1

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Moro!

Ajattelin laittaa oikein joukkueittain, jos vaikka tulisi jokaiselta joukkueelta omat kertomukset historia-arkistoihin.

Yleinen kommentti kisajärjestelyistä on varsin huono, miltei kaikki oli alimitoitettua ja meininki oli kuin huonoissa am-viesteissä konsanaan. Wc:t oli mitä oli, ruoka loppui, makkarat loppui, kisaa ei pystynyt seuraamaan, vaihtoalueella piti kyylätä ja käydä vahtaamassa emit-palikan kanssa, että joko se edellinen on leimannut rastilla 2 km ennen maalia vai ei. Jos oli, niin sitten pitikin alkaa lämmittelemään loppuviitoituksen vierellä ja keskittyminen oli mitä oli. Ei hyvä systeemi todellakaan. Se perinteinen kuulutus olisi ollut vielä erittäin toivottu lisä tuolle emit-touhulle. Sikäli kuitenkin hyvä kehitys. Videotaulu oli mitä oli ja sen sijoitus oli missä oli.

Ja sitten itse asiaan:

Ykkösen juoksujärjestys oli hyvä ja tänäänkin laittaisin täysin saman järjestyksen. Kiitos siitä Heselle. Kuten kaikki tiesimme jo etukäteen, niin joukkueemme vahvuus oli tasaisuus ja se näkyy varsinkin lopussa osuuksilal 4-7. Muilla joukkueilla ei löydy näille pätkille likimainkaan saman tason menijöitä kuin meiltä löytyy!

Oma osuus eli numero 3. Tavoiteaika oli 1 h 34 min, toteutunut oli 1 h 44 min ja risat näköjään. Eli 10 minuuttia tästä jäätiin, tosin jos maailman kenties paras Ja Lakanen juoksee osuuden 23 min nopeammin, niin ehkä tuo 1 h 34 min oli liian kova tavoite jopa minulle. Mutta se siitä.

Pietu sanoi vaihtopuomilla, että tee täysin oma juoksu, älä välitä muista. Se oli hyvä ohje ja tätä noudatin. Ykköselle hirmuisen pitkä matka, sykkeitä seuraten ja karttaa tutkien päästiin hyvin matkaan. Rastille tuli kuitenkin kaikkinensa noin 30-45 s ylimääräistä aikaa käytettyä. Ykköseltä 3:lle meni täysin tuubiin ja porukkaa alkoi tulla näkyviin, jotka pyrin ohittamaan välittömästi. Neloselle mennessä (oli vielä pimeää) edessä näkyi hieno letka, ei muuta kuin kiinni ja ohi ja koko ajan tiesin, että olen oikealla joitakin kymmeniä metrejä, mutta siltikin letkan vaikutus oli se, että pakkohan mun oli pummata sitä vaikeaa rastia noin 40 s muiden mukana, mutta ei onneksi enempää. 4-6 välit olivat helppoja, pelkkää uraa ja TV systeemejä. 6-7 väli oli viestin ikävin. Mentiin läpi vihreä viidakon ja mutaisten jokien ja pusikkoisen aukon. Ja kun itse olin vetämässä letkaa, niin vauhtihan oli mitä oli, rastille tuli vielä sellainen 20 s ylimääräinen varmistus kierto. Pummi mikä pummi. 8 ja 9 oli helppoja, vaikka oli vielä pimeää. Ysiltä säntäsin idioottimaisesti kiinni saamani letkan perään oikealle mäen kiertoon ja sieltä tielle, jotka pitkin pääsi melko lähelle rastia. Kymppiä en pummannut sekuntiakaan tämän kierron ansiosta, mutta ainakin anlyysien mukaan olen hävinnyt tällä välillä monta minuuttia kärjelle, joka meni suoraan (pidin eilen ip meillä banketin Manun kanssa ja hän vahvisti omat tuntemukseni valinnan heikkoudesta). Välillä kertyi arviolta noin 2 min tappiota. 10-14 taisi olla putkea ainakin urien heikkodesta päätellen, ja nämä pätkät olivatkin radan hienoimmat, ei ongelmia sekuntiakaan, mutta muita ei näkynyt kuin pummaamassa. 15-24 olikin ura jumppaa, vuoristokiipeilyä, pusikkoa, siirtymää ja riitti kun kävi koukkimassa omat hajonnat pois kuljeksimasta ja ohitteli porukkaa kaikissa paikoissa missä pystyi, kunnes huomasinkin, että olen yksin omalla hajonnalla ja sitten pääsikin juoksemaan vähän reippaammin ja kyllähän ne tutut selät tulikin vastaan melko nopeasti. Lammpua ei enää tarvinnut edes kartan lukuun rastilta 15 alkaen ja virheitä ei tullut.

Viimeiset 3 rastia olikin sitten jo melkoista tuskaa, mutta onneksi Milan selkä näkyi ja tuli heittämällä vastaan, josta sai vähän lisää energiaa, jotta pystyi tekeen vielä sellaisen 40 sek virheen toiseksi viimeisellä rastilla ja siten pilattua vähän omaa suoristustaan. Ja kuten Tähtisen kanssa todettiin, niin tämä alue oli aikasta kinkkinen.

Ja siten yhteenvetoa.  Laskin tuossa, että kaikkinensa multa meni virheisiin ehkä sellaiset 4-5 min eli jokaisella kilometrillä tein siis reilut 16 s virhettä (jos se typerä kierto otetaan mukaan) eli täysin puhtaalla juoksulla olisin juossut lähemmäs 1 h 40 min. Syke taso oli varsin tasainen koko matkan, ehkä hieman liian alhainen eli juoksuvire ei eilen ollut ilmeisesti se paras mahdollinen (aamu yö, jännitys, päivän kävelyt jne). Tietysti jokainen toivoo, että olisi saanut vetoapua jne, mutta tilanne oli mikä oli. Jos vetoapua olisi ollut, niin olisin uskonut omien mahdollisuuksien olleen juuri tuossa 1 h 34 min pinnassa. Toki olisin myös toivonut, että pimeyttä olisi ollut pidempään, jolloin olisin uskonut pystyväni nostamaan sijoja enemmän, koska loppupäässä oli myös varsin vaikeita hienoja rasteja ja hajontoja, joita oli varsin helppo tyriä, jos ei muuten, niin ainakin eksyä väärälle hajonnalle. Kunnosta se ei ollut ainakaan kiinni (tai en sitä myönnä), olisin meinaan pitänyt samaa tasaista vauhtia koko radan smile

Loppusija 253 ei tyydytä ainakaan minua. Se 112 oli kova tavoite, mutta ei utopistinen. Uskoisin kuitenkin, että jokainen joukkueen jäsen oli tehnyt voitavansa kovan tavoitteen eteen. Kiitos siitä.

Että se siitä Jukolasta 2005, tavoitteet ja katseet on nyt siirretty vuoden 2006 Jukolaan. Ennen sitä pitäisi kuitenkin kait juosta se elämäni eka maratoni elokuussa ja harjoittelua jatkettava ainakin sinne asti. Mitä sitten tapahtuukaan vuonna 2006, jää nähtäväksi. Suunnistuksissa mua näkee seuraavan kerran EHKÄ Padasjoki-viikon iltarasteilla ja jos hyvä tsäkä käy, niin heinäkuun lopussa myös ja varmaankin am-viesteissä ja SM-viesteissä Karjaalla sekä teitty Haulikko, jos näytöt valitsijoille riittävät.

No niin tai näin, niin ainakin minulla oli hauskaa, toivottavasti myös kaikilla muilla. Ei muuta kuin hauskaa kesää ja nauttikaahan lenkkeilystä enemmän kuin viime kesänä wink Ja jos on tulossa seurasiirtoja negatiiviseeen tai positiiviseen suuntaan, niin pistäkäähän koodia myös näistä! Ylle, Känni?

Nipa(sai juuri varmistuksen ja usutuksen vaimoltaan, että poikain kanssa mukaan vaan juoksemaan sitä maratonia, nyt vain tarvii päättää, että missä leirissä reenataan, aikaan 2 h 30 min tähtäävässä porukassa vai 3 h 56 min porukassa)

2 (edited by mr. * 20-06-2005 12:23:52)

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Jukola-härveli

Käykääpä piirtämässä.

Oma osuuteni: Ykkönen ok, sitten heti kakkoselle pientä hapuilua ilman uria (onneksi oli hyvä maasto menossa) -15 sek. Kolmonen ok, nelosella tuli taas huonoa mikroreitinvalintaa -15 sek. Välit 5-8 ok. Ysille mentäessä vetelin pitkät tovit vihreillä ilman uraa, turpiin ehkä 30 sekkaa, ja rastiympyrässä luotin vääriin tyyppeihin ja koukkasin vielä minuutin. Kymppi olikin juoma/väliaikarasti ja sellaisia olen pummannut ennenkin, vetelin välin ihan zetaksi ja takkiin tuli 20 sekkaa, siis rastia joka oli pellolla! mad Sitten alkoi meidän osuuden rastinotto-osio ja se meni lähes nappiin... toiseksi viimeinen rasti nro 17 (koodi 49) aiheutti isoimmat vaikeudet. Ensin juoksin yhden rastin vierestä, arvelin sen vääräksi, liian alas. Kysyin kaverilta koodia, se sanoi jotain 162...ja kertoi 49 olevan paaaljon ylempänä. Damn! Olin siis juossut oman vierestä. Takaisin ylös ja kappas, koodi oli viiskyt jotain...Hetken päästä sain kiinni ja menin rastilleni...eli taas hiukan alemmas. Sekoilua tuli lähes 1 min 45 sek.  Viimeisen rastin löysin ja maalin myös. Virheitä tuli 4 minuuttia.

Suoritukseni oli mulle tyypillinen jukola-juoksu...ei hyvä eikä kauhean huono. Tiesin olevani melko huonossa kunnossa, mutta yllätyin silti, kun en päässyt mihinkään. Lähtöpaikastani sekä maaston rehevyydestä johtuen, käytössäni oli lähes kokoajan hyvä ura...silti en ole vuosiin kävellyt osuudellani näin paljon kuin nyt. sad

Arvio muista:

Niko: tietoinen riski, joka ei onnistunut. mutta kaikesta oppii. koulutus on alkanut... tongue
Zizu: heh, eipä tarvinnut muilta paljon koodia kysellä. joukkueen vahvuus oli tässä, yömiehet pärjää myös yksin.
Nipsu: sama juttu kun Zizulla - ohituskaistalla. jaksoin myös loppuun asti.
Kimmo: yksi nopein rastiväliaika! oli lähellä loistojuoksua...kaksi pummia, joista toinen melko iso...
Vvi: hyvä juoksu, löytänyt osuutensa?
Mä: --
Dilbert: eleetön ja varma juoksu jälleen. taisi lopussa aivan vähän hiipua?

täältä tähän
*

3

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Moro!

Hyvät analyysit olet heittänyt kehiin. Hiivatti sentään, kun en uskonut itseäni sillä yhdellä välillä, vaan säntäsin kavereiden perään pelkästään juoksemaan niitä kiinni, enkä pitänyt omasta reitinvalinnastani kiinni. Se olisi tuottanut helposti sen 2 min pois ajasta, kenties enemmänkin loppulenkkiä ja viestiä ajatellen.

Oli kyllä yllätys se, että sanoisin sijoilla 10-250 olevan melkein enemmän letkoja kuin sijoilla 400-550, ainakin tämän Jukolan kokemuksella.

Juu, en tummunut lopussa, kiitos sykemittarin smile Sen kanssa tuli kenties aloitettua liian varovasti.... Juomarasteja oli muuten aivan liian vähän, taisi olla 3 koko lenkillä eli tuon kaltaisessa tapahtumassa aikasta vähän. 4 olisi ollut sopiva.

Ensi vuonna muuten juostaan Salossa ja "juhana"uta, että on "helmen" näköistä "kalastajaa" tarjolla. Niko suunnistamaan lamppu päässä Harmoisiin, niin hyvä tulee. Samoin muut yökyöpelit smile

Nipa(ja ensi vuonna en sitten harkitsekaan muita pätkiä kuin pitkää yötä)

4

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Moi

Täytyypä sitten itsekin vääntää jotain tarinaa. Rastiväli rastiväliltä analyyssit jätän tällä kertaa väliin, tulis liian pitkä juttu, mutta noin pääpiirteittäin oma juoksu meni jotensakin näin:

Yritin lähteä rauhallisesti liikkeelle, koska tiedossa oli että loppumatka olis jokatapauksessa tällä kunnolla yhtä tuskaa. Siinä ykköselle uraa pitkin hölkkäillessä tarttui perään yksi koodinhuutelija ja seuraavilla väleillä pari kappaletta lisää. Neloselle asti vedin sitä letkaa ja osuinkin rastille kuin telkkä pönttöön - siis mä omalle, mutta koko muu letka väärälle. Ilmeisestikin mä olen harvinaisen kieroutunut ihminen, koska koin suurta mielihyvää kun katsoin leimauksen jälkeen taakseni ja näin koko muun letkan lähtevän takaisin tulosuuntaan omalle hajontarastilleen lol

Virheitä en ala sen kummemmin erittelemään, muutamalla rastilla tuli pieniä kämmejä yhteensä parin kolmen minuutin edestä. Kunto oli just niin heikko kuin ennalta arvelin, kävelyksi meni monet vähän pienemmätkin mäet. Vähän ennen puoliväliä musta juoksi ohi letka, mutta annoin sen mennä menojaan koska tiesin että siinä vauhdissa hyytyisin kuitenkin ennen loppua. Osan siinä letkassa juosseista kavereista kuittailin kyllä loppuradalla pitkillä reitinvalintaväleillä. Jos olisin kestänyt siinä vauhdissa maaliin, niin loppusija ei olisi kuitenkaan kovin montaa pykälää parantunut, koska se letka tuli maaliin vissiin pari minuuttia ennen mua eikä siinä letkan ja mun välissä tainnut tulla ketään. Karkeesti ottaen reilusti yli puolet radasta sai tehdä omaa suoritustaan ja loppupuolella tuli mentyä muutamia rastivälejä ihan kokonaan ilman uriakin. Tavoiteaika 1.45 heitti vain parilla minuutilla, joten siihen nähden ihan normaali suoritus.

Maasto oli ihan kivaa suunnistusmaastoa, urajuoksusta tosin ei enää pahemmin suurta iloa saa revittyä. Järjestelyjen toimivuudesta ei mulla ole niin paljoa moittimista kuin Nipalla, koska mä ainakin sain ostettua vielä aamulla kisamakkaran, ilmeisesti järjestäjät kävi hakemassa Salesta täydennystä. Vessaankin pääsi kun oli tarvis ja vaihtopuomillakaan ei tarvinnut kytätä kun VT tuli sieltä metsastä ihan ajallaan. Ainoa asia mistä jäi ikävä maku oli se bussinodottelufarssi, mutta saihan senkin ajan hyödynnettyä vaikka nukkumiseen ja auringonottamiseen. cool

Tätä kautta ja hyviä kisoja on vielä paljon jäljellä, mutta koska kunto on näin huono niin tähtäin on jo ens kaudessa. Pitänee vissiin alkaa taas reenaamaan, kun tuo "vanha kunto" alkaa varastosta loppumaan. Toivottavasti en tule pahaan ylikuntoon jos oikein innostun wink

- JV -

PS: En ole tiukkapipo, mutta eiks nää jukolaraportit olis kuitenkin mahtunut saman otsikon alle..? hmm

5

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Moi,

Tavoiteajat olivat todella kovat tässsä I joukkueen osalta erot:
Niko   1.31   1:58:02  -27:02 Kuten Vesku sanoi tiotoinen riski, mutta onnistuessa tuo tavoiteaika lienee paperia!!
Pietu  1.19   1:25:35  -06:35 Tavoiteaika oli hieman vaikea asettaa
Pate   1.34   1:44:52  -10:52 ehkä virheetömästi olis menny 5-6 min kovempaa
Vänni 0.52   1:02:39  -10:39 pari isoa pummia jätti tavoitteen saavuttamatta
minä  0.55      56:11  -01:11 oma tavoite oli kovempi kuin julkinen ja se jäi saavuttamatta useiden pienten virheiden takia + yksi isompi yhdelllä välillä (yht. n. 5min) - ei todellakaa mun osuuteni enään
mr*   1.07   1:14:45  -07:45 tasaista työtä ja viirheettömästi varmasti saavutettava tavoiteaika
villa   1.45   1:47:45  -02:45 lähes kellon tarkasti vain 2 min heikommin kuin tavoiteaika

Omasta juoksusta voisin todeta, että lähdin asenteella minkä olen kokemuksesta oppinut tuolla 5. osuudella, siellä ei ole ketään suo kovempaa samalla, eikä edellisellä osuudella samaan aikaan kuin sinä- olisi ehkä hyvää koulutusta muillekin!

Mutta itse juoksuun ykkönen melko hitaasti mutta varmasti päin, sitten kakkoselle tulikin jo eka virhe n 100m ennen rastia luin kuvin rajan hiukan huolimattomasti siitä ylimääräinen koukkaus +1 min. Kolmonen taas varaovasti, suhteelisen suoraan. Nelos välillä ihmettelin kun ei ketään näy ja uraakaan ei  juuri ole, vaikka omasta mielestäni vihreä vasemmalta kiertäen tielle ja siitä aukean yli mäkeen oli optimaalinen reitti. Mäen päällä huomaan juoksevani hiukan liiaksi oikealle ja enkä suoraan kuvion rajalle kuten olin suunnitellut ja pieni korjaus, mutta taas vihreän läpi mennessä suunta kaartuu liiaksi oikealle mäki alkaa laskea vaikka ei pitäisi ja kompassista huomaan suutani olevan lähes 45 astetta väärän, sitten oikeaan suuntaa ja rastin otto sujuukin jo lähes mallikkaasti, mutta välilä kakkea ylimääräistä sähellystä. Seuraava lyhyt väli poljetaan täpöllä ja aivan rastin vieressä ehkä 15 s koukkaus Seuraava menee ongelmitta, mutta seuraavalla taas huolimaton rastinotto +15 s. Koodi 150 helppo, ei ongelmia kuten TV rastikin, mutta jostain kumman päähän pistosta pätän oikaista pellon poikki, enkä juosta tieta ja polkua, ei hyvä!!! Sueraavalla 126 rastillle olisin mennyt mäen päältä, mutta ura veti jo rinteestä  metsään ja lähes kävellen mutta hikan oikealta koukaten rastille. seuraava on taas vaativan oleinen mutta nyt menen täysin suunnitellusti mäen päältä rastille. seuraava väli sujuu ongelmitta. Päästään alamaahan ja jouksen rastin ohi, turha koukkaus +30s. Alamäki jatkuu juoksen lähes täpöllä kunne nilkka muljataa ja kaadun, sitten vilkaisu enään alle km viimeiselle rastille mennään vaikka hammasta purren, tosin juokseminen on hiukan vikeaa, mutta nilkutetaan loppuun.

Tässä tällä erää viimenen jukolan viestini osuuksilla 4 - 6 (lähes kaikki on nolta on koettu) - uudet haasteet odottavat  cool

t. VVi

6

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Moro!

Mikä jottei noita otsikoita avata jokaiselle joukkueelle omansa? Jos kaikki vedettäis yhteen putkeen, niin silloinhan oltais siinä vanhassa mallissa lol Ja sitäpaitsi, nythän jokainen voi valita oman joukkueensa ja jättää suosiolla muut lukematta, siis jos ei halua.

Nipa(kehityksen kärjessä)

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

lol

8

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Moi,

Tilastollista faktaa Jukolan viestin PäRan I joukkueesta, eli alla taulukko, jossa on osuus, matka, 10 osuuden nopeimman keaskiarvo, PäRan juoksema aika, 10 nopeimman kilometrivauhti, PäRan kilometrivauhti ja kilometrivauhtien ero. cool

Taulukko I
osuus    matka    10 nopeimman K.A    juostu     min/km    Pärä I     ero
        1       13.2    1:23:18                    1:58:02       06:19        08:57    02:38
        2       11.3    1:06:44                    1:25:35       05:54        07:34    01:40
        3       14.2    1:22:54                    1:44:52       05:50        07:23    01:33
        4         7.5    0:45:27                    1:02:39       06:04        08:21    02:18
        5         7.6    0:42:39                    0:56:11       05:37        07:24    01:47
        6         9.8    0:55:55                    1:14:45       05:42        07:38    01:55
        7       15.1    1:22:54                    1:47:45       05:29        07:08    01:39

Kuten talukosta I näkyy nopeita kilometrivahtia piti Päran I joukkueesta armoitettu ankkuri JV 7:08 ja seuraavina tulivat Paten ja Vvi:n vauhdit. Mutta sensijaan jos verrataan kymmen nopeimman ja Pärassa juostujen kilometrivauhtien eroa, niin pienin ero on Paten osuudella 1:33min/km, sitten JV ja Pietu. Eli vanhan rankisysteemin mukaanhan JV olisi napannut kovimmat pisteet. Kuitinkin yleishuomiona voidaan pitää, että ero on alle 2 min per km nopeimpiin ja varmasti monen kodalla ilman virheitä lähempänä 1:30 tai jopa sen alle. smile

t. tilastomies

ps. Hyvää Juhannusta ja loppu kesää kaikille!

9

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Moro!

Mielenkiintoista tilastointia nikkari smile Olet varmaankin ollut myös tässä taannoin Nikkari-Jukolassakin smile

Katselin tosta nuo 2:n erotukset ja "vanhat" viestiketuthan siellä näyttivät jyränneen eli Koista ja Hese.

Kävin muuten perjantaina aamulla yksin lenkillä vissiin ekaa kertaa kuukauteen ja kyllä oli vaikeaa, kun se Jukolakin tulee vasta vuoden päästä.

Onneksi näin miedän aloittajan kaupassa tekemässä Juhannus-ostoksiaan. Oli vetässyt Coperin testissä 3700 m eli kyllä se mies kunnossa on. Pe, La ja Su mietittyäni asiaa ajattelin ehkä kuitenkin skipata sen maratonin, mutta kuitenkin reenata sitä varten. Siispä tänään 2 tunnin lenkki odottaa noutajaansa ja ihan uteliaisuudestani käyn myös juoksemassa Padasjoki Staadigolla muutaman rundit vähän reippaampaa tod. näk. pe iltana. Katsotaan, mihin laskeudutaan.

Nipa

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Pedron kommentteja...

Kiitos Päran porukalle - oli mukava viettää yksi hieno kesäviikonloppu tuttujen seurassa, sillä vanhojen tyhmien juttujen jauhaminen on koko Jukolan suola! Kisakeskus oli jotenkin hajanainen ja sauna kylmä, mutta muuten fiilikset pysyivät korkealla.

Itse olin tyytyväinen siihen miten sain kerättyä itselleni tsemppiä yli 800 painuneesta lähtösijoituksesta huolimatta. Sen syvempiä analyysejä en ole tehnyt, mutta vanhoilla näytöilläkin yö sujui suunnitelmien mukaan, eli ilman isompia virheitä. Pienempiä tuli useampi, mutta niin varmaan kaikille.

Loppusijoitus ei todellakaan tyydytä, mutta loppuun saakka jatkunut nousuvire on hieno osoitus tasaisen kovasta porukasta. KM-vauhtini oli hyvää ohituskaista- ja yöolosuhteet huomioiden, kun ei noi päivämiehetkään paljoa kovempaa menneet.

Teloin jalkani pahasti jossain 8 kilometrin kohdalla ja tämä viikko on mennyt täysin telakalla makaillessa. Sääreen osunut isku meinattiin joutua kuvaamaan, mutta nyt viikon jälkeen sillä voi jo kävellä. Toki sääressä on edelleen kiiwin kokoinen patti ja runsaasti nestettä, joka on turvottanut nyt myös nilkan ja jalkaterän. Täytyy toivoa että sillä voi juosta ensi viikon Kainuussa.

Aloituksesta vielä Nikolle sen verran, että niin Jukolassa avausosuudella kuin Formuloissa jokainen maksaa oppirahat joskus, joten positiivisella tsempillä tulevaisuuteen

Lomia odotellessa ja jalkaa parannellessa - varikko:cool:tyttöjen seasta Pedro

Ps. Toivottavasti VJ-Sportin rengasvalmistaja ei käske jättämään seuraavaa Jukolaa väliin kun ei pysty takaamaan nastojen pysyvyyttä nappuloissa?!!??!!!?!?

11

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

Jos tässä nyt omatkin kommentit heittäisi kehiin. Monenlaisia mietteitä on liikkunut päässä kisan jäljiltä. Jukola fiilis oli korkeella koko reissun, eli siitä hyvät pisteet. Järjestelyistä en hirveesti valita, vaikka ne omassa kymppivuotisjuhlakisassani oli mielestäni huonoimmasta päästä. Hyvä sää tietty pelasti paljon.

Sitten itse asiaan eli kisa-analyysiin... Hieman ennakkoon jännitti, mitä tuleman pitää, koska olin edelleen urheilukiellossa revähtäneen olkapään jäljiltä ja alla oli vain kaksi juoksulenkkiä pariin viikkoon hmm Muuten pohjaa oli kertynyt iltarasteilta, joten suunnistuksen sujuvuuden suhteen olin melko luottavainen. Juoksukunto nyt oli mitä oli, mutta tiesin, että se riittää kyllä tavoitesijoilla letkassa roikkumiseen.

Analyysi tulee reittihärvelin perustella suhteessa mulle asetettuun tavoiteaikaan - mukana kaikki neljä 52 minuuttiin juosseet reittinsä piirtäneet... Ykkönen rauhassa ja varmasti alkuun joukon keskellä, ekat pummaa jo nyt, amatöörit lol Kakkoselle leimataan jo niukassa johdossa. Kolmosen hajonnalla Kils OK:n Norström pummaa hieman, nelosen ja vitosen varman rastinoton ansiosta Vänni meinaa jo karata. Kutoselle noustaan aluksi ison mäen rinnettä, muut alkavat jo menettää näköyhteyden sujuvasti suunnistavaan Vänniin. Ylistaron Junttila kämmää vitosta ja jää letkan hännille. Jämsän Rantala on ainoa, jolla vielä aukealla on näköyhteys letkan kärkeen. Seiskalla pieni koukku ja Norströn pääsee myös näköyhteydelle kovan vauhtinsa ansiosta. Helppo kasi ei tuo muutoksia letkan järjestykseen. Ysille lähdetään tykittämään suunnalla, Norstömin oikealta kiertävä valinta on hiukka hitaampi. Juomarastille tultaessa Vänni on edelleen kärkessä hyvällä reitinvalinnallaan pusikon läpi. Muut seuraavat kuitenkin yhtenäisenä ryppäänä. Rastilla 11 alkaa dramatiikka, Päijran Vänni ja Jämsän Rantala pummaavat kunnon kiemurat ja muut karkaavat. Rantala saa kuvion vielä kasaan ja lähtee ottamaan letkaa kiinni. Vänni sortuu helppoon virheeseen ampaistessaaan vittuunnuksissaan ajattelemattomasti seuraavalle rastille ja peli on menetetty. Kunniakierrosten aikana muut entivät kevyesti käydä neljä rastia ja juosta vaihtoon...

Tästäkin voi moni ottaa opikseen. Esimerkiksi sen, että huonokuntoisenakin Jukolassa voi tehdä hyvän suorituksen, jos vaan malttaa suunnistaa. Toisekseen, rastinottoa ei voi tehdä liian varovasti, siinä hukattu aika on mitätöntä pummiin verrattuna. Tämä kannattaa muistaa etenkin viesteissä, joissa parhaatkaan joukkueet eivät ikinä hae huippusuorituksia. 7 hyvää yksilösuoritusta putkeen on joukkueen huippusuoritus, 7 huippusuoritusta on tilastollinen mahdottomuus. Oman virheeni syyksi laitan keskittymisen herpaantumisen. Juomarastin jälkeen mietin mm. kuinka paljon kivempaa olisi juosta sitä mäkeä hyvässä kunnossa, miten voisin hyödyntää letkan vetoapua, jos juostaisiin tavoitteen mukaisella sijoituksella ja kun vielä ohitin siinä mäessä vanhan tutun viiskymppisen äijän, jonka olin ohittanut jo kakkosella niin ajatus ei riittänyt enää suunnistukseen :argh1:

Positiivisena pidän kyllä sitä, että mun tavoiteaika _olis ollu_ PAPERIA big_smile

Re: Jukola 1-joukkue kisarapparia

The vahvistus wrote:

Tästäkin voi moni ottaa opikseen. Esimerkiksi sen, että huonokuntoisenakin Jukolassa voi tehdä hyvän suorituksen, jos vaan malttaa suunnistaa. Toisekseen, rastinottoa ei voi tehdä liian varovasti, siinä hukattu aika on mitätöntä pummiin verrattuna. Tämä kannattaa muistaa etenkin viesteissä, joissa parhaatkaan joukkueet eivät ikinä hae huippusuorituksia. 7 hyvää yksilösuoritusta putkeen on joukkueen huippusuoritus, 7 huippusuoritusta on tilastollinen mahdottomuus. Oman virheeni syyksi laitan keskittymisen herpaantumisen. Juomarastin jälkeen mietin mm. kuinka paljon kivempaa olisi juosta sitä mäkeä hyvässä kunnossa, miten voisin hyödyntää letkan vetoapua, jos juostaisiin tavoitteen mukaisella sijoituksella ja kun vielä ohitin siinä mäessä vanhan tutun viiskymppisen äijän, jonka olin ohittanut jo kakkosella niin ajatus ei riittänyt enää suunnistukseen :argh1:

Positiivisena pidän kyllä sitä, että mun tavoiteaika _olis ollu_ PAPERIA big_smile

Erinomainen 'rappari' ja vielä loppuun muutamia viestitotuuksia. Thx dude cool

*