustelun otsikkojen määrän rajoittaa esim. 5 ja myöskin poistaa listalta vanhimpia kuten kevätleiri jne.
t. TilastoNikkari!
Moi,
En tosin tiedä olivatko noi edelliset myöskin vanhan systeemin aktiivisimmat käyttäjät - eivät ehkä samassa määrin.
t. TilastoNikkari!
Pöh, puolet niistä vanhan palstan kayttäjistä oli mun kakkosnikkejä
terveisin ykkösni(l)kki
Moi,
Kiinnosti hieman tuo kritiikki keskustelupalstaa kohtaan ja tässä faktaa viestejä on 248, joista JV ja mr.* ovat lähettäneet 107, eli 43% kaikista. Jos tm lasketaa mukaan (kolmas root käyttäjä), niin silloin tuo prosentti osuus on jo liki 54%, eli tuossa valossa Paten esittämä kritiikki on minusta aiheellista, eli hukkuuko keskustelut liikoihin otsikoihin - vai miksi muut kuin root käyttäjät eivät ole kovin aktiivisia?
Itse olen pikkuhiljaa jo tottunut näihin, mutta voisko vapaan keskustelun otsikkojen määrän rajoittaa esim. 5 ja myöskin poistaa listalta vanhimpia kuten kevätleiri jne.
t. TilastoNikkari!
mors,
toistaiseksi ei 'putsata' kuin ilmoitukset-kanavaa. muussa keskustelussa voi käyttäjät aivan itse harkita, kirjoittaako esim. jokaisen makkararaporttinsa uuden otsikon alle.
*
Moi,
Periaatteessa se, että on jokaisen harkinnassa aloittaako uuden aiheen toimii, joss (jos ja vain jos) jokainen käyttäjä omaa tietyn verran kokemusta vastaavista keskustelupalstoista ja pitää mielessä ettei turhia otsikoita, sen vuoksi vapaassa keskustelussa voisi olla otsikko vaikka "pupunpuhuminen", johon kaikki makara-arvostelut yms. voisi laittaa.
Tilastoista vielä senverran, että ainakin viimekeväänä vanhalla systeemillä JL laittoi kommenteja, kuten Ranekin (rekisteröitynyt uuteenkin systeemiin) ja heidän näkmyksiään ei nyt ole näkynyt ollenkaan - herääkin kysymys onko syynä heidän mielestään vaikea selkoinen systeemi vai jokin muu? Eli halusin edellisellä kommentilla herätellä root käyttäjiä - vaikka viestien lukumäärä aikayksikköä kohden olisinki aijemman viestisysteemin tasolla - onko viestien kirjoittajien määrä vähentynyt enemmän kuin kahdella em. henkilöllä?
t. TilastoNikkari
mors again arvon 'nikkari',
nuista em. kahdesta ja heidän keskustelemattomuudestaan, toinen selittyy mahdollisesti eläkkeelle siirtymisestä ----> kotona ei ehkä myllyy. (kappas, nehän jäi molemmat eläkkeelle hiljakkoin. no ei oo ehkä myllyy sillä toisellakaan )
kaikenlainen vertailu edelliseen palstaan on vaikeaa, kun ei tiedetä sinne kirjoittaneiden todellista määrää. itse ainakin kerran saatoin epähuomioissa kirjoittaa sinne jopa nimimerkin takaa... 2))
nimim. haiku-warrior
ps. tässä on muuten erittäin hyvä keskustelun aihe jukolamatkalle, kuin myös seuraranki.
...halusin edellisellä kommentilla herätellä root käyttäjiä - vaikka viestien lukumäärä aikayksikköä kohden olisinki aijemman viestisysteemin tasolla - onko viestien kirjoittajien määrä vähentynyt enemmän kuin kahdella em. henkilöllä?
t. TilastoNikkari
No herra TilastoNikkarihan voisi vaikka laskea, että miten se nykyisen versus entisen palstan käyttäjien viestittelyn tehollisarvo eli root-mean-square (rms) on muuttunut? Laskisin mielläni itse, mutta kun olen tottunut vain aikajatkuvin signaalien pyörittelyyn ja tämä on vähän niinku diskreetti tapaus niin on paras jättää suosiolla tilastomiehille
terveisin Vrms=((Vp-p/2)/1,414)
Moi,
Periaatteessa se, että on jokaisen harkinnassa aloittaako uuden aiheen toimii, joss (jos ja vain jos) jokainen käyttäjä omaa tietyn verran kokemusta vastaavista keskustelupalstoista ja pitää mielessä ettei turhia otsikoita, sen vuoksi vapaassa keskustelussa voisi olla otsikko vaikka "pupunpuhuminen", johon kaikki makara-arvostelut yms. voisi laittaa.
Moi
joskus tuolla aiemmin taisinkin jo ottaa puheeksi, että kyllä tuonne vapaaseen voi perustaa oman otsikon ihan vapaalle mihinkään liittyvälle "pupunpuhumiselle", mutta eipä sinne ole kukaan sellaista perustanut! Eli jos siis sellaiselle on tarvetta, niin ei muutakun äkkiä perustamaan sellainen otsikko ja puhumaan sitä puppua. Esimerkiksi mr TilastoNikkari tarvitessaan tällaista otsikkoa voinee hyvin perustaa sinne sellaisen. Siksi juuri tämä palsta on pyritty pitämään suht vapaana, jotta ihmiset voivat perustaa mieleisiään otsikoita ja puhua niissä haluamistaan asioista. Sekin voi pelästyttää käyttäjiä, jos ylläpito jatkuvasti siirtelisi viestejä ja yhdistelisi otsikoita.. TilatoNikkarin aiemmin ehdottama viisi otsikkoa kuulostaa myös hyvin omituiselta: kuka ne viisi otsikkoa sitten määrittelisi? Ja palstan siivoamisesta sen verran, että esimerkiksi kerran vuodessa voitaisiin poistaa vanhentuneet otsikot tai vaihtoehtoisesti siirtää ns. 'hyvät keskustelut' arkistoon, siltä varalta että joku joskus haluaa muistella menneitä ja lukea vanhoja viestejä.
Tilastoista vielä senverran, että ainakin viimekeväänä vanhalla systeemillä JL laittoi kommenteja, kuten Ranekin (rekisteröitynyt uuteenkin systeemiin) ja heidän näkmyksiään ei nyt ole näkynyt ollenkaan - herääkin kysymys onko syynä heidän mielestään vaikea selkoinen systeemi vai jokin muu? Eli halusin edellisellä kommentilla herätellä root käyttäjiä - vaikka viestien lukumäärä aikayksikköä kohden olisinki aijemman viestisysteemin tasolla - onko viestien kirjoittajien määrä vähentynyt enemmän kuin kahdella em. henkilöllä?
Tässä näkyy varmasti se, että uudelle palstalle ensimmäisen viestin kirjoittaminen on joillekin suuri kynnys. Mutta oletko sinä TilastoNikkari nyt aivan varma, että mainitsemasi herrat joita täällä palstalla ei ole näkynyt, kirjoittivat vanhalle palstalle heti parin kuukauden sisällä siitä kun se palsta oli uusi? Varmasti silloinkin monet seurasivat keskustelua sivusta ennenkuin kirjoittivat sen ensimmäisen viestinsä. Pointtini on siis se, että annetaan tämän palstan nyt olla rauhassa tällaisenaan vaikka vuoden loppuun asti ja katsotaan vasta sitten onko kirjoittelijamäärät nousseet nykyisestä. Muutoin tässä toimitaan samoin kuin valitettavan usein yritysmaailmassa tuijottamalla vain yhden kvartaalin tulosta unohtaen suuremmat kokonaisuudet
Ja mitä vanhan palstan absoluuttiseen kirjoittelijamäärään tulee, niin vertailu on melko vaikeaa juuri sen vuoksi että ihmiset (myös minä) kirjoittelivat sinne eri nimimerkeillä. Eli tässä asiassa mun on pakko ottaa sama reitinvalinta kuin nimimerkillä Mr.*
- JV -
Moi!
Onkos meidän ikiteekkari värkänny tänne foorumisoftaan rss-scriptin, että vois käytää esim. rssreader ohjelmaa? http://www.rssreader.com/ Ja jos ei ole niin onko tulossa? Seuran asiat kiinnostaa niin paljon, että on heti saatava tieto, kun tulee uusia viestejä
Ippe
Moi!
Onkos meidän ikiteekkari värkänny tänne foorumisoftaan rss-scriptin, että vois käytää esim. rssreader ohjelmaa? http://www.rssreader.com/ Ja jos ei ole niin onko tulossa? Seuran asiat kiinnostaa niin paljon, että on heti saatava tieto, kun tulee uusia viestejä
Ippe
Mikä on rss-scripti? Mulla on kyllä linkki sivuun, jossa on jokin tuollainen - ko. sivulla on kooste eri lehtien ja tv-kanavien uutisaiheista.
Mutta eikös tässä punbb:ssä ole sellainen ominaisuus, että käyttäjä voi tilata jonkin ryhmän itselleen, jolloin punbb ilmoittaa uusista viesteistä tilaajalle sähköpostilla? Minun mielestäni tässä on jo sellainen ominaisuus, mutta en ole itse kokeillut sitä. Vai onko sittenkään? Hmm... ainakin kääntäessäni noita tekstejä suomeksi törmäsin siihen viittaaviin lauseisiin. Tutkikaas asiaa...!
Moi
tuo sama extern.php -tiedosto jolla luetaan etusivulle uusimmat viestit kykenee myös RSS-outputtiin. Kokeiles Ippe tätä:
http://www.paijat-rasti.net/ilmoitustau … p;type=RSS
tuolla pitäs saada järjestykseen 15 viimeisintä aktiivista topikkia ja vaihtamalla action=new 15 uusinta topikkia. Lisäoptiolla fid=N voidaan valita minkä foorumin osion viestit näytetään. Esimerkiksi viimeiset aktiiviset otsikot vapaasta keskustelusta menis jotensakin näin:
http://www.paijat-rasti.net/ilmoitustau … p;type=RSS
- JV -
EDIT: Ja näyttäis tuo rssreader-ohjelmakin vissiin toimivan jollain lailla tuolla osoitteella...
Lisäystä edelliseen,
pystyisköhän tuota extern.php:tä puukottamaan jollain lailla, että se linkki osoittaa suoraan viimeiseen viestiin, eikä ensimmäiseen? Maaranen apuun! :argh1:
- JV -
Lisäystä edelliseen,
pystyisköhän tuota extern.php:tä puukottamaan jollain lailla, että se linkki osoittaa suoraan viimeiseen viestiin, eikä ensimmäiseen? Maaranen apuun! :argh1:
- JV -
Pystyy varmaan. Nyt on taas niin mahoton kiire (piti käydä hakemassa se partiosuunistuksen aluemestaruuskin tässä illalla ), kauheesti kaiikea tekemistä, mutta yritänpä katsoa sitä jonain iltana - tai aamuna.
Jeps!
Kyllähän noi Juhan linkit näyttäis jotenkin pelittävän. Vielä tarvii vähän hienosäätöä...ehkä, testaillaan nyt miten uudet viestit alkaa näkyyn.
Ippe
Niin ja kiitokset "omoinfolle" nopeasta palvelusta :klap:
Hei,
Minun on aivan pakko ottaa kantaa tähän villinä vellovaan WWW-keskusteluun. Kävin Asikkalan Raikkaan sivuilla katsomassa Fresh Girlsejä, olivat niin sööttejä että. Miksi Päijät-Rastin sivuilla ei ole kuvia seuran tytöistä ja pojista?
Asikkalan Raikkaalla oli muuten hyvä ja yksinkertainen keskustelupalstakin, mutta ei siellä niin paljon viestejä ollut.
T: Hartolan Voima
Moi
lisäilin aikani kuluksi muutamia html-tageja palstalle. Nyt pitäs toimii seuraavat:
[s]Yliviivaus[/s]
Väliviivojakin saa:
[hr /]
YLÄ[sup]INDEKSIT[/sup] sekä ALA[sub]INDEKSIT[/sub]
Email-linkkejäkin saa laittaa mutta se ei ole suositeltavaa
Noita uusia tageja kokeillessa suosittelen kyllä käyttämään esikatselu-toimintoa...
- JV -
Jos ei sullakaan nyt muuta tekemistä ole kuin surffailla seuran senssipalstoilla, niin katsopas aivan kuriositeettina tällaista touhua: 2))
http://www.kokkens.net/reitit/05_kesa/cgi-bin/reitti.cgi
Kyseessä on siis polkupyöräsuunnistus, tällä kerralla mennäänkin vähän vapaamuotoisemmassa maastossa, melkoisesti urien ulkopuolellakin. Painopiste on siis sanalla suunnistus! 2))
Jaahas,
pienoinen päivitys...
*
ps. hiukan kesken vielä... webmaster lähti [s]sukuloimaan[/s], äh...sori siis korkeasaareen. 2)) 2))
Moi,
Musta tuo etusivu on nyt aivan erinomainen ja toimii jopa puhelimesta!!!
t. Vesa
No, vielä on "pieniä" vaikeuksia server-side-includien kanssa... Mutta nyt olen tullut takaisin Korkeasaaresta. Hauska paikka, paitsi etten nähnyt yhtään kunnon kissapetoa
Nää sivut on kyllä väreiltään aika öglöt, mutta noita värejä on helppo säädellä tyylitiedostosta.
Uudet sivut eivät käytä frameja, joten ne toimivat nyt sitten kai nokiankin kännyköissä - vai missä kännyssä se vika sitten olikaan - liittyikö se ollenkaan näihin frameihin?
Ja ennenkaikkea nämä ovat juuri tällä hetkellä hieman keskeneräiset. Katsotaas, jos sais illaksi taas aikaan korjausta. Ai niin, sainhan mä laitettuu noi karttakuvat kohdalleen jo nyt aamutuimaan.
Ja kertokaa vain suoraan ja rehellisesti mielipiteenne - ö-mappi näyttää olevan tyhjä...
SSI-ongelma korjattu!
Mutta vielä:
Palautetta kaipailen siitä, miltä nämä sivut näyttävät pienissä postimerkinkokoisissa näytöissänne - siis 15" tai 17" näytöissä.
mors,
mun postimerkissä '17"' tää toimii...mutta apua...en pääse millään takaisin seuran sivuille...olenko ikuisesti tuomittu tänne keskustelemaan..`.?
*
mors,
mun postimerkissä '17"' tää toimii...mutta apua...en pääse millään takaisin seuran sivuille...olenko ikuisesti tuomittu tänne keskustelemaan..`.?
*
Nii-joo-tuota. Jos käytät firefoxia, operaa, netscapea tms nykyaikaista selainohjelmaa, niin lataa keskustelusivu uuteen tabiin. Mulla se tapahtuu painamalla hiiren keskimmäistä nappulaa linkin kohdalla. Se voi toimia myös oikealla nappulalla ja valitsemalla "avaa uuteen välilehteen" tai jotain. IE:llä paluu onnistuu kaiketikin sillä paluunuolella, jonka alle hyvässä lykyssä saa näkyviin listan viimeisistä vierailluista sivuista - en ole tästä ihan varma, kun en osaa tota windowsia käyttää. Son niin kauheen vaikea .
Kannattaa näinä kriittisinä kehityksen päivinä välillä painaa reload nappulaa eli sivun uudelleenlatausta. Selaimilla näyttää olevan ikävä taipumus käyttää tyylitiedostona sitä, joka jo on ladattu koneelle - ei sitä uudempaa, jonka olen kuitenkin jossain välissä ehtinyt laittaa päijät-rastin sivulle.
Täytyyki laittaa valikkoon jokin pieni merkki niiden linkkien kohdalle, jotka kannattaa avata uuteen tabiin eli välilehteen (ellei tuotakin voi määrätä sivustosta - mitenhän tuo mahtaa olla?) .
niinpä,
täällä ollaan edelleen.
miksi se pitää avata uuteen... ja mun tällä vähän käytetyllä 'backdoor' $$-selaimella ei tuota reloadia tarvita. 3))
*
Jukola2005 kuvat
No nyt siellä olis jonkinlainen kuva-albumi. Se on tehty JAlbumilla. Voi olla, että teen tuon vielä uusiksi ilman JAlbumia...
Aikaa näiden sivujen kanssa sähläilemiseen saa kulumaan kyllä ihan kiitettävästi. Ja kuvien katsomiseen.
Ilmoitustaulu → WWW-sivuista → WWW