1

Topic: Iltarastit 2021

Vihdoinkin "oikeat" iltarastit pääsivät käynnistymään!

Kukkaron maastosta mainittavaa omatoimirastilaisille on, että suo-ojissa on runsaasti vettä ja ojat vaikuttavat leveiltä - varovainen saa olla niitä ylittäessään. Alueella on myös hakkuualueita, joita ei näy kartassa. Kun mennessään lukee karttaa, niin eipä niistä paljoa haittaa ollut.

Jutun juonihan tänä kesänä on, että tiistai-illan iltarastien lisäksi samat rastit voi hakea myös omatoimirasteina koko loppuviikon ajan. Omatoimirastien kartta on ladattavissa tiistai-illasta klo 21.00 lähtien sunnuntai-iltaan klo 18.00 saakka. Iltarastikalenterissa on kartan latauslinkin lisäksi ajo-ohje google-linkkinä lähtöpaikan läheisyyteen.

2

Re: Iltarastit 2021

Pekan ja Nikon tiistainen Kukkaron rata aivan loistava.

3 (edited by tm 12-07-2021 01:51:45)

Re: Iltarastit 2021

Tiistain 6.7. iltarasteista tulokset ovat tuhoutuneet eli mtr:n mukaan se sisälsi 8669 suorituksen tiedot. No sehän ei voi pitää paikkaansa, koska mtr oli nollattu ennen iltarasteja. Joka tapauksessa laitteesta ei pystynyt lukemaan kelvollista dataa.

Näin käy tälle härvelille ajoittain ja syytä voi vain arvailla. Suora auringonpaiste ja kuumeneminen? Emitkortti jätetty lukijaan lepäämään muutamaksi minuutiksi? Lukija lukee tietueen kerran sekunnissa. Jos emitkortin jättää sen päälle 20 sekunniksi, niin silloin mtr:n muistista kuluu 20 suorituksen tila. Tämä härveli menee sekaisin, jos sen muisti täyttyy liiaksi. Sitten kolmantena tulee mieleen viallinen hajoamassa oleva emitkortti, mutta silloin luulisi, että vain kyseisen kortin tietue menisi pieleen. Nekjänneksi sen voi saada sekaisin, jos patterin navoista tulee nopeassa tahdissa pari virtapiikkiä eli patteri on huonosti paikoillaan ja virta katkeaa aivan hetkeksi. Ja tietty heikko patteri. Tuossa laukussa on kaksi patteria, vanhempi ja uudempi. Uudempi on parempi, mutta kun vanhempi lepää hetken, niin sekin antaa patterin statukseksi "good". Viides juttu on, jos sisäinen patteri on heikentynyt. Se on sellainen nappiparisto. Data turmeltuu, kun tuloksia yritetään lukea sieltä liian pitkän ajan kuluttua. No, mä olin nyt reissussa. Ja sisäinen patteri on suht äsken vaihdettu. Tosin patterien laatu on jatkuvasti heikentynyt. Alkuperäinen taisi kestää luokkaa 10 vuotta.

Katsotaan, miten laite toimii jatkossa. Sama juttu sille on käynyt aikaisemminkin.

Niin ja käsiaikojen syöttömahdollisuutta en tuohon ole koskaan tehnyt, mutta varmaan pitää tehdä. Siihen tosin menee aikaa...

4

Re: Iltarastit 2021

Yleisön pyynnöstä ja niin edelleen... taion käsin suoritusajat tuloksiin, mutta sitä ennen täytyy vähän nukkuakin.

5

Re: Iltarastit 2021

tm wrote:

Yleisön pyynnöstä ja niin edelleen... taion käsin suoritusajat tuloksiin, mutta sitä ennen täytyy vähän nukkuakin.

Eikös sitä rannekellollakin saisi muutama osallistujan loppuaika?

6 (edited by tm 13-07-2021 14:17:52)

Re: Iltarastit 2021

YES!

Kyllä nyt saahaan vaikkka rannekelloajat laitettua. Ei tarvitse tietää kuin nimi - joka sekin voidaan keksiä - aika ja rata. No, kaikki tiedot voi vetää hatusta, mutta mieluummin tulosvihkosesta.

Ottihan se taas voimille koodata näin tiukalla aikataululla, mutta kun olen muutenkin ollut tekemässä tästä ohjelmasta uutta windows-ystävällisempää versiota, niin laitoin käsiaikojen syötön toimimaan.

EDIT 1: laittakaa vain uskollisesti loppuaika myös sinne tulosvihkoon. Nyt ei Eerolle oltu laitettu mitään aikaa.

EDIT 2: Kirjoittakaa nimet SELVÄLLÄ käsialalla, sillä en ole cryptografoloogi tai mikä se sitten lieneekään.

7

Re: Iltarastit 2021

Väinö Patama wrote:
tm wrote:

Yleisön pyynnöstä ja niin edelleen... taion käsin suoritusajat tuloksiin, mutta sitä ennen täytyy vähän nukkuakin.

Eikös sitä rannekellollakin saisi muutama osallistujan loppuaika?

Moi!Kun mä nuorena juippina pidin suunnistusratoja auttoisilla,laitoin ilmoituksen padasjoen sanomiin,niin aina oli varma osallistuja Veikko Hakulinen.Ja rannekellolla otin aikoja.

8

Re: Iltarastit 2021

Olitko Väiski siinä Wilksman viestin joukkueessa, mikä päättyi jonnekin Liedon seurojen talolle? Hakulinen oli Asikkalan ankkuri ja minä olin PäijRan . Yhtä aikaa lähdettiin parinkymmenen kilometrin mittaiselle osuudelle. Ihan lopussa Veikko oikoi peltoja minä hiihdin kiemurtelevaa joen jäätä ja nousin maaliin seurantalolle vähän ennen Hakulista. Tuntui makeelta. Voittajaa en muista.

9

Re: Iltarastit 2021

Moi! Joo mä muistan,mä olin vissiin toisella osuudella,sen pätkän sai itse valita.Taisin olla viellä päijät-rastin joukkueessa. Ekana maaliin juoksi liedon parma,mutta ne hylättiin kun ne juoksivat teitä pitkin,niillähän oli kainalossa paketti,jossa olivat katkotut sukset ja sauvat,nehän oli kiedottu piikkilangalla yhteen.

10

Re: Iltarastit 2021

Joo nyt muistan. Mikko Mannosella oli puolimetriset lasten sukset ja sauvat kun lähti juoksemaan jollekin väli  osuudelle.

11

Re: Iltarastit 2021

Moi! Mä muistelen että pari viimeistä osuutta juoksivat parman suunnistajat  pakattu sukset sauvat kainalossa. Muuten tänään voitti lapinlahdella 5-kilsan matkan hiihtäjä joka hiihti hyvin nuorten mm-kisoissa vuokatissa talvella.Ei sen puoleen 1960-1970 vuosina lahden piirissä hiihtivät kilpaa Lasse Viren,Tuomisen Seppo ja Tapio Kantanen.

Re: Iltarastit 2021

Vihdoinkin on saatu uusi, tuliterä mtr-laite ja se näyttää toimivan!
Illan tuloksetkin ovat jo nähtävinä, nopeudesta kiitos! smile

13

Re: Iltarastit 2021

Tulokset tämäniltaisista iltarasteista netissä. Karttalinkki lähtöpaikalle korjattu! Se oli vähän pielessä. Google mapsin ominaisuus siirtää pistettä reittiä laskiessa. Pitäisi aina tarkistaa...

14

Re: Iltarastit 2021

Tiistaina 24.8 on iltarasteilla metsäsprintti. Haastetta on vaikka ollaan metsässä. Vaikka kartta on vanha, niin se pitää hyvin paikkansa. Maastopohjakin on risutonta ja mukavaa juoksennella. On siitä jo muutama vuosi kun samoja suppia on viimeksi koluttu.

15

Re: Iltarastit 2021

Nyt kaikki sprinttirasteille. Maastossa ei ole risuja. Kangasmaastoa ja pikku kallio. Opastus Alaskan tiehaarasta viisi kilsaa Auttoisilta Lammin suuntaan. Kartta 1:5000. Yksi rata noin 1,7 km, josta muutama sata metriä tietä. 11 rastia. Lähtö sprintin tapaan, ensin lähtöleimaus sitten kartta.

16

Re: Iltarastit 2021

Alaskan avoimet sprinttimestaruuskisat jännittävät. Onko nopein oman seuran lupaus Niko ,  tuleeko taitava maamittari Asikkalasta ja vie voiton, vai Lammin nopeakinttuiset kansallispuistosuunnistajat omassa ympäristössään.

17

Re: Iltarastit 2021

Alaskan avoimet sprinttimestaruuskisat jännittävät. Onko nopein oman seuran lupaus Niko ,  tuleeko taitava maamittari Asikkalasta ja vie voiton, vai Lammin nopeakinttuiset kansallispuistosuunnistajat omassa ympäristössään.

18

Re: Iltarastit 2021

Jukka Luukko wrote:

Alaskan avoimet sprinttimestaruuskisat jännittävät. Onko nopein oman seuran lupaus Niko ,  tuleeko taitava maamittari Asikkalasta ja vie voiton, vai Lammin nopeakinttuiset kansallispuistosuunnistajat omassa ympäristössään.

Moi! Jos ne vaikka käyvät harhailemassa vaikka SIPRIASSA?

19

Re: Iltarastit 2021

tm wrote:

YES!

Kyllä nyt saahaan vaikkka rannekelloajat laitettua. Ei tarvitse tietää kuin nimi - joka sekin voidaan keksiä - aika ja rata. No, kaikki tiedot voi vetää hatusta, mutta mieluummin tulosvihkosesta.

Ottihan se taas voimille koodata näin tiukalla aikataululla, mutta kun olen muutenkin ollut tekemässä tästä ohjelmasta uutta windows-ystävällisempää versiota, niin laitoin käsiaikojen syötön toimimaan.

EDIT 1: laittakaa vain uskollisesti loppuaika myös sinne tulosvihkoon. Nyt ei Eerolle oltu laitettu mitään aikaa.

EDIT 2: Kirjoittakaa nimet SELVÄLLÄ käsialalla, sillä en ole cryptografoloogi tai mikä se sitten lieneekään.

Tuli mieleen yksi juttu,joskus aikanaan markku juoksi etelä-karjalassa viikkorasteilla rautulaisella sukunimellä ja mä etelä-pohjalaisella sukunimellä.

20

Re: Iltarastit 2021

Kauden 2021 viimeiset iltarastit tiistaina 7.9. alkaen klo 17.00. Ohjelmassa on hyvään metsämaastoon sijoittuva sprintti kymmenellä rastilla. Tiistaiksi on luvassa loistava +15 asteen aurinkoinen keli ja radan alueella hirvikärpäsiä on vain vähän, joten odotettavissa on hyvät olosuhteet!

Nyt kaikki mukaan! Jos ei tiistai-iltana, niin ehtiihän niitä rasteja hakea koko loppuviikon omatoimirasteinakin.

21

Re: Iltarastit 2021

tm wrote:

Kauden 2021 viimeiset iltarastit tiistaina 7.9. alkaen klo 17.00. Ohjelmassa on hyvään metsämaastoon sijoittuva sprintti kymmenellä rastilla.

Tämän pikamatkan erikoisuus on siinä, että radan ehkä "vaikein" rastipiste on maali... smile Viimeisen varsinaisen rastin leimaamisen jälkeen ei siis voi hellittää lainkaan ja juosta suorinta tietä lähtöpaikalle.

22

Re: Iltarastit 2021

Salmisen Pertti viestittää, että keskiviikkona on rastit  Ämmätsässä. Kolme kilsaa Kyynäröltä Kasiniemeen päin. Lähtekääs käymään "vierailulla" kun sieltä käy ne kaksi tyttöä meidän rasteilla. Ja Perttikinb.

23 (edited by tm 07-09-2021 23:50:34)

Re: Iltarastit 2021

Hups! Meinasi unohtua kartan laittaminen ladattavaksi iltarastikalenteriin omatoimirastilaisille... Mutta nyt se on ladattavissa.

Laitoin myös lähtöpaikalle Päijran laatikkoon muutamia ylimääräisiä karttoja, jos joku vaikka sellaisella kävisi rasteja omatoimisesti etsimässä.

24

Re: Iltarastit 2021

Kävimme Lahdessa AM sprintissä. Niko H16 hopeeta, Hannu H hopeeta H75, Eemeli pronssia H18. Lammen Eeron kanssa olimme sarjojemme viimeisiä, mutta Eero on kuitenkin lähellä Heinosen Joken kulkua. Jokke voitti viime vuonna sprintin  SM kisan.

25

Re: Iltarastit 2021

Tulipa mieleen. Seuran edustusasut käyvät kauhtuneiksi. Aika monelle soisi jo uuden esiintymisasun.  Vanhan voisi jättää kotiaskareisiin. Eemeli ja minä, kaksi ottajaa jo tässä.