Re: AM-partio Nastolassa 23.5.07
Taas tuli pronssia (H40)
Se oli mun moka - jäin turhia turisemaan, kun piti ottaa loppukiriä. Jäätiin hopeasta yhden (1) sekunnin päähän. Toisaalta järjestäjät olivat järjestäneet loppusuoran, jolla ohitus on mahdotonta ja herrasmiehinä emme takaapäin suorita edes jalkakamppeja. Ja se kultainen lätkä jäi kiiltelemään ... olikos se vajaan kahden minuutin päähän.
Rastien jako sujui mallikkaasti ja mun kontolle tuli juosta 4,3 km/12 rastia, joista 6 yhteistä. Muille (Mr *:lle ja Hegelle) jäi sitten valittavaksi yhteisten rastien lisäksi ne kauimmaiset 11 rastia siellä rytömaastoissa. Omalle kohdalle osui loistava maasto ja lyhin reitti, mikä olikin taktisesti viisasta. Hyvä me!
Omalta kohdaltani suunnistus sujui kohtuullisesti, sillä aikaa meni K-pisteeltä lähdettäessä ja kokoontumisrastille mennessä vaivaiset 56 minuuttia. Siis tavallista iltarastivauhtia ja tarkemmin sanottuna tasan 13 min/km. Kokoontumisrastille mennessä pysähdyin neuvomaan pientä suunnistajatyttöä, joka alahuuli väristen kyseli, missä hän on. Näytin paikan ja katsoin, että hän lähti kohden oikeaa suuntaa - toivottavasti hän ei eksynyt kovin paljoa enemmän.
Joukkueen suoritus oli tasainen, sillä Hege tuli kokoontumisrastille puoli minuuttia minua ennen ja Mr * puolitoista minuuttia minun jälkeeni. Jos en olisi harhauttanut Mr *:eä eräällä rastilla ja sanonut, että "se rasti on tässä notkossa", olisimme päässeet lähtemään maalia kohden vähintäänkin tuon puolitoista minuuttia aikaisemmin ja olisimme silloin hävinneet kullan ehkä 15 sekunnilla tai jotain sinnepäin. Kyllä olis harmittanut vietävästi, joten parempi näin.